Magic the Gathering
Magic the Gathering29571 MEDLEMMAR 885 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord 
REGELFRåGOR Torment of Scarabs... Clout of the Dominus och Yasov...
Triggas Titania's Chosen?
Senast läst: 14:38:34, 19/1 -18. Läst 485 gånger.
Whakomago
MEDLEM
Västra Frölunda
@svm s. 8/3 -09

3 rubriker
1 svar

Triggas Titania's Chosen? 15:08:07, 14/12 -17  
Om jag har en Titania's Chosen på battlefield, och en Call of the Wild, och använder dennes abillity och får ut en creature i spel, triggas då Titania's Chosen så den får +1/+1, eller räknas detta inte som en "succesfully cast green spell"?

JonasHob
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

163 rubriker
1425 svar

1. Om du trycker på Titania's Cho... 15:22:27, 14/12 -17  
Om du trycker på Titania's Chosen ser du att den är erratad till bara "When a play casts a green spell". Call of the wild säger bara "put it onto the battlefield", så den blir ingen trigger. Jämför med t.ex Villainous Wealth, där det specifikt står "cast". OBS, du kan casta spells från mer än din hand. Titania's Chosen triggar på t.ex Call of the Herd med flashback från graven..
 
Jag saccar LED för tre blå.....
Uppdaterad: 15:23:27, 14/12 -17
latsblaster
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

449 rubriker
7766 svar

2. whako: Erratad? Jo, se här: ... 21:26:53, 14/12 -17  
whako: Erratad? Jo, se här:

Oracle-text för Titania's ChosenKostnad:
Korttyp: Creature - Elf Archer
Power/Toughness: 1/1
Oracle-text:
Whenever a player casts a green spell, put a +1/+1 counter on Titania's Chosen.

 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
BYT BORD TILL


 
  Rivals of Ixalan! Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!