Magic the Gathering
Magic the Gathering32105 medlemmar 778 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Aura etb utan target?... Äventyr i graven ...
Power/toughness
Senast läst: 02:27:49, 9/4 -20. Läst 599 gånger.
Ekiz
MEDLEM
Vilhelmina
@svm s. 13/10 -08

11 rubriker
5 svar

Power/toughness 09:01:06, 6/3 -20  
Om en creature är enchanted med exempelvis Treefolk Umbra och man sedan enchantar samma creature med Reprobation. Vad har den då för egenskaper?

Shazica

Selesnya
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 1/3 -13

8 rubriker
21 svar

1. Blir den inte en 0/3:a då den ... 11:44:51, 6/3 -20  
Blir den inte en 0/3:a då den är en 0/1 i botten som sedan enchantas upp till 0/3? Effekten kommer väl från Treefolk Umbra så den lär väl ändå slå för 3?
AJN

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 7/7 -14

5 rubriker
51 svar

2. Tror den blir en 0/3 utan förm... 12:27:17, 6/3 -20  
Tror den blir en 0/3 utan förmågor.
 
"Jag kastar den engelska ordboken mot dig! Du blir krossad ordagrant."
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
Skövde
@svm s. 26/5 -04

60 rubriker
1815 svar

3. P/t lagret räknas i olika steg... 17:58:46, 6/3 -20  
P/t lagret räknas i olika steg:

Först räknar du alla effekter som säger "p/t is X/Y".
Exempelvis Reprobation

Sedan lägger vi på alla vi alla effekter som säger "gets +X/+Y eller -X/-Y" (detta inkluderar även counters).
Exempelvis Giant Growt

Sist applicerar vi p/t swich.
Exempelvis Twisted Image



Det spelar ingen roll i vilken ordning du spelat sakerna så länge det inte är flera effekter i första delen. I ditt exempel så kommer du först att göra creaturen till en 0/1a och sedan får den +0/+2.

Vad gäller abilitys så är det timestamp. Dvs den som landade sist gäller. Med andra ord så förlorar den alla abilitys. (Totem Armor är dock encahntmentens förmåga, inte creaturens så den kommer fortfarande att vara aktiv)


Så den kommer att vara en 0/3 Coward utan abilitys men med Totem armor.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
SidPao
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 5/2 -07

84 rubriker
557 svar

4. Men denna 0/3:a utan abilities... 23:48:31, 6/3 -20  
Men denna 0/3:a utan abilities kommer väl fortfarnde ge skada baserat på toughness via Treefolk Umbra då den väl inte ger nån ability till det enchantade creaturet utan bara ändrar hur den delar combat damage.. eller?

6/14/2019
Treefolk Umbra's effect doesn't actually change the enchanted creature's power. It changes only the amount of combat damage the creature assigns. All other rules and effects that check power or toughness use the real values. For example, Savage Swipe won't cause the enchanted creature to fight with its toughness.
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!