Magic the Gathering
Magic the Gathering32105 medlemmar 780 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Dryad vs Oko... Power/toughness ...
Aura etb utan target?
Senast läst: 23:07:57, 7/4 -20. Läst 437 gånger.
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

116 rubriker
4569 svar

Aura etb utan target? 22:20:09, 10/3 -20  
Motståndaren har en Archon of Falling Stars i spel. I graven har hen en Setessan Training som enda kort. Jag dödar Archon of Falling Stars med Doom Blade. Får motståndaren dra ett kort för etb på Setessan Training?

Spetaelsk

Selesnya
MEDLEM
Båtskärsnäs
@svm s. 13/3 -10

13 rubriker
100 svar

1. Tror inte det eftersom Setessa... 22:24:36, 10/3 -20  
Tror inte det eftersom Setessan Training saknar ett legal target.
 
Jag tycker om att spela Magic.

[img="/xmas-19/jk-card-1.jpg"]
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
Skövde
@svm s. 26/5 -04

60 rubriker
1815 svar

2. Om det var den enda creaturen ... 22:28:56, 10/3 -20  
Om det var den enda creaturen motståndaren hade så nej. Om det inte finns något som auran kan enchanta så stannar den i graven.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

116 rubriker
4569 svar

3. Ok. Tänkte att den bara studsa... 22:43:17, 10/3 -20  
Choper skrev 22:28, 10/3 -20 Om det var den enda creaturen motståndaren hade så nej. Om det inte finns något som auran kan enchanta så stannar den i graven.

Ok. Tänkte att den bara studsade på battlefield och sen ner i graven och därför borde ge en etb. Men Arena tyckte inte det så jag blev lite förvånad.
altermann
MEDLEM
Mora
@svm s. 24/10 -10

4 rubriker
73 svar

4. Fizzlar väl utan legalt taget?... 04:19:02, 11/3 -20  
Fizzlar väl utan legalt taget?
MagicOfJesper

Selesnya
ADMIN
REDAX
MODERATOR
@svm s. 12/4 -14

55 rubriker
565 svar

5. Hur är det, lämna Setessan Tra... 07:31:51, 11/3 -20  
Choper skrev 22:28, 10/3 -20 Om det var den enda creaturen motståndaren hade så nej. Om det inte finns något som auran kan enchanta så stannar den i graven.

Hur är det, lämna Setessan Training gravhögen tillfäligt och hamna i stacken även om den aldrig enter batlefeild? Tex ifall jag har ett kort som bry sig om när saker lämna gravhögen?

Uppdaterad: 07:33:10, 11/3 -20
partysmurphen
JUDGE L1
HEDERSMEDLEM
Linköping
@svm s. 19/2 -03

154 rubriker
6996 svar

6. Några förtydliganden: En au... 08:13:02, 11/3 -20  
Några förtydliganden:

En aura targetar bara när det är en spell. Av detta skäl kan man t ex plocka upp en Dead Weight med en Sun Titan för att döda en Geist of Saint Traft.

En aura som kommer i spel kommer genast attachas till lämplig enchantee (mkt fint ord). Om någon sådan inte finns så lämnar auran aldrig den zon den befinner sig i.
 
Om man tejpar över plastfickemynningar så har man inte riktigt förstått vad det är man försöker åstadkomma.

Fritteman presenterar ett smakprov från sin have
Skaffa Guld-medlemskap för att ha chansen att visa upp dina kort här

BYT BORD TILL


 
  Preorder Theros: Beyond Death! Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!