Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 673 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Bud som försvann... Gammal spelare som har några f ...
Binderbekymmer, förvara samlingen
Senast läst: 01:41:29, 25/4 -24. Läst 3659 gånger.
DeckOf53
MEDLEM
Enköping
@svm s. 8/5 -16

57 rubriker
444 svar

Binderbekymmer, förvara samlingen 20:18:45, 31/1 -18  
Jag har hittills gillat Ultra Pro:s Premium binder i något slags fejkläder och hade tänkt köpa på mig några stycken till för att förvara hela den äldre delen av samlingen. Men när jag nyss plockade fram min Revised-binder såg jag att den efter att ha stått med 300 sleevade kort i bokhyllan i något halvår så har sidorna börjat släppa från ryggen så att de liksom hänger fram. Tittade på resterande binders av samma sort och såg då att detta hade hänt i samtliga. Inte alls bra, så vad ska jag använda istället?

Det som ska förvaras är min samling från Alpha - The Dark, dvs de lite dyrare korten, så det behöver inte vara något budgetalternativ. Jag kommer att ha sleeves på korten, antingen perfect fits till korten med vit kant, eller färgade Dragon Shields till de med svart kant (tycker det är snyggare när man ser kanternas skick ordentligt), och jag föredrar sideloading binders. 360 kort per binder är en ganska praktisk storlek sett till hur många kort det är i varje set, men inte superviktigt. Har dock gärna samma binder till hela samlingen.

Är det kanske allra bäst att bara skaffa någon snygg 3-ringspärm och köra lösa fickor i den istället?

caitlin
MEDLEM
@svm s. 18/6 -03

24 rubriker
697 svar

1. Pärmar förvarar man liggandes ... 20:30:45, 31/1 -18  
Pärmar förvarar man liggandes eller möjligen stående så att plastfickorna hänger rakt nedifrån vad de nu är fastsatta i.

Det skulle aldrig falla mig in att använda ringpärmar till något annat än skräpkort, köp pärmar med fasta sidor (som åtminstone har svårt att skada korten.) Jag gillar UG's Zipfolio för ett större set, eller flera stycken mindre. De klassiska 180-kortarna från UP funkar också bra till mindre set.
 
Life is like a box of chocolates, you never know when you'll find a nut.
pellekuling

Simic
MEDLEM
Trelleborg
@svm s. 23/12 -08

103 rubriker
1382 svar

2. Död åt ringpärmar!!! Rekomm... 21:32:25, 31/1 -18  
Död åt ringpärmar!!!

Rekommenderar någon form av pärm med 12 kort/sida, Four-binders var först ute med det, och deras V1 är toploaded medan V2 är sideloaded... Sen finns även Quadrow Zipfolios vilka också är nice om man gillar sideloaded

För förvaring av det absolut finaste/bästa, Ultimate Guard Arkhive 400+ Xenoskin, perfekt passform för Toploaders, blir ruggigt snyggt och säkert :)
 
Följ Spelborgen på Facebook för att få förstatjing på vad som kommer komma till salu här på svm
DeckOf53
MEDLEM
Enköping
@svm s. 8/5 -16

57 rubriker
444 svar

3. Men men, du har ju sålt ringpä... 21:40:13, 31/1 -18  
pellekuling skrev 21:32, 31/1 -18 Död åt ringpärmar!!!

Rekommenderar någon form av pärm med 12 kort/sida, Four-binders var först ute med det, och deras V1 är toploaded medan V2 är sideloaded... Sen finns även Quadrow Zipfolios vilka också är nice om man gillar sideloaded

För förvaring av det absolut finaste/bästa, Ultimate Guard Arkhive 400+ Xenoskin, perfekt passform för Toploaders, blir ruggigt snyggt och säkert :)

Men men, du har ju sålt ringpärmar till mig just för att ha min samling i. Nu känner jag mig lite lurad. :)

Att bara förvara korten i Toploaders i någon snygg låda har jag funderat på, men jag tror nog ändå att jag vill kunna ta fram och enkelt bläddra och titta på hur mycket pengar jag har kastat bort på gammal kartong, så det behöver nog vara någon typ av binder.

Har en Four-binder 2.0 hemma. Tyckte att fickorna var aningens små i den, särskilt om jag vill ha kort i någon form av icke-perfect-fit-sleeves, men jag kanske får ta och prova igen.
Loka
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 4/11 -05

265 rubriker
2122 svar

4. Sälj och köp en hydda i Thaila... 21:57:28, 31/1 -18  
DeckOf53 skrev 21:40, 31/1 -18
pellekuling skrev 21:32, 31/1 -18 Död åt ringpärmar!!!

Rekommenderar någon form av pärm med 12 kort/sida, Four-binders var först ute med det, och deras V1 är toploaded medan V2 är sideloaded... Sen finns även Quadrow Zipfolios vilka också är nice om man gillar sideloaded

För förvaring av det absolut finaste/bästa, Ultimate Guard Arkhive 400+ Xenoskin, perfekt passform för Toploaders, blir ruggigt snyggt och säkert :)

Men men, du har ju sålt ringpärmar till mig just för att ha min samling i. Nu känner jag mig lite lurad. :)

Att bara förvara korten i Toploaders i någon snygg låda har jag funderat på, men jag tror nog ändå att jag vill kunna ta fram och enkelt bläddra och titta på hur mycket pengar jag har kastat bort på gammal kartong, så det behöver nog vara någon typ av binder.

Har en Four-binder 2.0 hemma. Tyckte att fickorna var aningens små i den, särskilt om jag vill ha kort i någon form av icke-perfect-fit-sleeves, men jag kanske får ta och prova igen.

Sälj och köp en hydda i Thailand <3
 
lika bra o va tyst...
pellekuling

Simic
MEDLEM
Trelleborg
@svm s. 23/12 -08

103 rubriker
1382 svar

5. My bad... snygga är dem där ga... 22:20:13, 31/1 -18  
DeckOf53 skrev 21:40, 31/1 -18
pellekuling skrev 21:32, 31/1 -18 Död åt ringpärmar!!!

Rekommenderar någon form av pärm med 12 kort/sida, Four-binders var först ute med det, och deras V1 är toploaded medan V2 är sideloaded... Sen finns även Quadrow Zipfolios vilka också är nice om man gillar sideloaded

För förvaring av det absolut finaste/bästa, Ultimate Guard Arkhive 400+ Xenoskin, perfekt passform för Toploaders, blir ruggigt snyggt och säkert :)

Men men, du har ju sålt ringpärmar till mig just för att ha min samling i. Nu känner jag mig lite lurad. :)

Att bara förvara korten i Toploaders i någon snygg låda har jag funderat på, men jag tror nog ändå att jag vill kunna ta fram och enkelt bläddra och titta på hur mycket pengar jag har kastat bort på gammal kartong, så det behöver nog vara någon typ av binder.

Har en Four-binder 2.0 hemma. Tyckte att fickorna var aningens små i den, särskilt om jag vill ha kort i någon form av icke-perfect-fit-sleeves, men jag kanske får ta och prova igen.

My bad... snygga är dem där gamla pärmarna, men dem dödar tyvärr kort....

Jag hade kollat in Tolarian Community College på youtube, guide för alla sorters förvaring, sen är det personligt angående vad man gillar också... Jag har ett 10tal fourbinders till en del av samlingen och ett par Zipfolios, smidigare att transportera iom att inga kort kan trilla ut
 
Följ Spelborgen på Facebook för att få förstatjing på vad som kommer komma till salu här på svm
DeckOf53
MEDLEM
Enköping
@svm s. 8/5 -16

57 rubriker
444 svar

6. Ja, jag var inte särskilt allv... 22:48:36, 31/1 -18  
Ja, jag var inte särskilt allvarlig. :) 4th edition fram till Prophecy kommer förvaras i de gamla ultra PRO pärmarna från respektive block, med svarta sideloading pages. Inte det optimala, men ack så snyggt, och korten är ju med några få undantag inte så dyra.

(Har någon Urza’s Saga bindern till salu så köper jag den gärna, bara säger)

Four-binders, ska de också förvaras liggande då eller?
pellekuling

Simic
MEDLEM
Trelleborg
@svm s. 23/12 -08

103 rubriker
1382 svar

7. Jag förvarar ALLA mina pärmar ... 23:09:25, 31/1 -18  
Jag förvarar ALLA mina pärmar liggandes... men jag är paranoid när det gäller sådant :P

Jag tror det är väldigt mycket mindre risk att kort blir skadade i four/quad pärmar än i D-ringspärmar oavsett hur dem är stående :)

Men som sagt, kolla i TCC, professorn testar pärmarna rätt bra där :)
 
Följ Spelborgen på Facebook för att få förstatjing på vad som kommer komma till salu här på svm
Sajkobeer

Gruul
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
@svm s. 16/11 -01

248 rubriker
3641 svar

8. Denna tråden är kass utan bild... 08:57:55, 1/2 -18  
Denna tråden är kass utan bilder på pärmarna.
 
The vast majority of people have more legs than the average person.
DeckOf53
MEDLEM
Enköping
@svm s. 8/5 -16

57 rubriker
444 svar

9. Ultra Pro Premium binder, som ... 09:05:37, 1/2 -18  
Sajkobeer skrev 08:57, 1/2 -18 Denna tråden är kass utan bilder på pärmarna.

Ultra Pro Premium binder, som släppt i ryggen vid stående förvaring:
https://www.ultrapro.com/product_info.php?products_id=2473&osCsid=f8f43t80ep7q41bo2q589opjc0

Four 12-page binder 2.0:
https://decktutor.com/support/album-mtg-four-by-decktutor

QuadRow XenoSkin finns i butiken här på SvM
gortekS
MEDLEM
Norrköping
@svm s. 20/12 -04

171 rubriker
2351 svar

10. Var införskaffar man sig Four ... 10:53:48, 1/2 -18  
Var införskaffar man sig Four 2.0 till rimlig prisbild?
caitlin
MEDLEM
@svm s. 18/6 -03

24 rubriker
697 svar

11. Ingenstans, enligt mig. Och ak... 11:05:20, 1/2 -18  
gortekS skrev 10:53, 1/2 -18 Var införskaffar man sig Four 2.0 till rimlig prisbild?

Ingenstans, enligt mig. Och akta dig för kinesiska kopior när du letar billigt.
 
Life is like a box of chocolates, you never know when you'll find a nut.
XantoM
HEDERSMEDLEM
Linköping
@svm s. 14/4 -04

12 rubriker
54 svar

12. Jag köpte mina Four 2.0 på Coo... 11:30:18, 1/2 -18  
Jag köpte mina Four 2.0 på Coolcard.se (339 SEK).

Om någon vet fler leverantörer får ni gärna tipsa.
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

13. Jag rekommenderar den här vide... 11:58:52, 1/2 -18  
Jag rekommenderar den här videon :]

Tolarian Community College - Top 3 Best Binders and Portfolios for Magic: The Gathering, Pokemon, and other Card Games
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
DeckOf53
MEDLEM
Enköping
@svm s. 8/5 -16

57 rubriker
444 svar

14. Väldigt givande video, men den... 20:51:57, 2/2 -18  
Ichorid skrev 11:58, 1/2 -18 Jag rekommenderar den här videon :]

Tolarian Community College - Top 3 Best Binders and Portfolios for Magic: The Gathering, Pokemon, and other Card Games

Väldigt givande video, men den givna följdfrågan är då, går någon av produkterna i den att få tag på från svenska försäljare?

Hittade några stycken Dex-binders på MCM, och där fanns även några Dragon Hide 9-pockets, men generellt var det ganska klent utbud även där.
comicboy

Dimir
MEDLEM
Vallberga
@svm s. 21/1 -05

49 rubriker
299 svar

15. När ni pratar om ring pärmar m... 14:18:42, 8/2 -18  
När ni pratar om ring pärmar menar ni typ ultra pros pärmar?

https://new.webhallen.com/se/product/159510-Ultra-Pro-Collectors-Card-Album-Black-Ultra-Pro.

Förvarar större delen av min samling i dessa pärmar med vanliga 9 pockets sidor.
Har sett att de säckar ihop lite men har nu ändrat så att pärmarna ligger ned staplade om 4 per hög. Det jag bara undrar är om korten tar skada av att förvara dem liggande?
 
"I'ma goin' midevil on yo' ass!
DeckOf53
MEDLEM
Enköping
@svm s. 8/5 -16

57 rubriker
444 svar

16. Jag börjar luta åt att införsk... 09:50:33, 9/2 -18  
Jag börjar luta åt att införskaffa en liten hög med Dex 12-pocketbinders till mina äldre kort. Någon som har testat dem personligen och har någon färgglad åsikt?

Youtube-filmerna verkar ju generellt väldigt positiva till den produkten.
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!