Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 641 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
MODERN Deadguy Ale - Bortglömd skatt?... mill decks ...
Tips på förbättringar till min modern lek
Senast läst: 18:19:12, 25/4 -24. Läst 1401 gånger.
noatzon

Izzet
MEDLEM
@svm s. 27/9 -14

37 rubriker
644 svar

Tips på förbättringar till min modern lek 16:10:42, 29/4 -17  
Leken fungerar som någon hybrid mellan en grindy controllista och kombo. Med Zombie Infestation som huvud-wincon och Gifts Ungiven för att hålla ihop hela leken. Jag skulle uppskatta tips och idéer på hur man kan trimma leken eller något jag missat. Självklart vill man vinna med leken men jag känner ändå att jag vill ha kvar så mycket "roligt" som möjligt i den.


Spoiler:

5C GUPALIC

Modern / Turneringsspel

Av: noatzon
16:01, 29/4 -17

noatzon kommenterar:
Femfärgad valuelista med Zombie Infestation som wincon. Gifts Ungiven håller ihop hela leken och kan hitta rätt kort för rätt stund. Life from the Loam hjälper till att fylla på handen till Zombie Infestation och lägger saker i graven.

Allt annat är där för att fungera kring dessa tre grundprinciper.
Kategori: Turneringsspel
Format: ModernStorlek: 60 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
4997:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]213719[/lek]
Köp leken! Proxa leken!

mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

1. Känns lite spretigt med Smallp... 21:26:23, 29/4 -17  
Känns lite spretigt med Smallpox eller har jag missat något? (ska sägas att det är typ mitt favoritkort efter möjligen Sinkhole :P) Visst man lider sällan av discard men att paja sina egna länder när man gärna vill nå fyra mana känns sådär. Ibland kommer det såklart vara uber men många gånger kan man hamna efter själv eller?
noatzon

Izzet
MEDLEM
@svm s. 27/9 -14

37 rubriker
644 svar

2. Har faktiskt upptäckt det själ... 21:41:40, 29/4 -17  
mindtrix skrev 21:26, 29/4 -17 Känns lite spretigt med Smallpox eller har jag missat något? (ska sägas att det är typ mitt favoritkort efter möjligen Sinkhole :P) Visst man lider sällan av discard men att paja sina egna länder när man gärna vill nå fyra mana känns sådär. Ibland kommer det såklart vara uber men många gånger kan man hamna efter själv eller?

Har faktiskt upptäckt det själv och gått ner från 4 till 2. Sorgligt nog försvinner de nog också så småningom då QQ räcker ganska väl om man vill paja länder. Vet dock inte vad jag ska ta in istället C:
Fork
MEDLEM
Skutskär
@svm s. 17/11 -02

153 rubriker
2522 svar

3. Lite egna tankar skulle vilja ... 23:44:03, 29/4 -17  
Lite egna tankar skulle vilja ha in en till Liliana. Wog och Damination skulle jag nog haft i brädan, eftersom det känns som du kommer ha zombies eller andra som du vill behålla i spel. Kanske fler Abrupt Decay , några Fatal Push kan vara bra också. Ancient Grudge känns som ett brädkort med. Hur funkar Infernal Tutor? Det känns som du vill hitta en annan del utav "combon" inte en lika eller är det något jag missar?
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

4. Kanske tänker att han kan disc... 02:23:08, 30/4 -17  
Fork skrev 23:44, 29/4 -17 Lite egna tankar skulle vilja ha in en till Liliana. Wog och Damination skulle jag nog haft i brädan, eftersom det känns som du kommer ha zombies eller andra som du vill behålla i spel. Kanske fler Abrupt Decay , några Fatal Push kan vara bra också. Ancient Grudge känns som ett brädkort med. Hur funkar Infernal Tutor? Det känns som du vill hitta en annan del utav "combon" inte en lika eller är det något jag missar?

Kanske tänker att han kan discarda alla.kort.i hand så tutorn är den enda och på så sätt blir det en Demonic Tutor.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9163 svar

5. Som jag påpekade tidigare är f... 08:35:51, 30/4 -17  
Som jag påpekade tidigare är faktiskt Crucible of Worlds helt onödig när du har den bättre Life from the Loam.

Sen tror jag att du kan gå ner till tre färger, om du vill spela Gifts Ungiven med Life from the Loam och removal räcker det med , då kan du ändå plocka enchantments och artifacts.

Jag tycker inte att du måste känna att du ska spela Unburial Rites bara för att du spelar Gifts Ungiven.

Jag tror dessutom att du kan modifiera leken och få den att fungera utan Gifts Ungiven (inte att du vill det, men det går säkert det med som en möjlighet).
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Uppdaterad: 08:43:55, 30/4 -17
noatzon

Izzet
MEDLEM
@svm s. 27/9 -14

37 rubriker
644 svar

6. Ja crucible kan jag nog hoppa ... 10:04:27, 30/4 -17  
latsblaster skrev 08:35, 30/4 -17 Som jag påpekade tidigare är faktiskt Crucible of Worlds helt onödig när du har den bättre Life from the Loam.

Sen tror jag att du kan gå ner till tre färger, om du vill spela Gifts Ungiven med Life from the Loam och removal räcker det med , då kan du ändå plocka enchantments och artifacts.

Jag tycker inte att du måste känna att du ska spela Unburial Rites bara för att du spelar Gifts Ungiven.

Jag tror dessutom att du kan modifiera leken och få den att fungera utan Gifts Ungiven (inte att du vill det, men det går säkert det med som en möjlighet).

Ja crucible kan jag nog hoppa C: Infernal Tutor tänker jag mig fungerar som en Demonic Tutor för jag kan ganska enkelt bli Hellbent. Tror nog att Smallpox åker för 2 till Abrupt Decay.

Sen vill jag verkligen inte släppa Gifts Ungiven för det var en stor del till att jag faktiskt byggde leken till at börja med. Och även Unburial Rites är jag ganska ovillig att dumpa då jag tycker att den fungerar oerhört bra. Det röda nu är ju nästan uteslutet för Squee och han behöver man ju sällan kasta ändå så kan nog t.om ta bort den röda källan helt.



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!