Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 649 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
LEGACY Snapcast söker nytt blod... Unban på Black Vise, Det måste ...
Brewa lite Mono-Black? - Ja tack!
Senast läst: 19:35:44, 22/4 -24. Läst 6662 gånger.
Rubbit
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 20/12 -06

188 rubriker
1574 svar

21. Kanske inte vore så dumt om de... 13:11:10, 3/10 -15  
Kanske inte vore så dumt om det gjorde det?:)

Jag ska spåna ihop något!
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

22. Om man ändå ska spela monosvar... 10:06:40, 4/10 -15  
Om man ändå ska spela monosvartkombo, varför inte spela Helm of Obedience och Leyline of the Void + lite ritualer, tutors och en jäkla massa ryck:P
nargluj
MEDLEM
Älvängen
@svm s. 8/10 -13

30 rubriker
853 svar

23. mindtrix: Vad för tutors hade ... 12:52:00, 4/10 -15  
mindtrix: Vad för tutors hade du tänkt dig? Grim Tutor? Enda bra monosvarta jag kommer på som inte är bannad i legacy. Eller ja, om inte Death Wish och Infernal Tutor räknas som bra då.
 
For Pony!
Kavli
MEDLEM
@svm s. 13/11 -10

114 rubriker
1345 svar

24. Infernal Tutor räknas som bra ... 12:55:03, 4/10 -15  
nargluj skrev 12:52, 4/10 -15 mindtrix: Vad för tutors hade du tänkt dig? Grim Tutor? Enda bra monosvarta jag kommer på som inte är bannad i legacy. Eller ja, om inte Death Wish och Infernal Tutor räknas som bra då.

Infernal Tutor räknas som bra med Lion's Eye Diamond.
 
Hade jag fått en spänn för varje intjänad krona,
Hade jag varit hälften så fattig som nu troja.
nargluj
MEDLEM
Älvängen
@svm s. 8/10 -13

30 rubriker
853 svar

25. Förutsatte att LED inte va med... 13:10:18, 4/10 -15  
Förutsatte att LED inte va med.
 
For Pony!
Kavli
MEDLEM
@svm s. 13/11 -10

114 rubriker
1345 svar

26. Det verkade nästan som om det ... 14:16:01, 4/10 -15  
Det verkade nästan som om det var den typen av kombo som folk mumlade om, haha. Balls to the wall combo.
 
Hade jag fått en spänn för varje intjänad krona,
Hade jag varit hälften så fattig som nu troja.
Rubbit
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 20/12 -06

188 rubriker
1574 svar

27. Jag drar tillbaka mina tidigar... 14:31:15, 4/10 -15  
Jag drar tillbaka mina tidigare idéer:(

Faktum var att jag satte mig och skissade på 2 listor som jag tänkte kunde funka.

MBC Painter: Painter för att ha ett vettigt wincon. Men faktum är att det inte finns någon anledning att köra det wincon:et i ett svart skal. Rött är bara så mycket med imp recruiter, welder och blasts. Sad but true.

MBC Depths: Denna var jag mer peppad på då Dark Depths är ett ganska skönt wincon i en svart kontroll-lek. Dessvärre så led alla listor jag petade ihop av samma problem. De var monosvarta. Croo Rotation och Life from the Loam är helt enkelt för starka. Sen om man väl splashar grönt så kan man lika gärna peta in rött för punishing fire, och helt plötsligt så är det bara en helt vanlig lands.

Samma gäller om man petar in LED och ritualer/Cabal. Den leken blir bara så mycket bättre med fler färger, och helt plötsligt så har man bara en helt vanlig Storm-lek

Personligen så tror jag att om man vill göra något unikt och se det som en faktisk förbättring, så är min tanke att använda sig av det (i mina ögon) bästa svarta kortet just nu. Entomb. Efter att ha sett Kennen Haas Jund Depths (googla om ni vill se videos) så insåg jag hur galet kraftfullt kortet är. Det är en instant-tutor för ett svart, som kan hämta vad som helst. Inte bara djur, utan punishing fire, loam, allt möjligt.

Frågan är bara hur man kan bygga en graveyard-lek utan att bli en sämre variant av reanimator, eller en sämre variant av lands....
Kavli
MEDLEM
@svm s. 13/11 -10

114 rubriker
1345 svar

28. Monofärgat är absolut att före... 14:36:37, 4/10 -15  
Rubbit skrev 14:31, 4/10 -15 Jag drar tillbaka mina tidigare idéer:(

Faktum var att jag satte mig och skissade på 2 listor som jag tänkte kunde funka.

MBC Painter: Painter för att ha ett vettigt wincon. Men faktum är att det inte finns någon anledning att köra det wincon:et i ett svart skal. Rött är bara så mycket med imp recruiter, welder och blasts. Sad but true.

MBC Depths: Denna var jag mer peppad på då Dark Depths är ett ganska skönt wincon i en svart kontroll-lek. Dessvärre så led alla listor jag petade ihop av samma problem. De var monosvarta. Croo Rotation och Life from the Loam är helt enkelt för starka. Sen om man väl splashar grönt så kan man lika gärna peta in rött för punishing fire, och helt plötsligt så är det bara en helt vanlig lands.

Samma gäller om man petar in LED och ritualer/Cabal. Den leken blir bara så mycket bättre med fler färger, och helt plötsligt så har man bara en helt vanlig Storm-lek

Personligen så tror jag att om man vill göra något unikt och se det som en faktisk förbättring, så är min tanke att använda sig av det (i mina ögon) bästa svarta kortet just nu. Entomb. Efter att ha sett Kennen Haas Jund Depths (googla om ni vill se videos) så insåg jag hur galet kraftfullt kortet är. Det är en instant-tutor för ett svart, som kan hämta vad som helst. Inte bara djur, utan punishing fire, loam, allt möjligt.

Frågan är bara hur man kan bygga en graveyard-lek utan att bli en sämre variant av reanimator, eller en sämre variant av lands....

Monofärgat är absolut att föredra eftersom det är hela grejen med tråden, men små splashar är inte förbjudet. Men det blir väl lite som du säger att leken blir bara "bättre och bättre" i takt med att den blir mer och mer lik de redan existerande listorna.

Vi kan fundera lite på vad i mono-svart man kan hitta på med Entomb som känns starkt?
 
Hade jag fått en spänn för varje intjänad krona,
Hade jag varit hälften så fattig som nu troja.
skallbrand
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 4/9 -05

322 rubriker
6277 svar

29. Kan man spela nånslags blandni... 00:11:04, 5/10 -15  
Kan man spela nånslags blandning mellan pox och reanimator kanske? Inte lika snabbt som vanlig reanimator men med Smallpox, Pox och Liliana får man in ett hårt disruptivt element som attackerar alla resurser på samma gång som kompensation. Kör man Crucible of Worlds kan Entomb hitta silverbullet-länder och vissa balla spells med typ oneoffs av Raven's Crime och Darkblast. Kanske oneoff Cabal Therapy och oneoff Bloodghast med.
 
Hellre leka med elden än elda med leken.

byt kort med mig: Julkalender blir legacysamling!
Kavli
MEDLEM
@svm s. 13/11 -10

114 rubriker
1345 svar

30. Låter ballt, man kan få jävlig... 09:49:57, 5/10 -15  
skallbrand skrev 00:11, 5/10 -15 Kan man spela nånslags blandning mellan pox och reanimator kanske? Inte lika snabbt som vanlig reanimator men med Smallpox, Pox och Liliana får man in ett hårt disruptivt element som attackerar alla resurser på samma gång som kompensation. Kör man Crucible of Worlds kan Entomb hitta silverbullet-länder och vissa balla spells med typ oneoffs av Raven's Crime och Darkblast. Kanske oneoff Cabal Therapy och oneoff Bloodghast med.

Låter ballt, man kan få jävligt unika listor genom att spela massa utility one-offs samtidigt som man stackar disruption.
 
Hade jag fått en spänn för varje intjänad krona,
Hade jag varit hälften så fattig som nu troja.
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

31. Jag försökt brewa fram någon m... 21:03:10, 9/10 -15  
Jag försökt brewa fram någon medelväg, pox+reanimator men jag tycker alltid jag når samma slutsats, det ser jävligt bra ut på pappret men sällan lika bra när man väl spelar.. Dock blir jag gärna överbevisad!

Uppdaterad: 21:25:56, 9/10 -15

MaxLof presenterar ett smakprov från sin guldvippade auktion Playsets, modern och pioneer!

Skaffa VIP Guld till din auktion för att få chansen att visa upp din auktion här

City of Brass (EX) 80:- Buyout: 120:-

City of Brass (EX) 80:- Buyout: 120:-

City of Brass (EX) 80:- Buyout: 120:-

City of Brass (EX) 80:- Buyout: 120:-

Blood Moon (EX) 101:- Buyout: 250:-

Reckless Stormseeker // Storm-Charged Slasher (EX) 25:- Buyout: 45:-

Reckless Stormseeker // Storm-Charged Slasher (EX) 25:- Buyout: 45:-

Reckless Stormseeker // Storm-Charged Slasher (EX) 25:- Buyout: 45:-

Reckless Stormseeker // Storm-Charged Slasher (EX) 25:- Buyout: 45:-

Abrupt Decay (EX) 20:- Buyout: 40:-

Exotic Orchard (EX) 5:- Buyout: 15:-

Street Wraith (EX) 5:- Buyout: 15:-

Street Wraith (EX) 5:- Buyout: 15:-

Street Wraith (EX) 5:- Buyout: 15:-

Street Wraith (EX) 5:- Buyout: 15:-

Rampaging Ferocidon (EX) 25:- Buyout: 50:-

Rampaging Ferocidon (EX) 25:- Buyout: 50:-

Cragcrown Pathway // Timbercrown Pathway (EX) 40:- Buyout: 65:-

Cragcrown Pathway // Timbercrown Pathway (EX) 40:- Buyout: 65:-

Cragcrown Pathway // Timbercrown Pathway (EX) 40:- Buyout: 65:-


BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!