Magic the Gathering
Magic the Gathering34880 medlemmar 657 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
BYTEN Byter till mig Modern Sultai... Byter modern staples mot Legac ...
Julkalender blir legacysamling(?)
Senast läst: 22:22:24, 18/4 -24. Läst 39086 gånger.
skallbrand
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 4/9 -05

322 rubriker
6277 svar

Julkalender blir legacysamling(?) 14:03:19, 29/12 -12  
tänkte försöka mig på ett nytt sk "Pack to Power"-bygge där jag startar med en väldigt begränsad pool och tradear runt det till någonting roligare över tid.

köpte SVMs julkalender i år, och öppnade inget jättehett egentligen. började spela legacy för något år sen och investerade det mesta av mitt magickapital(många EDHlekar revs) i en mavericklek. den är sjukt kul att spela, men jag känner ofta att det vore kul att ha en större samling med fler lekar att välja mellan och även låna ut när det behövs.

men, som så ofta är det lite lurigt att ha råd. därför tänkte jag se om en PtPhistoria kunde ge samligen den skjuts den behöver. jag har inte bråttom utan är tillfreds med tanken på att det kan ta något år eller två innan man ser verkliga resultat av ett sådant förtagande.

några regler att förhålla sig till:

1.jag får inte lägga till något till bytespoolen vid sidan av de portopengar som behövs för att kunna skicka kuvert. ursprunglig bytespool är allt jag öppnade i SVMs julkalender 2012.

2.jag får byta och sälja allt i bytespoolen, men allt(kort/pengar) måste återinvesteras i poolen.

3.projektet tar slut den 24/12 2014, men kan ta slut så tidigt som 24/12 2013 beroende på hur det har gått.

4."legacysamling" är ett diffust mål och bör bakas ner till något konkret i bedömningssyfte. minimum är fyra blåa revisedduals. har jag inte playset av antingen Tropical Island, Volcanic Island, Underground Sea eller Tundra vid projektets slutdatum räknas det som misslyckat. har jag inte ett sådant playset julafton 2013 får jag heller inte avsluta projektet i förtid.

5.se projektet som lite av en platsbank. det tillhandahåller(om allt går som det ska) en mängd kort vilka alla är up for trade med vemsomhelst, och jag kan tänka mig att göra i stortsett vilka trades som helst så länge jag går lite plus. målet med bytena är emellertid att det ska vara win-win, inte att jag ska få allmosor. men en förutsättning för att det ska bli så när det är jag som går plus, är att du får tag i ett kort du behöver och i den bästa av världar blir av med kort du inte behöver.

6.punkterna ovan är nedrafsade i all hast, kanske måste jag ändra i någon av dom eller lägga till ytterligare punkt. men jag tror inte det.

detta har jag tillgång till just nu(korten är engelskspråkiga och har ex-nm skick om inget annat står):

mythic rares
Dack Fayden 200kr
Phyrexian Obliterator
Thrun, the Last Troll
Ashen Rider 20kr

rares
Arcbound Ravager(modern masters) FOIL 225kr
4 Goblin Rabblemaster(specialare) FOIL
Mind's Eye(mirrodin) FOIL
2 Humility
Teferi, Mage of Zhalfir(time spiral)
Steel Overseer(magic 2011)
Temple Garden(return to ravnica) 80kr
Courser of Kruphix(born of the gods)
Nantuko Shade(torment) FOIL
Nevinyrral's Disk(FBB 4th edition, något östasiatiskt språk) 60kr
Notion Thief FOIL 60kr
Stifle(conspiracy)
Heartbeat of Spring FOIL
Llanowar Wastes(apocalypse, något östasiatiskt språk)
Yavimaya Coast(magic 2015)
Leyline of the Void(guildpact)
Decree of Pain(scourge)
Dimir Cutpurse(ravnica) FOIL
Seismic Assault(10th edition)
3 Steel Hellkite(commander 2014)
4 Pygmy Hippo
Abundance(urza's saga)
Sunder
Zealous Conscripts

uncommons
Arcane Laboratory(7th edition) FOIL
4 Spectral Procession(commander 2014)
4 Rancor(m13)
4 Elephant Grass
Gempalm Incinerator(legions, FINE)
Manamorphose(modern masters)
Treetop Village(urza's saga)
Ghor-Clan Rampager(gatecrash)
4 Darksteel Citadel(commander 2014)
Ghost Quarter(commander 2014)

commons
4 Lotus Petal(tempest) 140kr
2 Sleight of Hand(7th, varav en i FINE skick) 35kr
3 Manamorphose(shadowmoor)
2 Brainstorm(conspiracy)
3 Goblin Matron(urza's saga)
4 Crop Rotation
4 Exhume(urza's saga)
Cabal Ritual
Birchlore Rangers
Dark Ritual(mirage)
Mountain(magic 2015, v262) FOIL
Mountain(khans of tarkir, v265) FOIL

övrigt

hittills har jag gjort av med:
230kr(julkalender+frakt)
310kr(vanligt porto i byten)
=540kr sammantaget

hoppas tråden blir kul att följa, tycker själv att det ska bli väldigt intressant att se hur en halvdan(skitdålig) julkalender kan utveckla sig. är ni ointresserade: bevaka inte tråden :)
 
Hellre leka med elden än elda med leken.

byt kort med mig: Julkalender blir legacysamling!
Uppdaterad: 15:46:15, 4/5 -15

skallbrand
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 4/9 -05

322 rubriker
6277 svar

1. då så, nu syns min startpool i... 01:04:51, 30/12 -12  
då så, nu syns min startpool i startposten.

i kalendern var väl det mest anmärkningsvärda ett sk m10dual, en Pox och några EDHkort. fick förutom singlar två boosters RTR och 37 krediter. jag vet inte om krediterna kan överföras till någon annan vilket skulle göra dom till bra bytesföda, annars får dom väl förvandlas till något booster eller nåt ok kort från butiken.

jag gjorde analysen att ett RTRbooster generellt sett är värt lite mer öppnat än oöppnat(dom kan ju köpas billigt på de flesta ställen, i uppsala för så lite som 26kr). tyvärr innehöll dom inte så mycket kul, en Nivmagus Elemental och en Dreg Mangler är väl det roligaste jag kan stoltsera med därifrån. har alltid varit en usel rippare varför jag i normala fall hade sparat boostrarna för drafter.

en rätt mager legacysamling hittills, kan vi lungt konstatera.

kolla gärna igenom listan. hittar ni något ni är det minsta intresserade av får ni mer än gärna skriva i tråden eller interna mig. och ge mig gärna tips på vad jag ska jaga för kort åt er. och vad jag borde använda krediterna till :)

men nu tar transformationen sin början!
 
mitt EDHzoo:
Sliver Queen(snygga kort)

julkalendern: Click
Uppdaterad: 01:06:13, 30/12 -12
skallbrand
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 4/9 -05

322 rubriker
6277 svar

2. ok tog lite tid men igår på pr... 11:04:40, 15/1 -13  
ok tog lite tid men igår på prisfyndet började transformationen, huruvida jag kommer upp mig via bytena nedan får ni själva bedöma.

byte1

-Drowned Catacomb
-Knightly Valor
-Island

+Eldrazi Conscription
+Chainer's Edict(EX)
+Dance of the Dead
+Pyroclasm(ice age)

efter att ha tittat i min mesiga pärm sa han jag bytte med att han behövde mitt Island. jag är osäker på om han skämtade men frågade om han inte kunde tänka sig att hitta något mer. Knightly Valor var tydligen ett möjligt kort till nån enchantmentlek han hade och Drowned Catacomb såg han som långt vettigare än något av korten han bytte bort. kanske var det dumt av mig att släppa katakomben så tidigt, men jag gillar gammalt småmys och EDH blir ju mer och mer poppis för varje dag verkar det som. as far as auror goes är Eldrazi Conscription episk, den borde inte vara något problem att byta vidare.

byte2

-Hover Barrier
-Fencing Ace

+Prototype Portal

bytet började återigen med att personen jag bytte med typ ville ha för lite(bara Hover Barrier) för att det skulle bli ett nämvärt byte. så han kollade lite till och jag fick frågan "kan du byta Fencing Ace och Hover Barrier mot nåt random craprare?". jag svarade att det lät riktigt nice så en Prototype Portal it is. suger, men kan nog hitta ett EDHhem tillslut. ser bättre ut i pärmen än random uncommons.

så, känns nice att vara igång! :)
 
mitt EDHzoo:
Sliver Queen(snygga kort)

julkalendern: Click
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

3. Jag gillar detta projekt skarp... 20:48:28, 15/1 -13  
Jag gillar detta projekt skarpt. Läste tråden redan när den skapades men har mest lurkat lite då och då för att se om något händer - vilket det nu har gjort! För tillfället finns det några lite billigare kort jag vill komma åt och som jag kan betala lite överpris för, i alla fall om jag kan få flera av dem på samma byte:

1 Profane Command
1 Nether Traitor
1 Charisma
4 Punishing Fire
4 Kavu Predator

Hör av dig om du kommer över något!
skallbrand
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 4/9 -05

322 rubriker
6277 svar

4. bra, då vet jag vad jag ska tr... 21:13:31, 15/1 -13  
toriv skrev 20:48, 15/1 -13 Jag gillar detta projekt skarpt. Läste tråden redan när den skapades men har mest lurkat lite då och då för att se om något händer - vilket det nu har gjort! För tillfället finns det några lite billigare kort jag vill komma åt och som jag kan betala lite överpris för, i alla fall om jag kan få flera av dem på samma byte:

1 Profane Command
1 Nether Traitor
1 Charisma
4 Punishing Fire
4 Kavu Predator

Hör av dig om du kommer över något!

bra, då vet jag vad jag ska tradea lite efter. men det räcker ju att du bevakar tråden, då ser du vad jag får in :)
 
mitt EDHzoo:
Sliver Queen(snygga kort)

julkalendern: Click
Ogonen
MEDLEM
@svm s. 20/9 -10

1 rubriker
21 svar
BANNAD
Från: att skapa nya bizzar och bjuda på auktioner
Sedan: 2014-08-19
T.o.m: 2114-09-19


5. Tjo, kan tänka mig att stödja ... 21:47:39, 15/1 -13  
Tjo, kan tänka mig att stödja detta. Kan ta Pyroclasm(IA) och Oppression(US)
Kolla min have om du hittar nå kul. Annars såhär direkt i huvudet om jag tänker på vad du skulle kunna få som är lätt att bli av med, så skulle jag kunna ge ett par unlimited basics och en Orc General (the Dark).

I övrigt så är jag på stor jakt efter 4 engelska Blight från legends.
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

6. Ska ske. Min lista är ju inte ... 22:43:55, 15/1 -13  
skallbrand skrev 21:13, 15/1 -13
toriv skrev 20:48, 15/1 -13 Jag gillar detta projekt skarpt. Läste tråden redan när den skapades men har mest lurkat lite då och då för att se om något händer - vilket det nu har gjort! För tillfället finns det några lite billigare kort jag vill komma åt och som jag kan betala lite överpris för, i alla fall om jag kan få flera av dem på samma byte:

1 Profane Command
1 Nether Traitor
1 Charisma
4 Punishing Fire
4 Kavu Predator

Hör av dig om du kommer över något!

bra, då vet jag vad jag ska tradea lite efter. men det räcker ju att du bevakar tråden, då ser du vad jag får in :)

Ska ske. Min lista är ju inte statisk över tid så om du vill vara säker på att kunna byta bort kort är det bäst att du kollar med mig innan du byter till dig ett playset Kavu Predators. :)
Nediamara
MEDLEM
Solna
@svm s. 28/6 -11

199 rubriker
2157 svar

7. Bevakar tråden inför framtida ... 14:15:22, 16/1 -13  
Bevakar tråden inför framtida byten:)
Kul projekt!

Btw så står det att Eldrazi Conscription är från m13, men den finns väl bara i Rise of the Eldrazi?
 
Julkalendern
skallbrand
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 4/9 -05

322 rubriker
6277 svar

8. såklart fel, skrev in den där ... 14:20:57, 16/1 -13  
Nediamara skrev 14:15, 16/1 -13 Bevakar tråden inför framtida byten:)
Kul projekt!

Btw så står det att Eldrazi Conscription är från m13, men den finns väl bara i Rise of the Eldrazi?

såklart fel, skrev in den där Drowned Catacomb stod och glömde ta bort expansionsbeskrivningen.
 
mitt EDHzoo:
Sliver Queen(snygga kort)

julkalendern: Click
skallbrand
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 4/9 -05

322 rubriker
6277 svar

9. ett byte till lokalt ikväll: ... 00:21:06, 22/1 -13  
ett byte till lokalt ikväll:

-Eldrazi Conscription

+Ulvenwald Tracker(FOIL)
+Gitaxian Probe(FNM-FOIL)

jag visste väl att det skulle kunna bli nåt fint av monsterauran! värdemässigt är nog bytet plus, och spelbart(nåja, åtminstone probe) glitter med sjuk låg cmc smäller nog högre att ha i pärmen. lite lite byten nu i början såhär men det tar ju ett tag att komma igång.
 
hetaste EDHleken auktioneras ut:
100 Godbitar

byt kort med mig: Julkalender blir legacysamling!
lorkain
MEDLEM
Jönköping
@svm s. 2/12 -10

140 rubriker
2303 svar

10. har du kvar fnm Probe eller är... 10:32:45, 22/1 -13  
har du kvar fnm Probe eller är den bortbyt ?
 
GO TEAM RETARDS
WOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!
skallbrand
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 4/9 -05

322 rubriker
6277 svar

11. den är kvar, har ju inte ens h... 10:40:35, 22/1 -13  
den är kvar, har ju inte ens haft den ett dygn :)

generellt kan ni utgå från att listan i startposten stämmer.
 
hetaste EDHleken auktioneras ut:
100 Godbitar

byt kort med mig: Julkalender blir legacysamling!
lorkain
MEDLEM
Jönköping
@svm s. 2/12 -10

140 rubriker
2303 svar

12. ok vill du sälja den kanske ... 10:42:59, 22/1 -13  
ok vill du sälja den kanske
annars kan du kolla i min egen säljtråd om du hittar nått du vill byta den mot

jag kna tänka mig ge max 50 kr i bytesvärde
40 kr i cash + porto då

minj tråd heter säljer på köp o sälj frorumet
 
GO TEAM RETARDS
WOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!
skallbrand
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 4/9 -05

322 rubriker
6277 svar

13. Gitaxian Probe fnmfoil bortbyt... 11:42:12, 22/1 -13  
Gitaxian Probe fnmfoil bortbytt med lorkain. första svmbytet! :)
 
hetaste EDHleken auktioneras ut:
100 Godbitar

byt kort med mig: Julkalender blir legacysamling!
skallbrand
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 4/9 -05

322 rubriker
6277 svar

14. då är bytet klart: -Gitaxia... 14:29:23, 24/1 -13  
då är bytet klart:

-Gitaxian Probe(FNM)

+Life from the Loam(duel decks)

ja vad ska man säga? lorkain internade ett bytesförslag jag inte i mina vildaste drömmar kunde tacka nej till, hade inte ens hunnit kolla hans have eller någonting. tack! :)

loam har visserligen gått ner lite sen tryckningen i duel decks men en loam är alltid en loam. spelas i legacy, modern och är ju kunglig i EDH. hur fint som helst!

noterbart är att jag i nuläget "typ" gått

-Drowned Catacomb

+Life from the Loam
+FOIL Ulvenwald Tracker
+Pyroclasm
+Dance of the Dead
+Chainer's Edict

bättre start hade jag definitivt inte kunnat hoppas på.
 
hetaste EDHleken auktioneras ut:
100 Godbitar

byt kort med mig: Julkalender blir legacysamling!
skallbrand
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 4/9 -05

322 rubriker
6277 svar

15. var så inne i spelandet i prer... 11:27:39, 30/1 -13  
var så inne i spelandet i prereleasehelgen att jag knappt orkade ta fram pärmen. en gång dristade jag mig till det dock, och det resulterade i följande byte som jag är osäker på om det ens var speciellt bra:

-Dance of the Dead

+Sulfur Elemental
+Gruul Charm

ett ok legacykort mot ett annat, med Gruul Charm som liten bonus. men dance är nog hetare än elementalen trots mindre spel; den är ju lite svårare att få tag på iom att den är så gammal. jaja, alla byten måste inte vara "bra".
 
hetaste EDHleken auktioneras ut:
100 Godbitar

byt kort med mig: Julkalender blir legacysamling!
skallbrand
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 4/9 -05

322 rubriker
6277 svar

16. -Archon of the Triumvirate ... 12:49:31, 13/3 -13  
-Archon of the Triumvirate

+Unexpected Results

randombyte, en kompis hade tänkt byta in lite craprares med en gamebutik och jag tänkte att Unexpected Results ändå är ett lite tufft rare jämfört med archon som rent strikt är trash. för honom kvittade det vilket rare han fick eftersom game bara kollar på rarity och expansion när de byter.

går lite segt nu. har behövt använda upp mina krediter så översätter dessa till strikta pengar. 37kr har jag alltså att spendera på nya kort eller ha som throw-in vid byten, kan nog komma väl till pass...
 
byt kort med mig: Julkalender blir legacysamling!
Uppdaterad: 12:51:18, 13/3 -13
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

17. Jo, jag hade hoppats på att du... 14:15:09, 13/3 -13  
Jo, jag hade hoppats på att du skulle få saker att rulla på snabbare. De flesta av korten jag tipsade om ovan har jag redan skaffat mig, bara så du vet.
skallbrand
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 4/9 -05

322 rubriker
6277 svar

18. DÅ har jag börjat sätta sprätt... 14:51:29, 22/3 -13  
DÅ har jag börjat sätta sprätt på "kreditpengarna"! vann lite fina randoms på en auktion, fick till ok priser tycker jag.

-21kr

+Cephalid Coliseum(odyssey)
+2 Breakthrough(FINE)
+Predator, Flagship

några legacyplayables och en fint gammalt EDHrare borde gå att byta bort mot nåt bra tycker jag, tar dessa över 21kr any day!
 
byt kort med mig: Julkalender blir legacysamling!
Uppdaterad: 14:51:49, 22/3 -13
skallbrand
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 4/9 -05

322 rubriker
6277 svar

19. Unexpected Results bortbytt!... 14:07:52, 23/3 -13  
Unexpected Results bortbytt!
 
byt kort med mig: Julkalender blir legacysamling!
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

20. Mot?... 16:04:37, 23/3 -13  
skallbrand skrev 14:07, 23/3 -13 Unexpected Results bortbytt!

Mot?

Outlaws of Thunder Junction


BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!