Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 650 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
KORTVäRDERINGAR 2 Svärd och en heartseeker.... Hymn to Tourach Klocka ...
Saviors of Kamigawa-boosters
Senast läst: 08:22:11, 26/4 -24. Läst 5323 gånger.
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

Saviors of Kamigawa-boosters 23:25:02, 25/8 -15  
Enkel fråga: hur mycket är Saviors of Kamigawa-boosters värda nuförtiden?

Lite svårare fråga: går priset upp eller ner om de ska draftas (dvs. är det en bra draftexpansion)?

EDIT: jag vet inte ens om expansionen är gjord att draftas ensam...
 
Byt med mig i mitt PtP-liknande projekt!
Uppdaterad: 23:25:49, 25/8 -15

Sajkobeer

Gruul
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
@svm s. 16/11 -01

248 rubriker
3642 svar

1. SoK är gjorda för att draftas ... 01:00:40, 26/8 -15  
SoK är gjorda för att draftas som sista set i Champions Betrayers Saviours. Värdet är väl inye speciellt högt eller lågt?
 
Vill du handla p9, duals, foils, EDH, 93/94, Modernstaples och Legacystaples? Här är auktionen för dig!
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

2. Inte speciellt högt = 20 kr el... 01:05:28, 26/8 -15  
Sajkobeer skrev 01:00, 26/8 -15 SoK är gjorda för att draftas som sista set i Champions Betrayers Saviours. Värdet är väl inye speciellt högt eller lågt?

Inte speciellt högt = 20 kr eller 40 kr?

EDIT: läste lite fel...
 
Byt med mig i mitt PtP-liknande projekt!
Uppdaterad: 01:06:32, 26/8 -15
elof_the_mighty
ETERNALKUNGEN 2014
ETERNALKUNGEN 2009
Varberg
@svm s. 9/5 -02

906 rubriker
32767 svar

3. Ja, typ. Det känns som ett sån... 06:48:39, 26/8 -15  
toriv skrev 01:05, 26/8 -15
Sajkobeer skrev 01:00, 26/8 -15 SoK är gjorda för att draftas som sista set i Champions Betrayers Saviours. Värdet är väl inye speciellt högt eller lågt?

Inte speciellt högt = 20 kr eller 40 kr?

EDIT: läste lite fel...

Ja, typ. Det känns som ett sånt set som du ska vara glad att få ut 40 och troligtvis ligger det en hel del tur bakom för du kan lika gärna få nöja dig med 20 st också.

Vad jag vet finns det väl inte ens så mycket dyrt du kan dra?
 
Scandinavian Master

Världsmästare i 93/94 2013
skallbrand
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 4/9 -05

322 rubriker
6277 svar

4. Värt att påpeka: Värdet på en ... 09:25:22, 26/8 -15  
Värt att påpeka: Värdet på en boosters innehåll är inte samma som värdet på en oöppnad booster. Setet är kiss såklart och du lär ju öppna i genomsnitt en femma eller nåt men man kan nog få punga ut 50-60 för en sån booster nuförtiden när det ska kaosdraftas.
 
Hellre leka med elden än elda med leken.

byt kort med mig: Julkalender blir legacysamling!
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

5. Äldre boosters är alltid dyrar... 09:39:26, 26/8 -15  
Äldre boosters är alltid dyrare (det enda undantaget är Fallen Empires, men de har väl stigit de senaste åren de med, som allt annat).
 
“There are some qualities—some incorporate things,/ That have a double life, which thus is made/ A type of twin entity which springs/ From matter and light, evinced in solid and shade.”

Odyssey block 4-ever
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

6. Jo, jag håller med. I kortpärm... 10:52:52, 26/8 -15  
elof_the_mighty skrev 06:48, 26/8 -15
toriv skrev 01:05, 26/8 -15
Sajkobeer skrev 01:00, 26/8 -15 SoK är gjorda för att draftas som sista set i Champions Betrayers Saviours. Värdet är väl inye speciellt högt eller lågt?

Inte speciellt högt = 20 kr eller 40 kr?

EDIT: läste lite fel...

Ja, typ. Det känns som ett sånt set som du ska vara glad att få ut 40 och troligtvis ligger det en hel del tur bakom för du kan lika gärna få nöja dig med 20 st också.

Vad jag vet finns det väl inte ens så mycket dyrt du kan dra?

Jo, jag håller med. I kortpärmen står det dock att medel booster-värdet är 45 kr. Men det bygger ju på att man får alla commons sålda också.

Som andra här skriver: boosters brukar gå upp i pris ändå. Frågan är bara hur mycket? 50 kr är kanske rimligt ändå?

Anses setet generellt som roligt att drafta?
 
Byt med mig i mitt PtP-liknande projekt!
Uppdaterad: 10:55:19, 26/8 -15
elof_the_mighty
ETERNALKUNGEN 2014
ETERNALKUNGEN 2009
Varberg
@svm s. 9/5 -02

906 rubriker
32767 svar

7. Grejen är att du kan typ inte ... 11:05:45, 26/8 -15  
Grejen är att du kan typ inte drafta endast Saviours (du kan men det är inte särskillt roligt), så då behöver du sälja betrayers och champions med eller skaffa dom på något vänster.

Ett enstaka booster är nog dyrare än en hel display (per styck) om jag säger så. Som Skallbrand säger så kan man alltid behöva ett booster men intresset för flera tror jag är mindre.
 
Scandinavian Master

Världsmästare i 93/94 2013
skallbrand
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 4/9 -05

322 rubriker
6277 svar

8. Enligt MCM är det europeiska v... 11:41:53, 26/8 -15  
Enligt MCM är det europeiska värdet ungefär 30kr som det är just nu(då pratar vi oöppnad engelsk booster).

Detta skvallrar om hur uselt setet är jämfört med typ alla andra expansionsset från den tiden, saviors är klart billigare än resten. Du kan typ inte öppna nåt vettigt, bästa är väl ett par EDH-länder och kanske Manriki-Gusari. Finns ingen "slam-dunk" alls i setet.
 
Hellre leka med elden än elda med leken.

byt kort med mig: Julkalender blir legacysamling!
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

9. Pithing Needle är från Saviors... 14:09:16, 26/8 -15  
Pithing Needle är från Saviors, det är väl det enda Saviors har gående för sig.
 
“There are some qualities—some incorporate things,/ That have a double life, which thus is made/ A type of twin entity which springs/ From matter and light, evinced in solid and shade.”

Odyssey block 4-ever
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

10. Ok. Tack för alla svar! De ha... 17:10:59, 26/8 -15  
Ok. Tack för alla svar! De har varit till stor hjälp för en som missade Magics mellanålder.
 
Byt med mig i mitt PtP-liknande projekt!
Mundi

Orzhov
MEDLEM
Hyltebruk
@svm s. 7/4 -05

54 rubriker
1135 svar

11. Men finns ju som sagt ett intr... 18:56:43, 26/8 -15  
Men finns ju som sagt ett intresse pga kaos-drafter så har du några du vill sälja så säg gärna tunn och vilket pris du vill ha och om hur många du har. :)
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9163 svar

12. Oboro, Palace in the Clouds M... 16:17:19, 28/8 -15  
skallbrand skrev 11:41, 26/8 -15 Enligt MCM är det europeiska värdet ungefär 30kr som det är just nu(då pratar vi oöppnad engelsk booster).

Detta skvallrar om hur uselt setet är jämfört med typ alla andra expansionsset från den tiden, saviors är klart billigare än resten. Du kan typ inte öppna nåt vettigt, bästa är väl ett par EDH-länder och kanske Manriki-Gusari. Finns ingen "slam-dunk" alls i setet.

Oboro, Palace in the Clouds
Miren, the Moaning Well
Mikokoro, Center of the Sea
 
Jag köper, byter och säljer kort! Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat.
Uppdaterad: 16:18:52, 28/8 -15
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

13. Länge leve EDH! :) Mundi, m... 23:20:15, 28/8 -15  
latsblaster skrev 16:17, 28/8 -15
skallbrand skrev 11:41, 26/8 -15 Enligt MCM är det europeiska värdet ungefär 30kr som det är just nu(då pratar vi oöppnad engelsk booster).

Detta skvallrar om hur uselt setet är jämfört med typ alla andra expansionsset från den tiden, saviors är klart billigare än resten. Du kan typ inte öppna nåt vettigt, bästa är väl ett par EDH-länder och kanske Manriki-Gusari. Finns ingen "slam-dunk" alls i setet.

Oboro, Palace in the Clouds
Miren, the Moaning Well
Mikokoro, Center of the Sea

Länge leve EDH! :)

Mundi, missade ditt inlägg tidigare. Har 24 st. så tänkte först att det helt enkelt skulle bli en draft. Är fortfarande osäker på hur jag ska göra. Jag tycker det brukar vara helt ok att drafta vissa expansioner för sig själva trots att man inte ska det. Visst, jag förstår att det inte går att ha det så i alla FNM-drafter osv. under några månader eftersom folk då kommer utnyttja det till fullo, men det kan fortfarande funka till att sitta ner med sina närmaste polare en kväll och bara ha lite skoj. Vi får se hur det blir, men försäljning av enstaka boosters är alltså inte aktuellt. Det var mer draftpriset jag var ute efter. Tack ändå!
 
Byt med mig i mitt PtP-liknande projekt!
Mundi

Orzhov
MEDLEM
Hyltebruk
@svm s. 7/4 -05

54 rubriker
1135 svar

14. Aha ok då förstår jag. Ja har ... 11:56:05, 29/8 -15  
Aha ok då förstår jag. Ja har du ett helt draft-kit så är det ju dumt att sälja av ;)
elof_the_mighty
ETERNALKUNGEN 2014
ETERNALKUNGEN 2009
Varberg
@svm s. 9/5 -02

906 rubriker
32767 svar

15. Fast grejen är att det är typ ... 12:50:20, 30/8 -15  
Mundi skrev 11:56, 29/8 -15 Aha ok då förstår jag. Ja har du ett helt draft-kit så är det ju dumt att sälja av ;)

Fast grejen är att det är typ inte ett draftkit då saviors inte draftades i 3x saviors. Visst, det går att drafta men den låga printrunnen i setet kommer göra lekar oerhört busted och innehålla multipla av varje common.
 
Scandinavian Master

Världsmästare i 93/94 2013
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

16. Precis! Dock saknar jag övriga... 13:51:40, 30/8 -15  
elof_the_mighty skrev 12:50, 30/8 -15
Mundi skrev 11:56, 29/8 -15 Aha ok då förstår jag. Ja har du ett helt draft-kit så är det ju dumt att sälja av ;)

Fast grejen är att det är typ inte ett draftkit då saviors inte draftades i 3x saviors. Visst, det går att drafta men den låga printrunnen i setet kommer göra lekar oerhört busted och innehålla multipla av varje common.

Precis! Dock saknar jag övriga delar så det enklaste är ändå att köra en draft rakt av. Att drafta MMB ledde ju också till extremt busted lekar. (Om än på annat sätt.)

Ingen som har övriga delar i setet och som vill byta? :)
 
Byt med mig i mitt PtP-liknande projekt!
skallbrand
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 4/9 -05

322 rubriker
6277 svar

17. Har väldigt svårt att tro att ... 23:34:16, 30/8 -15  
toriv skrev 13:51, 30/8 -15
elof_the_mighty skrev 12:50, 30/8 -15
Mundi skrev 11:56, 29/8 -15 Aha ok då förstår jag. Ja har du ett helt draft-kit så är det ju dumt att sälja av ;)

Fast grejen är att det är typ inte ett draftkit då saviors inte draftades i 3x saviors. Visst, det går att drafta men den låga printrunnen i setet kommer göra lekar oerhört busted och innehålla multipla av varje common.

Precis! Dock saknar jag övriga delar så det enklaste är ändå att köra en draft rakt av. Att drafta MMB ledde ju också till extremt busted lekar. (Om än på annat sätt.)

Ingen som har övriga delar i setet och som vill byta? :)

Har väldigt svårt att tro att du får till ett byte; betrayers är dyrare och champions MYCKET dyrare.

Kan däremot varmt rekommendera trippel saviors, har spelat det en gång och det flöt bra. Temat för hela draften blev handsize matters, lite udda grej men lite coolt. Eftersom vi visste att det typ inte fanns moneyrares körde vi keep och alla la en symbolisk summa(en tia eller en tjuga var har jag för mig).

Om du undrar hur mycket som är sköligt att ta betalt av dina kompisar skulle jag generellt säga att du bör ta så mycket betalt att du täcker din egen insats. Kan tänka mig att folk är skeptiska till att betala ohemult mycket för så dåliga boosters. Minns du inte vad du själv betalt för dom skulle jag säga att 90-100kr för ett draftkit verkar rimligt, baserat på MCMs pristrender.
 
Hellre leka med elden än elda med leken.

byt kort med mig: Julkalender blir legacysamling!
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

18. Tack för givande input! Då ... 23:39:42, 30/8 -15  
skallbrand skrev 23:34, 30/8 -15
toriv skrev 13:51, 30/8 -15
elof_the_mighty skrev 12:50, 30/8 -15
Mundi skrev 11:56, 29/8 -15 Aha ok då förstår jag. Ja har du ett helt draft-kit så är det ju dumt att sälja av ;)

Fast grejen är att det är typ inte ett draftkit då saviors inte draftades i 3x saviors. Visst, det går att drafta men den låga printrunnen i setet kommer göra lekar oerhört busted och innehålla multipla av varje common.

Precis! Dock saknar jag övriga delar så det enklaste är ändå att köra en draft rakt av. Att drafta MMB ledde ju också till extremt busted lekar. (Om än på annat sätt.)

Ingen som har övriga delar i setet och som vill byta? :)

Har väldigt svårt att tro att du får till ett byte; betrayers är dyrare och champions MYCKET dyrare.

Kan däremot varmt rekommendera trippel saviors, har spelat det en gång och det flöt bra. Temat för hela draften blev handsize matters, lite udda grej men lite coolt. Eftersom vi visste att det typ inte fanns moneyrares körde vi keep och alla la en symbolisk summa(en tia eller en tjuga var har jag för mig).

Om du undrar hur mycket som är sköligt att ta betalt av dina kompisar skulle jag generellt säga att du bör ta så mycket betalt att du täcker din egen insats. Kan tänka mig att folk är skeptiska till att betala ohemult mycket för så dåliga boosters. Minns du inte vad du själv betalt för dom skulle jag säga att 90-100kr för ett draftkit verkar rimligt, baserat på MCMs pristrender.

Tack för givande input!

Då lär det bli lite mysig retrodraft då. :)

Och precis som du misstänker så har jag ingen aning om vad jag gav för dem.

EDIT: Och nej, jag tänkte inte på den stora prisskillnaden mellan expansionerna.
 
Byt med mig i mitt PtP-liknande projekt!
Uppdaterad: 23:41:18, 30/8 -15
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!