Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 654 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
CASUAL Daxos Tiny?... WB Warrior- tips ...
Egen gjorda Dueldecks?
Senast läst: 09:26:29, 12/4 -24. Läst 1251 gånger.
Ollegunnar
MEDLEM
Skara
@svm s. 4/3 -14

86 rubriker
153 svar

Egen gjorda Dueldecks? 11:11:46, 26/5 -15  
Hej!

Jag har några kusiner jag kör casual med! Detta brukar vara tillfälle för mig att testa roliga lekar som man annars kanske inte skulle spela. Dueldecks är ett roligt koncept men tycker att de är aldeless för tråkiga/dåliga.

Jag vill alltså bygga egna lekar som går jämt upp emot varandra. Jag tänker köra med ganska tunn removal så att alla möjliga sjuka lekar kan spelas.

Jag har en idé om att låta varje lek representeras av en Planeswalker(playset) för att få lite feeling över det hela. Första jag har kommit på är någon form av equipment lek med Gideon Jura.

Ni får gärna föreslå lekar i par. Alltså lekar som vinner ungefär hälften var av matcherna mot varandra. Det gör inget om matchen blir helt låst av fulla bräden! :)

latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9163 svar

1. Man kan ju modifiera duel deck... 11:36:03, 26/5 -15  
Man kan ju modifiera duel decks så att de blir roligare/bättre. Jag skrev en artikel om det, och den senaste jag gjorde, speed vs cunning blev riktigt rolig då man i speed kan kombinera rakdoskort med boros samtidigt som man stärker warriortemat från mardu, och i cunning kan man blanda izzet med azurious och blanda morphkorten mer. Manabaserna kan man krydda med fler tritaps, scrylands och urzamanlands eller treshländer från odyssey.

Om du inte har med några removals alls tror jag inte att det blir roligare, däremot behöver inte removals vara Lightning Bolt, Doom Blade eller Maelstrom Pulse utan lite smalare grejer.
 
Jag köper, byter och säljer kort! Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat.
Ollegunnar
MEDLEM
Skara
@svm s. 4/3 -14

86 rubriker
153 svar

2. Jag tycker inte de verkar så r... 11:55:00, 26/5 -15  
latsblaster skrev 11:36, 26/5 -15 Man kan ju modifiera duel decks så att de blir roligare/bättre. Jag skrev en artikel om det, och den senaste jag gjorde, speed vs cunning blev riktigt rolig då man i speed kan kombinera rakdoskort med boros samtidigt som man stärker warriortemat från mardu, och i cunning kan man blanda izzet med azurious och blanda morphkorten mer. Manabaserna kan man krydda med fler tritaps, scrylands och urzamanlands eller treshländer från odyssey.

Om du inte har med några removals alls tror jag inte att det blir roligare, däremot behöver inte removals vara Lightning Bolt, Doom Blade eller Maelstrom Pulse utan lite smalare grejer.

Jag tycker inte de verkar så roliga alls. Är därför inte särskilt intresserad av wizards duel decks överhuvudtaget.

Sedan kommer jag antagligen proxa endel av korten då jag bara spelar casual med dessa därför är budgeten obegränsad även så formatet.

Smalare removal ganske vore en idé! :)
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

3. Well, om det är flavour du vil... 12:35:33, 26/5 -15  
Well, om det är flavour du vill ha så kan du väl bygga 2 EDH lekar?
Du måste inte använda legendary creatures, kör du med planeswalkers om du vill.
Singleton är nice för man kommer se olika kort oftare.
Skippa tutors och kõr rå drawkraft istället, eller kort som Impulse / Anticipate / Faithless Looting så man kan leka med graven.

Hade nog sjãlv velat spela en Tezzeret, Agent of Bolas lek.

Annars kör du på 60 kort varianten med fler än 1 av varje kort, spånar bara lite ^^.

( I dags läget hade jag nog bytat ut min Kozilek, Butcher of Truth och prövat Ugin, the Spirit Dragon som general lol.)

Uppdaterad: 12:37:13, 26/5 -15
partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
Linköping
@svm s. 19/2 -03

175 rubriker
7354 svar

4. Jag bygger en hel del demo/giv... 12:36:30, 26/5 -15  
Jag bygger en hel del demo/giveaway-lekar av draftrester, vilket kan vara lite åt ditt spår men inte helt och hållet. Det finns t ex inga drivor av Planeswalkers som man kan ge bort.

Lekarna har så långt det går inte dubbletter, vilket gör varje match mer unik. Det går förstås inte göra kombolekar under dessa premisser, men de brukar allt som oftast ändå innebära A) Rares och B) Repetetiva och enkelspåriga matcher.

Varje lek har någon form av identitet. Oftast i form av en strategi, ett tema och/eller någon form av synergi.

Några exempel:

- RW Furnace Celebration.
I princip som draftlekarna, med sac outlets[]/card och saker som tycker om att [card="Origin Spellbomb"]offras. Toppa med lite annat kul vars interaktion inte är lika [card="Terramorphic Expanse"]uppenbar.
card]

- UG Inspired
Abusa Deepwater Hypnotist, Aerie Worshippers
och Pheres-Band Tromper ihop med Topan Ascetic, Savage Surge, Triton Tactics och Blazing Torch

- UB Inspired
Som ovan, fast mer kontrollbetonad med King Macar, the Gold-Cursed, Servant of Tymaret , Necrobite , Siren of the Silent Song och Icy Manipulator.

- UB Lets do it a-gain
Attritionlek, med massor av etb-effekter och studs. Nekrataal , Peel from Reality Gravedigger och myskombon Aether Adept + Havengul Skaab + Homicidal Seclusion

- RG morbid
Generator Servant in i Festerhide Boar uppföljt av Hunger of the Howlpack. Man kan även ge leken ett subtema med landfall och då få in morbid enablers som Turntimber Basilisk och Burnished Hart samt Sakura-Tribe Elder

- BG selfmill
Mulch , Commune with the Gods , Satyr Wayfinder , Drown in Filth kombinerat med Nemesis of Mortals , Scavange, Delve etc.

- mono-G
Lite devotion, Nessian Game Warden , Primal Bellow , Timbermaw Larva .

- RW humans
- GW tokens
- GW counters (outlast; bolster; megamorph)
- RW metalcraft
- Vampires
- etc

Hoppas det kan vara lite inspiration iaf.
skallbrand
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 4/9 -05

322 rubriker
6277 svar

5. Byggde två EDHlekar som duel d... 12:45:34, 26/5 -15  
Byggde två EDHlekar som duel decks förut

Lady Orca(suicide/risky kort och tokaggro snabb med möjlighet att gå såväl aggro som kombo)
Angus Mackenzie(turbofog, hyperdefensiv långsam som vann på deckning eller Test of Endurance typ)

flavorn finns där, dels i färgerna och dels i att fru späckhugg faktiskt dödar skotten i mtg lore.

tyvärr spelades lekarna aldrig i duell mot varandra som jag hade tänkt utan körde dom bara var för sig i stora kaosmatcher under den period jag hade lekarna. gissar att orca hade autovunnit på nåt ofogbart kombo(Heartless Hidetsugu plus Furnace of Rath eller nåt med Doomsday kanske) hundra procent av gångerna.
 
Hellre leka med elden än elda med leken.

byt kort med mig: Julkalender blir legacysamling!
Uppdaterad: 12:46:41, 26/5 -15
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!