Magic the Gathering
Magic the Gathering34897 medlemmar 637 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Devotion till två färger, ex M... Graft + Evolve ...
Cost vs effect
Senast läst: 07:25:36, 26/4 -24. Läst 1342 gånger.
Gambit
MEDLEM
Linköping
@svm s. 16/10 -06

41 rubriker
38 svar

Cost vs effect 10:23:08, 30/9 -14  
Bloodletter Quill funkar så att man kan lägga den första ability:n på stacken, använda den andra, för att sedan inte förlora liv, inte sant?

Monte

Orzhov
MEDLEM
Lindesberg
@svm s. 21/11 -07

115 rubriker
1083 svar

1. Japp det kan du. Första abilit... 10:27:06, 30/9 -14  
Japp det kan du. Första abilityn har "sätt en counter på denna" som en del av kostnaden (det är innan kolon ) så du aktiverar den, då sätts en counter på direkt sen går abilityn på stacken och du kan då aktivera ability 2 innan ability 1 resolvar.

Tips: Gå in på kortet, tryck på kortspecifika regler (updatera oracle om du ej hittar kortspec regler) där står:
Kortspecifika regler
10/1/2005
You may activate the second ability in response to activating the first one. If you do, you'll remove the blood counter that was just added before you lose the life.
 
Min auktion, mitt verkstadskort, min bytes tråd, min köp och sälj tråd och min MTGO tråd
hay
JUDGE L2
Alvesta
@svm s. 5/9 -12

15 rubriker
741 svar

2. Om det är noll blood counters ... 16:35:47, 30/9 -14  
Om det är noll blood counters på Bloodletter Quill när den första ability resolvar så kommer man att förlora noll liv. Det är en del av kostnaden att sätta på blood counters, inte något som görs när första ability resolvar.

Därav man kan svara med att aktivera den andra ability för att inte förlora något liv.
 
Stop trying to hymn me and hymn me.

Wexio Spelkonvent

Jag hade åtminstone fina länder.
Uppdaterad: 16:58:08, 30/9 -14
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!