Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 668 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Cost vs effect... Kraj tappar ability:n ...
Graft + Evolve
Senast läst: 20:34:07, 25/4 -24. Läst 1503 gånger.
Gambit
MEDLEM
Linköping
@svm s. 16/10 -06

41 rubriker
38 svar

Graft + Evolve 11:40:10, 30/9 -14  
Kan man få både Evolve och Graft att trigga, t ex om en Aquastrand Spider och en Battering Krasis ligger på planen då en Simic Initiate kommer in? Spindeln ger en counter, och krasis:en utvecklas då initiate:en är plötsligt 2/2, eller?

hay
JUDGE L2
Alvesta
@svm s. 5/9 -12

15 rubriker
741 svar

1. Evolve är en trigger som kolla... 12:19:17, 30/9 -14  
Evolve är en trigger som kollar två gånger. Om en creature kommer i spel och är mindre än creaturen med Evolve så kommer Evolve aldrig att triggra.

Det samma gäller även när Evolve resolvar så kollar den om creaturen som kom i spel fortfarande är större. Är den inte det så gör evolve ingenting.
 
Stop trying to hymn me and hymn me.

Wexio Spelkonvent

Jag hade åtminstone fina länder.
Gambit
MEDLEM
Linköping
@svm s. 16/10 -06

41 rubriker
38 svar

2. Ok, inte hundra på att jag för... 12:42:14, 30/9 -14  
Ok, inte hundra på att jag förstått, så... följdfrågor:

1. "Comes into play" sker väl innan triggered, dvs om det är Aquastrand Spider som kommer in torde Battering Krasis växa, eller?

2. Triggar inte graft och evolve "samtidigt" första gången, dvs på att Simic Initiate kommer in? Isf, får man inte välja att graft händer först, dvs att Simic Initiate är 2/2 när man kommer till evolve:s första "check"? Eller händer den check:en innan ens Simic Initiates egen ability har effekt?
hay
JUDGE L2
Alvesta
@svm s. 5/9 -12

15 rubriker
741 svar

3. 1. Korrekt, Aquastrand Spider ... 12:45:17, 30/9 -14  
1. Korrekt, Aquastrand Spider kommer in som en 2/2 tack vare två counters. Den är aldrig en 0/0 som sedan får två counters.

2. Som jag nämnde först, om inte creaturen är tillräckligt stor till att börja med så kommer Evolve aldrig gå till stacken. Det kollas innan Evolve skulle placeras på stacken.
 
Stop trying to hymn me and hymn me.

Wexio Spelkonvent

Jag hade åtminstone fina länder.
Gambit
MEDLEM
Linköping
@svm s. 16/10 -06

41 rubriker
38 svar

4. 1. Tack! 2. Jahaaaa! Dvs, f... 12:55:52, 30/9 -14  
1. Tack!

2. Jahaaaa! Dvs, först kollas allt som potentiellt skulle -kunna- hamna på stacken, utan att nåt faktiskt händer, och -sen- skickas de iväg på stacken ifall de triggar. Got it!
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!