Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 674 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Skillnad för Corpsejack Menace... fråga angående counter och Ion ...
Kul med Glissa.
Senast läst: 12:32:20, 23/4 -24. Läst 1532 gånger.
Teddymannen

Izzet
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 25/8 -11

114 rubriker
1328 svar

Kul med Glissa. 19:07:07, 26/7 -14  
Heartless Summoning + Glissa, the Traitor + Archetype of Finality + Perilous Myr.

Fungerar det som jag hoppas med att Archetype of Finality ger Perilous Myr deathtouch så att när den dör får jag göra 2 deathouch-skada i en creature t.ex?
 
Sanguis meus et anima mea in gratiam illorum quas diligo.
And death for those who do not see.

Jag söker alla slags änglar till min samling! Allra helst i foil(särskilt commons/uncommons). Jag har en want du gärna får kika på och se om du har något.
Interna vid förslag!

Aldreen

Simic
JUDGE L1
Uppsala
@svm s. 9/8 -13

40 rubriker
294 svar

1. Det fungerar precis som du säg... 20:41:04, 26/7 -14  
Det fungerar precis som du säger, den gör skada, och deathtouch gäller för all skada som ett djur ger, även non-combat damage!
 
"People are stupid; given proper motivation, almost anyone will believe almost anything. Because people are stupid, they will believe a lie because they want to believe it's true, or because they are afraid it might be true. People's heads are full of knowledge, facts, and beliefs, and most of it is false, yet they think it all true. People are stupid; they can only rarely tell the difference between a lie and the truth, and yet they are confident they can, and so are all the easier to fool.
- The wizards first rule
Cartago
JUDGE L2
Huddinge
@svm s. 28/2 -08

201 rubriker
2908 svar

2. MODVänligen håll inlägg som di... 19:35:41, 28/7 -14  
MODVänligen håll inlägg som diskuterar lekförslag eller annat som inte syftar svara på regelfrågor till andra delar av forumet :) Mvh /Cartago

 
Domare och Magicansvarig på DL. Har du frågor om att bli domare eller om DL så kan ni höra av er till mig!
Springare
MEDLEM
Malmö
@svm s. 28/8 -09

0 rubriker
1 svar

3. Men aktiveras inte den dmg abi... 10:41:06, 31/7 -14  
Men aktiveras inte den dmg abilityn först när hans Myr har landat i graveyarden och isf inte är i hans "control" längre? Dvs den har inte deathtouch när den är i graven?
Teddymannen

Izzet
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 25/8 -11

114 rubriker
1328 svar

4. Det var lite det jag funderade... 15:39:12, 31/7 -14  
Springare skrev 10:41, 31/7 -14 Men aktiveras inte den dmg abilityn först när hans Myr har landat i graveyarden och isf inte är i hans "control" längre? Dvs den har inte deathtouch när den är i graven?

Det var lite det jag funderade på också.
 
Sanguis meus et anima mea in gratiam illorum quas diligo.
And death for those who do not see.

Jag söker alla slags änglar till min samling! Allra helst i foil(särskilt commons/uncommons). Jag har en want du gärna får kika på och se om du har något.
Interna vid förslag!
The_Dark
MEDLEM
Storuman
@svm s. 30/1 -04

30 rubriker
764 svar

5. Myrens ETG kräver att kortet s... 16:02:08, 31/7 -14  
Myrens ETG kräver att kortet ska ha hamnat i graven för att effekten ska trigga. Archetypen ger endast deathtouch till creatures som du kontrollerar.

Ser ut som en nonbo, men jag blir gärna rättad av folk som kan reglerna bättre.

edit: Heartless, Glissa och Myren bildar dock en sorts combo (samtidigt vill du gärna ha en sac-outlet så att du vid behov enkelt kan ta myren till graven), givet att motståndarens kräk inte har mer än 2 i toughness.

Uppdaterad: 16:25:25, 31/7 -14
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
FSVM - LEDAMOT
Axvall
@svm s. 26/5 -04

93 rubriker
2198 svar

6. Nja. Dies abilitys triggar jus... 16:49:52, 31/7 -14  
Springare skrev 10:41, 31/7 -14 Men aktiveras inte den dmg abilityn först när hans Myr har landat i graveyarden och isf inte är i hans "control" längre? Dvs den har inte deathtouch när den är i graven?

Nja. Dies abilitys triggar just när objektet byter zon från bf till graven.

När någonting har en dies trigger så tittar du på hur objektet såg ut när det senast va i spel. Då hade den deathtouch så skadan kommer att ha deathtouch.
Detta brukar kallas last known information.


The dark: det är inte en enters the graveyard utan put into graveyard from the battlefield. Det är rätt stor skillnad i när de kommer att gå igång.
Sedan dör myren på SBA så fort den kommer in i spel då Heartless Summoning ger den -1/-1.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
The_Dark
MEDLEM
Storuman
@svm s. 30/1 -04

30 rubriker
764 svar

7. tack, ser interaktionen nu. De... 16:57:50, 31/7 -14  
tack, ser interaktionen nu. Det uppskattas att få möjlighet att rätta de tanke-fel man har. :)
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!