Magic the Gathering
Magic the Gathering34897 medlemmar 639 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
MODERN Wild rush intro pack!... Disciple's Toolbox ...
Budget Modern - Heartless Retriever
Senast läst: 11:52:44, 26/4 -24. Läst 6196 gånger.
FatMaximus

Izzet
MEDLEM
Helsingborg
@svm s. 9/1 -05

92 rubriker
671 svar

Budget Modern - Heartless Retriever 17:17:08, 24/4 -14  
Tjena! Efter ett litet uppehåll är Budget Modern nu tillbaka. Videorna går att se här, och vi spelar denna gången med följande lek:
Budget Modern Heartless Retriever

Modern / Casual

Av: FatMaximus
17:14, 24/4 -14

FatMaximus kommenterar:
- inget :( -
Kategori: Casual
Format: ModernStorlek: 60 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
265:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]158599[/lek]
Köp leken! Proxa leken!

Det är en kombolek som kan vinna på några olika sätt, antingen via Grapeshot eller Deathbringer Thoctar oftast. Den är sjukt billig och rolig att spela med, men ganska inconsistent. Mer information finns i videorna. Ta en titt och lämna en kommentar! =)
 
Jag gör Magicvideor! Du kan se dem här. Det är mest Modern för tillfället men andra format får också plats =)

Jag och min kompis har en sida! Den kan du ser här. Vi kallar den Along the Questline, och där kan du hitta bland annat mina Magicvideor men också spelrecensioner, leklistor och annat vi får för oss att lägga upp. Ta en titt!

Lindeman
MEDLEM
Johanneshov
@svm s. 5/3 -05

42 rubriker
701 svar

1. Borde inte Infernal Tutor vara... 17:29:24, 24/4 -14  
Borde inte Infernal Tutor vara perfekt för att leta upp din andra myra?

Har du övervägt att hålla leken monosvart genom att spela Bitter Ordeal istället för Grapeshot?
 
Lindeman har rätt.
-Priceguy
Uppdaterad: 17:32:42, 24/4 -14
FatMaximus

Izzet
MEDLEM
Helsingborg
@svm s. 9/1 -05

92 rubriker
671 svar

2. Infernal Tutor är bra men dyr,... 20:12:00, 24/4 -14  
Lindeman skrev 17:29, 24/4 -14 Borde inte Infernal Tutor vara perfekt för att leta upp din andra myra?

Har du övervägt att hålla leken monosvart genom att spela Bitter Ordeal istället för Grapeshot?

Infernal Tutor är bra men dyr, runt 10 tickets styck på MTGO.

Bitter Ordeal är väldigt intressant faktiskt, jag har funderat på den. Det är ett monosvart wincon som du säger, jag har inte testat särskilt många andra konfigurationer än den i videorna men det är möjligt att jag återbesöker leken med Bitter Ordeal istället =)
 
Jag gör Magicvideor! Du kan se dem här. Det är mest Modern för tillfället men andra format får också plats =)

Jag och min kompis har en sida! Den kan du ser här. Vi kallar den Along the Questline, och där kan du hitta bland annat mina Magicvideor men också spelrecensioner, leklistor och annat vi får för oss att lägga upp. Ta en titt!
Louie
MEDLEM
Lund
@svm s. 7/5 -12

95 rubriker
1339 svar

3. Åh, fan vad jag diggar leken! ... 21:44:07, 24/4 -14  
Åh, fan vad jag diggar leken! Har tyvärr inte så mycket konstruktivt att komma med. =/
 
If it's broken, fix it.
If it's not, fix it anyway!
Lindeman
MEDLEM
Johanneshov
@svm s. 5/3 -05

42 rubriker
701 svar

4. Om du kör mono så kan du ju li... 22:20:18, 24/4 -14  
Om du kör mono så kan du ju lira Beseech the Queen som ett budgetalternativ till Infernal Tutor. Jag har ingen koll på vad saker kostar på MTGO men den borde väl vara billigare.
 
Lindeman har rätt.
-Priceguy
FatMaximus

Izzet
MEDLEM
Helsingborg
@svm s. 9/1 -05

92 rubriker
671 svar

5. Det var ett riktigt bra försla... 22:29:17, 24/4 -14  
Lindeman skrev 22:20, 24/4 -14 Om du kör mono så kan du ju lira Beseech the Queen som ett budgetalternativ till Infernal Tutor. Jag har ingen koll på vad saker kostar på MTGO men den borde väl vara billigare.

Det var ett riktigt bra förslag faktiskt! Beseech är snorbillig, tror jag får bygga lite på en monofärgad variant =)
 
Jag gör Magicvideor! Du kan se dem här. Det är mest Modern för tillfället men andra format får också plats =)

Jag och min kompis har en sida! Den kan du ser här. Vi kallar den Along the Questline, och där kan du hitta bland annat mina Magicvideor men också spelrecensioner, leklistor och annat vi får för oss att lägga upp. Ta en titt!
nargluj
MEDLEM
Älvängen
@svm s. 8/10 -13

30 rubriker
853 svar

6. Jag diggar den enkla inf-kombo... 23:03:06, 24/4 -14  
Jag diggar den enkla inf-kombon.

Medans de andra funderar på monoB (Street Wraith/Gitaxian Probe?) funderar jag på att ta den UB. Man får tillgång till U's fina cantrips och de två andra transmute korten med cmc 2. Problemet kan vara att man landar med 4 Bitter Ordeal som ända wincon om man inte går trefärgat.


Edit: Avslutade påbörjad mening. Kort: Dimir Infiltrator Muddle the Mixture Shred Memory

Uppdaterad: 23:18:36, 24/4 -14
Ice_Age

Orzhov
MEDLEM
Umeå
@svm s. 10/5 -04

61 rubriker
909 svar

7. Ännu en cool budgetlek, aldrig... 23:06:49, 24/4 -14  
Ännu en cool budgetlek, aldrig tänkt på att myren och Heartless linear upp så fint! Infinite combos är den bästa typen.

Vill man spela mer blått finns ju Selhoff Occultist, lite cantrips, kontringar att skydda myren som ska in i spel. Pact of Negation känns ju rätt brutal även om det är långt från budget. Tappar grapeshot iofs om man spelar tvåfärgad budget!

Edit: Såg inte posten ovan, Bitter Ordeal+Selhoff Occultist samt Falkenrath Noble känns som 3 stabila wincons. Blått ger nog mer stabilitet/cantrips mot wincon också!
 
"I got it, I got it, I...."
Uppdaterad: 23:27:45, 24/4 -14
nargluj
MEDLEM
Älvängen
@svm s. 8/10 -13

30 rubriker
853 svar

8. Missade Falkenrath Noble när j... 23:16:58, 24/4 -14  
Missade Falkenrath Noble när jag skrev min post. Sen så kom Ice_Age med Selhoff Occultist också.

Ser dock inte hur Diregraf Caprain kommer in i bilden med zombies.

Med blått får man nog en lite högre budget tror jag mig nog.


Glömde skriva i min tidigare post: Kul att du är tillbaka med dina budget lekar! Kollade häromveckan om jag hade missat den senaste eftersom det dröjde lite längre mellan denna och den innan.
Ice_Age

Orzhov
MEDLEM
Umeå
@svm s. 10/5 -04

61 rubriker
909 svar

9. Nae tankevurpa då jag spelar d... 23:26:08, 24/4 -14  
Nae tankevurpa då jag spelar den med gravecrawler, insåg att det var zombie only.
 
"I got it, I got it, I...."
nargluj
MEDLEM
Älvängen
@svm s. 8/10 -13

30 rubriker
853 svar

10. Mycket grov idé till hur jag t... 23:36:58, 24/4 -14  
Mycket grov idé till hur jag tänkte mig.
Budget Modern Heartless Retriever UB

Modern / Casual

Av: nargluj
23:35, 24/4 -14

nargluj kommenterar:
All ära till FatMaximus.
http://www.svenskamagic.com/forum/topic.php?ID=150420&rID=1880956
Kategori: Casual
Format: ModernStorlek: 60 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
808:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]158621[/lek]
Köp leken! Proxa leken!

IJK

Golgari
MEDLEM
@svm s. 8/12 -03

15 rubriker
192 svar

11. Blood Artist - Wincon du kan h... 23:56:36, 24/4 -14  
Blood Artist - Wincon du kan hitta med alla cmc2 Transmutare :)

Edit : oops blir lite svårt med heartless Summoning i spel...

Uppdaterad: 23:57:23, 24/4 -14
Ice_Age

Orzhov
MEDLEM
Umeå
@svm s. 10/5 -04

61 rubriker
909 svar

12. Gillar UB leken ovan, dock tro... 00:27:42, 25/4 -14  
Gillar UB leken ovan, dock tror jag Beseech the Queen blir ett bättre kort än unblockable-transmute gubben eller tom Shred Memory. Transmute är nice men korten måste ha nått värde annars är det bara nöta tutors imo, shred äter väl iofs boltar och motverkar snapcasters.

Edit: Både Dimir Machinations och Shred Memory kan dock ha bra plats i brädan, wincon tutors som gör nytta mot specifika lekar.

Men det är nog bättre att kunna hämta myr nummer 2 med tutors! Träffar man inte 2 myrs är ju combon dead in the water, släng in att många lekar lirar Path to Exile så blir det lätt att man tappar nån myr längs vägen!

Reshape är annars ett starkt kort om man lirar lite mana signets, cage, needle, orbs, crypts osv beroende på meta. Kan även combo'a med en myr i spel för 4 mana. Ensnaring Bridge är annars riktigt grym om man spelar mycket 1cmc kort, cantrips och lite discards så man kan tömma handen relativt snabbt. Kan nästan maindecka sånt som needle/cage, finns alltid nån Colonnade, snapcaster eller pod man kan bråka med. Sen sacca när combon går i lås. Båda Tezzeret kan ju också gräva/söka artifacts.

Sorry om vi derailar budget-tråden med dyra kort, men är så kul att klura på lekar! =)
 
"I got it, I got it, I...."
Uppdaterad: 00:42:56, 25/4 -14
nargluj
MEDLEM
Älvängen
@svm s. 8/10 -13

30 rubriker
853 svar

13. Jo, guldfiskade leken lite och... 00:37:33, 25/4 -14  
Jo, guldfiskade leken lite och tänkte samma sak. Beseech the Queen > Transmute. Det hände några gånger att man satt och väntade på wincon som inte gick att transmuta fram.

Men som sagt. Den är en rätt grov skiss.
Antikrister
MEDLEM
Säve
@svm s. 18/1 -12

0 rubriker
8 svar

14. Är Disciple of the Vault banna... 01:25:38, 25/4 -14  
Är Disciple of the Vault bannad från modern eller?

Edit: Verkar inte som det. Känns som ett bättre wincon? (Korkad, 1 i thoughness funkar ju inte...)

Fabricate? Om man ändå bara använder transmute för att hitta myrs.

Uppdaterad: 01:31:32, 25/4 -14
meanberry
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 20/8 -08

161 rubriker
3246 svar

15. Ett alternativ är ju att man s... 09:40:37, 25/4 -14  
Ett alternativ är ju att man splashar för en 1off grapeshot. Så kanan transmutea in i alla sina delar.
 
EDH lekar utan smokestack är inga riktiga lekar!

Sex is like 2hg if you don't have a good partner you better have a good hand.
skallbrand
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 4/9 -05

322 rubriker
6277 svar

16. jag tror att det är bra att ku... 11:18:38, 25/4 -14  
jag tror att det är bra att kunna vinna på annat vis än genom kombon. tex med demoner, titaner, Solemn Simulacrum-value etc med Heartless Summoning. att gå all in på att få två myror och en summoning OCH ha wincon på handen känns fragilt.

sen skulle jag i vilket fall spela lite disruption main och massa i brädan. 4 Duress pga budget kanske? kontringar verkar jobbigt för leken, liksom pathar.
 
Hellre leka med elden än elda med leken.

byt kort med mig: Julkalender blir legacysamling!
FatMaximus

Izzet
MEDLEM
Helsingborg
@svm s. 9/1 -05

92 rubriker
671 svar

17. Kul med sån respons på leken =... 11:31:08, 25/4 -14  
Kul med sån respons på leken =)

nargluj och Ice_Age: Jag har funderat på UB också faktiskt. Ditt lekförslag ser absolut ut som en respektabel vinkel på leken. Selhoff Occultist är rolig ju! Dock tror jag det är bättre att ha kvar åtminstone några demoner i leken som alternativa wincons / mer card advantage (se nedan).

IJK: Blir lite knepigt ja :P

Antikrister: Fabricate skulle nog kunna fungera, men det är nog bättre att ha transmute. Shred Memory kan hitta Myrs, Heartless Summoning och removal medan Fabricate bara hittar Myrs.

meanberry: Det är också en idé. Känns som att rött inte är den bästa supportfärgen, med alla förslag här måste jag nästan testa en UB-version.

skallbrand: Jo precis, demonerna slår ju svinhårt trots Heartless Summoning. Bloodgift Demon blir 1BB för en 4/3 flying som drar dig kort. Tror det är rätt att behålla dem. Duress får man nog peta in nånstans också ja.

Alla förslag och diskussioner har fått mig sugen på en UB-version. Tror jag slipar vidare på narglujs lekidé. Kul att leken verkar uppskattas! =)
 
Jag gör Magicvideor! Du kan se dem här. Det är mest Modern för tillfället men andra format får också plats =)

Jag och min kompis har en sida! Den kan du ser här. Vi kallar den Along the Questline, och där kan du hitta bland annat mina Magicvideor men också spelrecensioner, leklistor och annat vi får för oss att lägga upp. Ta en titt!
terbjo
MEDLEM
@svm s. 16/8 -11

15 rubriker
693 svar

18. Så länge du spelar BR med tran... 12:52:59, 25/4 -14  
Så länge du spelar BR med transmute måste väl 1 Pyroclasm vara autoinclude, inte sant?
FatMaximus

Izzet
MEDLEM
Helsingborg
@svm s. 9/1 -05

92 rubriker
671 svar

19. Haha, sant, det missade jag he... 12:56:21, 25/4 -14  
terbjo skrev 12:52, 25/4 -14 Så länge du spelar BR med transmute måste väl 1 Pyroclasm vara autoinclude, inte sant?

Haha, sant, det missade jag helt. Pinsamt :)
 
Jag gör Magicvideor! Du kan se dem här. Det är mest Modern för tillfället men andra format får också plats =)

Jag och min kompis har en sida! Den kan du ser här. Vi kallar den Along the Questline, och där kan du hitta bland annat mina Magicvideor men också spelrecensioner, leklistor och annat vi får för oss att lägga upp. Ta en titt!
Blinking
MEDLEM
Fagersta
@svm s. 13/5 -06

191 rubriker
2081 svar

20. Mysig lek =)... 13:27:37, 25/4 -14  
Mysig lek
 
svm-blinking på magic online, spelar modern :)



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!