Magic the Gathering
Magic the Gathering31486 medlemmar 862 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Infinite london mulligans?... Startled Awake från graven ...
Yarok och hideaway
Senast läst: 13:28:12, 20/7 -19. Läst 364 gånger.
Mufflon

Selesnya
MEDLEM
Årsta
@svm s. 4/5 -04

226 rubriker
2607 svar

Yarok och hideaway 13:49:26, 26/6 -19  
Jag spelar Yarok, the Desecrated följt av Mosswort Bridge som då triggar två gånger och gömmer Craterhoof Behemoth och Akroma's Memorial. Nästa runda spelar jag Hornet Queen för att komma upp i 10 power, och aktiverar sedan Mosswort Bridge. Får jag då spela båda mina gömda kort eller bara ett av dem?

Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
Skövde
@svm s. 26/5 -04

56 rubriker
1739 svar

1. Eftersom vi inte har nya erata... 14:47:07, 26/6 -19  
Eftersom vi inte har nya eratan än med alla regeländringar så kan vi inte svara med säkerhet.
I systemet som det ser ut idag så får du spela båda korten.
Gämför med tex Panharmonicon

Spoiler:

9/20/2016 If a triggered ability is linked to a second ability, additional instances of that triggered ability are also linked to that second ability. If the second ability refers to "the exiled card," it refers to all cards exiled by instances of the triggered ability. For example, if Isochron Scepter's enters-the-battlefield ability triggers twice and two instant cards are exiled, both will be copied when its second ability is activated. You may cast either or both of the copies in any order.



Som sagt, detta kan komma att ändras med regeluppdateringarna som kommer att släppas till början av nästa vecka. Högst troligt är nog att det fortsätter på samma sätt dock.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
oscarc
MEDLEM
Västra Frölunda
@svm s. 29/8 -07

7 rubriker
42 svar

2. Såhär i efterhand hade det väl... 14:22:54, 4/7 -19  
Såhär i efterhand hade det väl varit mer vattentät wording att skriva "all exiled cards" eller "one of the exiled cards"? Men, lätt att ara efterklok.
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
Skövde
@svm s. 26/5 -04

56 rubriker
1739 svar

3. Hade antagligen skapat mer för... 17:09:21, 4/7 -19  
Hade antagligen skapat mer förvirring eftersom kortets wording hade haft en grammatik som antydde annat än vad det faktiskt gör i sig själv.

Sedan, hideaway är tryckt typ 8 år innan man testade trycka en effekt som kopierar eller ökar antalet triggers. Antar att du inte tänker försöka tänka på vad du själv säger/skriver utifrån vad du kanske tycker och tänker om 8 år ;)
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Mufflon

Selesnya
MEDLEM
Årsta
@svm s. 4/5 -04

226 rubriker
2607 svar

4. Under kortspecifika regler för... 20:40:13, 4/7 -19  
Under kortspecifika regler för Yarok står det nu:

7/12/2019
If a triggered ability is linked to a second ability, additional instances of that triggered ability are also linked to that second ability. If the second ability refers to "the exiled card," it refers to all cards exiled by instances of the triggered ability.

Så aktiverar man Mosswort Bridge får man med andra ord spela alla kort som exileats med den.



BYT BORD TILL


 
  Core Set 2020! Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!