Magic the Gathering
Magic the Gathering31201 medlemmar 928 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Multipla amass-triggers?... Interaktion mellan Abundance o ...
Isochron + "burst" kort
Senast läst: 19:33:48, 18/4 -19. Läst 287 gånger.
DarthSelving
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 24/7 -15

4 rubriker
2 svar

Isochron + "burst" kort 15:38:35, 8/4 -19  
Finns ju massor av så kallade "burst" kort som boostar dess effekt för varje kort utav det som ligger i graveyarden. Tydligaste exemplet jag kan komma på är Muscle Burst. Om man har en sån imprintad till sin Isochron Scepter och triggar dens effekt varje runda. Blir gubben man lägger den på ännu starkare för varje gång eller är det bara att den triggar en kopia av formeln men att det inte blir ett till kort i ens graveyard.

Alla mina kompisar jag spelat med påstår att det blir en ny kopia och därmed nytt kort utav den imprintade spellen i graveyarden men jag är enig om att det bara är effekten utav formeln man triggar och efteråt upphör det så kallade kortet att existera. Att det inte är något att räkna med i ens graveyard.

Vem har rätt i den saken?

nenne95

Izzet
MEDLEM
Karlstad
@svm s. 3/2 -08

44 rubriker
1067 svar

1. Den räknar bara fysiska kopior... 15:53:12, 8/4 -19  
Den räknar bara fysiska kopior som är i graven.
 
Nice HoN Vids

Min have

Mina auktioner
DarthSelving
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 24/7 -15

4 rubriker
2 svar

2. Med andra ord så är det jag so... 15:54:36, 8/4 -19  
Med andra ord så är det jag som haft rätt i det hela tiden?
nenne95

Izzet
MEDLEM
Karlstad
@svm s. 3/2 -08

44 rubriker
1067 svar

3. Yessir... 16:00:33, 8/4 -19  
Yessir
 
Nice HoN Vids

Min have

Mina auktioner
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!