Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 670 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
EDH / COMMANDER UBW Sharuum... Malfegor EDH ...
The Gitrog Monster
Senast läst: 01:37:21, 14/4 -24. Läst 2159 gånger.
Green

Golgari
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 2/3 -10

23 rubriker
210 svar

The Gitrog Monster 12:06:03, 22/1 -18  
Tjo! Sitter och filar på min lista med storgrodan och funderar på vad jag jag borde ta bort för att få in lite mer billiga rampspells och kanske lite kortdrag. När man väl kommer igång så behövs det ju inte, men känns som att den är lite segstartad när allt rampande nästan har att göra med att spela extra länder eller massramp när man fyllt graven. Så tänker att jag ska stoppa in typ Cultivate/Kodama's reach, Veteran Explorer och kanske några till liknande, plus lite vanligt kortdrag, typ Harmonize osv. Men är osäker på vad jag ska cutta. Tips mottages gärna. Typ, om ni skulle cutta 5-10 kort, vilka skulle ni ta bort för ramp och kortdrag. :)

Edit*: Det jag funderar på själv är att fila av lite på toppen. Ta bort Rune-Scarred Demon, Razaketh, the Foulblooded, Primeval Bounty, och en eller två av Terastodon, Woodfall Primus, Bane of Progress, World Breaker. Osäker på om det räcker dock, behöver nog kanske cutta 8-10 kort totalt.

Edit2: Gjort lite ändringar nu, in med Scapeshift, Entomb, Harrow, Rites of Spring, Primal Growth, Sakura-Tribe Elder, Horn of Greed, Sickening Dreams, Sol Ring, Gaea's Touch. Ut med en bunt dyra kort som är starka men inte funkar så bra om jag inte har riktig ramp och några kort som kändes lite för svaga lr gjorde samma sak som något annat.

The Frog that Ate the World

EDH / Casual

Av: Green
12:09, 31/8 -16

Green kommenterar:
Sideboard är kort jag funderar på lr ska stoppa in i leken.
Kategori: Casual
Format: EDHStorlek: 99 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
19376:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]205208[/lek]
Köp leken! Proxa leken!


Uppdaterad: 08:38:05, 23/1 -18

latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9163 svar

1. Harrow är väl en kandidat?... 15:28:03, 22/1 -18  
Harrow är väl en kandidat?
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
Zeral
MEDLEM
@svm s. 3/4 -11

0 rubriker
39 svar

2. Ser att du har med Retreat to ... 15:31:53, 22/1 -18  
Ser att du har med Retreat to Hagra i leken, då skulle jag faktiskt föreslå en pinger så som Walking Ballista. Skjuta 1 skada med deathtouch är alltid användbart.
Green

Golgari
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 2/3 -10

23 rubriker
210 svar

3. lastblaster: Harrow ligger på ... 16:15:53, 22/1 -18  
lastblaster: Harrow ligger på ramp-listan. Är nog Sakura-Tribe Elder, Veteran Explorer, Harrow, in med Sol Ring igen och några andra 2 cmc spells som går in först.

Zeral: Kul tips! Leken kan gå inf mana med hjälp av grodan + seasons past och Splendid Reclamation + Amulet of Vigor/Dark Heart of the Wood så den kan fungera som en finisher också. Fast vid det laget så vinner leken med alla wincons i leken, så vet inte om det är den viktigaste delen. :p

Uppdaterad: 16:19:07, 22/1 -18
ben
MEDLEM
Västra Frölunda
@svm s. 26/5 -17

14 rubriker
180 svar

4. Elvish visionary kanske kan pa... 22:19:44, 22/1 -18  
Elvish visionary kanske kan passa in
Bollhoj

Golgari
MEDLEM
Örebro
@svm s. 21/10 -08

8 rubriker
14 svar

5. Scapeshift tror jag skulle pas... 02:39:51, 23/1 -18  
Scapeshift tror jag skulle passa bra. Sen kanske ev. Reliquary Tower?
Green

Golgari
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 2/3 -10

23 rubriker
210 svar

6. Ben: Har inte så många kort so... 08:15:32, 23/1 -18  
Ben: Har inte så många kort som kan utnyttja en 1/1:a som drar ett kort. Hade jag haft lite mer sacca gubbar syneriger så hade det varit en grej helt klart.

Bollhoj: Du har nog rätt, Scapeshift har åkt ut och in några gånger. Den borde funka mkt bättre nu när jag har lite mer ramp. Reliquary behövs oftast inte, discardar man så discardar man länder för value och behåller dom sju korten som är combodelar eller removal osv. Sällan leken behöver alla 14 kort den har dragit upp. Då vinner man på stället eller så sätter man upp för turen efteråt.

Uppdaterad: 08:37:46, 23/1 -18
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!