Magic the Gathering
Magic the Gathering29465 MEDLEMMAR 991 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord 
REGELFRåGOR Tappas de creatures som man vä... kan man countra...
Spell Queller, Bolt och Restoration Angel
Senast läst: 05:11:57, 12/12 -17. Läst 558 gånger.
caty
MEDLEM
Nacka
@svm s. 19/10 -06

141 rubriker
985 svar

Spell Queller, Bolt och Restoration Angel 08:51:53, 22/11 -17  
jag har en Spell Queller som har exilat en Lightning Bolt. Min motståndare spelar en ny Lightning Bolt och vill döda Spell Queller varpå jag spelar en Restoration Angel i Quellern. Vad händer? Kan jag rädda Spell Queller och "behålla" den nuvarande Lightning Bolten exilad?

/caty

214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

274 rubriker
7589 svar

1. Spell Queller blinkas av Resto... 09:34:38, 22/11 -17  
Spell Queller blinkas av Resto och lägger "exila" och "lämna tillbaka"-triggern på stacken, du väljer vilken ordning.

Du kommer oavsett att lämna tillbaka bolten
 
[Link= '][/link]

"214 har rätt i allt" - allek

"214 vet vad han snackar om" - nepO

Vill du handla billiga magickort? Registrera dig på MagicCardMarket! Glöm inte att fylla i att Hampe040 tipsade dig om sidan!
IJK
MEDLEM
@svm s. 8/12 -03

15 rubriker
129 svar

2. Som en liten bonus är det inte... 10:09:41, 22/11 -17  
Som en liten bonus är det inte may på Exile triggern och du kommer vara tvungen att ta bolten som är kvar (den som targetade Spell Queller) :(
The_Dark
MEDLEM
Storuman
@svm s. 30/1 -04

30 rubriker
761 svar

3. Som beskrivet skapar du upp et... 10:28:08, 22/11 -17  
Som beskrivet skapar du upp ett worst-case scenario för dig själv.

Från Lightning Bolt #2 (Spell Queller som target) och
Restoration Angel (Enter the Battlefield) ETB trigger (Spell Queller som target) på stacken.

Efter ängels trigger resolvat klart kommer du att ha både Spell Quellers nya ETB och LTB (som ska återlämna Lightning Bolt #1) att placera på stacken.

LTB kommer oavsett i vilken ordning du väljer att ordna triggerna att returnera Lightning Bolt #1. ETB triggern har endast ett legalt target (det enda som är kvar på stacken är Lightning Bolt #2) och eftersom du inte har valet att inte välja någon spell måste du välja att exila den (#2).

Uppdaterad: 15:44:56, 22/11 -17
pettdan
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 1/7 -10

4 rubriker
153 svar

4. Ah någon annan skrev nog detta... 10:28:19, 22/11 -17  
Ah någon annan skrev nog detta bättre [än jag]. :)

Uppdaterad: 16:29:04, 22/11 -17
Choper
JUDGE L2
Skövde
@svm s. 26/5 -04

41 rubriker
1492 svar

5. The_dark ger ett utförligt sva... 15:50:26, 22/11 -17  
The_dark ger ett utförligt svar, dock felaktigt i slutet (jag editerade bort den delen för att det inte skall uppstå förvirring).

Eftersom det är du som kontrollerar Spell Queller så är både LTB & ETB triggerna dina, du kan alltså lägga dem i stacken i vilken ordning du vill.

Motståndaren kommer att spela den tidigare exilade Lightning Bolt som en del av resolv av LTB triggern, dvs inte efter att stacken har tömts på övriga objekt.

Om du därmed resolvar LTB triggern först så kommer motståndaren få spela Bolt #1 innan Spell Queller på ETB exilat Bolt #2.
Resultatet blir då att Bolt #2 blir evigt exilad (om motståndaren väljer att spela Bolt #1 i Queller dvs).
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Uppdaterad: 15:51:41, 22/11 -17

dopeboy presenterar ett smakprov från sin guldvippade auktion
BO på allt! Gör klart din lek här!
45 dagar kvar
Skaffa VIP Guld till din auktion för att få chansen att visa upp din auktion här

BYT BORD TILL


 
  Ixalan! Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!