Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 675 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Julkalendern?... SÖKES: Turboprotoman ...
Årets bästa säljare
Senast läst: 18:22:14, 20/4 -24. Läst 4094 gånger.
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

Årets bästa säljare 21:54:48, 5/11 -17  
Förslag
Hade det inte varit kul om man fick nominera och sen rösta fram årets bästa SvM-säljare?
Jag tänker mig att den som vinner får en text i stil med "Årets säljare 2017" samt en liten symbol, likt vissa andra titlar.

Motiveringen till förslaget är att jag tycker bra säljare bör uppmärksammas och troligtvis ökar trafiken till deras Have eller auktioner som en bonus.

Det blir även en trygghetstämpel för köpare utöver refsystemet (som i övrigt sköter det jobbet ganska bra).

Låter det vettigt?
Någon med ett snarlikt förslag?

Zeral
MEDLEM
@svm s. 3/4 -11

0 rubriker
39 svar

1. Låter som en trevlig idé, allt... 22:29:35, 5/11 -17  
Låter som en trevlig idé, allt som sköts bra här från säljare borde uppmuntras!
caitlin
MEDLEM
@svm s. 18/6 -03

24 rubriker
697 svar

2. Jag känner bara att detta komm... 22:34:35, 5/11 -17  
Jag känner bara att detta kommer att handla om kvantitet snarare än kvalitet. Om det på något vis går att komma runt det så tycker jag att idén är bra.
 
Life is like a box of chocolates, you never know when you'll find a nut.
ztrider

Golgari
HEDERSMEDLEM
Uppsala
@svm s. 7/2 -13

79 rubriker
343 svar

3. Mycket trevligt!... 23:16:25, 5/11 -17  
Mycket trevligt!
 
"Drog inga land"
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

4. Jag tänker lite som caitlin. ... 00:48:05, 6/11 -17  
Jag tänker lite som caitlin.

Kanske något i stil med superbizare? Om man på ett år har genomfört t.ex. 365+ bizar och har en snittreff på 99% eller mer, så får man en specialsymbol för det året, eller något liknande
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
elof_the_mighty
ETERNALKUNGEN 2014
ETERNALKUNGEN 2009
Varberg
@svm s. 9/5 -02

906 rubriker
32767 svar

5. Bör väl också göras så det int... 06:47:43, 6/11 -17  
Bör väl också göras så det inte kan ”abuseas”, kan trots allt tänka mig att det ligger en hel del ”PR-stålar” i det hela.

Tror spontant det blir svår när det finns ekonomiska motiv att betrakta.
 
Scandinavian Master

Världsmästare i 93/94 2013
Ice_Age

Orzhov
MEDLEM
Umeå
@svm s. 10/5 -04

61 rubriker
909 svar

6. Tycker man kan uttrycka sin up... 11:21:40, 6/11 -17  
Tycker man kan uttrycka sin uppskattning direkt till säljaren istället!
 
"From void evolved Phyrexia. Great Yawgmoth, Father of Machines, saw its perfection. Thus The Grand Evolution began."
—Phyrexian Scriptures
anthrox
TOMTE
Eksjö
@svm s. 16/4 -04

520 rubriker
12070 svar

7. Ta bort de som är certifierade... 17:05:05, 6/11 -17  
elof_the_mighty skrev 06:47, 6/11 -17 Bör väl också göras så det inte kan ”abuseas”, kan trots allt tänka mig att det ligger en hel del ”PR-stålar” i det hela.

Tror spontant det blir svår när det finns ekonomiska motiv att betrakta.

Ta bort de som är certifierade säljare så är väl det problemet ur världen? Alla vanliga medlemmar säljer ju inte efter att göra ekonomisk vinning.

Tycker idén hade varit lite rolig i alla fall, önskar bara att den kommit några år tidigare ;)
 
7
"Jag är din veckodag... Alla dagar i veckan. Du är som ett Sinkhole i mitt hjärta när du Duress:ar mig. Men ack, trots allt, så är du min Olivia Voldaren."

Hört under tribelander: "Du får fan sluta spela med Grozoth, han är alldeles för bruten!"

Anthrox på scen med The Bailout!
Wexio Spelkonvent
Team Kaffebryggers
elof_the_mighty
ETERNALKUNGEN 2014
ETERNALKUNGEN 2009
Varberg
@svm s. 9/5 -02

906 rubriker
32767 svar

8. Nja, de finna nog de icke cert... 18:17:35, 6/11 -17  
anthrox skrev 17:05, 6/11 -17
elof_the_mighty skrev 06:47, 6/11 -17 Bör väl också göras så det inte kan ”abuseas”, kan trots allt tänka mig att det ligger en hel del ”PR-stålar” i det hela.

Tror spontant det blir svår när det finns ekonomiska motiv att betrakta.

Ta bort de som är certifierade säljare så är väl det problemet ur världen? Alla vanliga medlemmar säljer ju inte efter att göra ekonomisk vinning.

Tycker idén hade varit lite rolig i alla fall, önskar bara att den kommit några år tidigare ;)

Nja, de finna nog de icke certifierade som säljer för ekonomisk vinning med men överla lät DDT som ett vettigt förslag :)
 
Scandinavian Master

Världsmästare i 93/94 2013
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9163 svar

9. Trevlig idé som bör ses över f... 18:49:20, 6/11 -17  
Trevlig idé som bör ses över först.

Vill påpeka att discus INTE är certifierad säljare, men ändå kränger han ganska mycket (jag har bara positiva erfarenheter av discus som köpare/säljare/väktare/moderator etc så menar inget illa med honom).
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
DeckOf53
MEDLEM
Enköping
@svm s. 8/5 -16

57 rubriker
444 svar

10. Jag skulle nog säga att det fi... 20:46:20, 6/11 -17  
Jag skulle nog säga att det finns betydligt fler användare som inte är certifierade säljare som säljer kort för ekonomisk vinning än vad det finns certifierade säljare på sidan. Vi är inte så många. :)

Tycker, för att återvända till ämnet, att det låter som en trevlig idé. Kanske lite för sent på året för att få till något om det ska kodas och grejas bara?
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

11. Det behövs kanske ingen årets ... 21:34:22, 7/11 -17  
DeckOf53 skrev 20:46, 6/11 -17 Jag skulle nog säga att det finns betydligt fler användare som inte är certifierade säljare som säljer kort för ekonomisk vinning än vad det finns certifierade säljare på sidan. Vi är inte så många. :)

Tycker, för att återvända till ämnet, att det låter som en trevlig idé. Kanske lite för sent på året för att få till något om det ska kodas och grejas bara?

Det behövs kanske ingen årets säljare 2017 men det borde vara möjligt att lösa till 2018. Sparas bizstatistik i något stort formulär så det går att se statistik eller behöver det ses över manuellt? Behöver det ske manuellt är det såklart en oproportionerligt stor arbetsbörda.
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!