Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 673 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
COCKTAIL FB Strul... State of Wonder - Solo Utveckl ...
MTA certifieringar
Senast läst: 10:07:08, 11/4 -24. Läst 1180 gånger.
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

MTA certifieringar 11:23:23, 13/10 -17  
Hejhej, jag tänkte först ställa den här frågan på sweclockers, men eftersom mitt konto inte riktigt är en månad gammalt ännu så kan jag inte skriva i forumet där, så jag tänkte äsch, det kan inte skada att fråga här på SvM, det finns säkert någon som kan hjälpa mig.



Jag håller på att ta Microsofts MTA certifieringar. Jag har tagit Windows Operating System Fundamentals, och ska nu tackla de resterande tre.

I vilken ordning skulle ni rekommendera att jag tar dom?
Det gäller alltså:

Windows Server Administration Fundamentals 98-365
Networking Fundamentals 98-366
Security Fundamentals 98-367

Man tycker kanske att det bör vara 365 följd av 366 följd av 367, men efter lite undersökning så känns det inte riktigt så logiskt. Det känns som om man kanske bör ta 98-367 först?

Någon som kan ge en hjälpande hand?
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever

filip_hij
MEDLEM
Växjö
@svm s. 18/2 -05

3 rubriker
208 svar

1. Jag hade läst dem i "rätt" ord... 11:42:39, 13/10 -17  
Jag hade läst dem i "rätt" ordning. Microsofts certifieringar brukar vara uppbyggda så det är bäst att ta dem så. Efter att ha läst innehållet i de olika kurserna snabbt så verkar det stämma även här.

Det verkar som att de här certifieringarna är ganska gamla och inte nödvändigtvis uppdaterade med de senaste teknikerna. Detta är dock grunder för bl.a. Windows Server, så det kan ändå finnas en poäng i att ta dem. Jag skulle dock rekommendera att du gör alla labbar med de senaste Windows-versionerna och tar reda på alla skillnaderna och nyheter sedan certifieringarna skrevs.

Generellt sett är certifieringar inte lika viktigt vid jobbsökning här i Sverige som det är utomlands. Faktiska kunskaper och erfarenhet slår oftast högre. Med det sagt kan dock certifieringar vara ett bra sätt att lära sig på, men lägg inte för stor vikt på det.
 
look what i did
to the game
for value
- LSV after exiling MTGO with 3 O-Rings
Uppdaterad: 11:43:01, 13/10 -17
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

2. Tack så mycket för ditt svar :... 11:51:32, 13/10 -17  
filip_hij skrev 11:42, 13/10 -17 Jag hade läst dem i "rätt" ordning. Microsofts certifieringar brukar vara uppbyggda så det är bäst att ta dem så. Efter att ha läst innehållet i de olika kurserna snabbt så verkar det stämma även här.

Det verkar som att de här certifieringarna är ganska gamla och inte nödvändigtvis uppdaterade med de senaste teknikerna. Detta är dock grunder för bl.a. Windows Server, så det kan ändå finnas en poäng i att ta dem. Jag skulle dock rekommendera att du gör alla labbar med de senaste Windows-versionerna och tar reda på alla skillnaderna och nyheter sedan certifieringarna skrevs.

Generellt sett är certifieringar inte lika viktigt vid jobbsökning här i Sverige som det är utomlands. Faktiska kunskaper och erfarenhet slår oftast högre. Med det sagt kan dock certifieringar vara ett bra sätt att lära sig på, men lägg inte för stor vikt på det.

Tack så mycket för ditt svar :]

Jo precis, jag håller med dig i allt du skriver. I slutändan så är inte MTA certifieringarna särskilt mycket att hänga i granen, jag skulle inte få för mig att ha med dom i mitt CV t.ex. Men man kan lära sig en del grundläggande grejer genom att ta dom, perimeter networks, vad är egentligen en multicast adress osv. Det vore dock lite snopet om jag t.ex. började med 365, bara för att få reda på att jag hade tjänat mycket mer på att ta 367an först.

Tack igen :]
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!