Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 672 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
LEGACY Legacy i Lund/Skåne... Hjälp mig brewa den snyggaste ...
vad välja
Senast läst: 14:53:37, 23/4 -24. Läst 1946 gånger.
ben
MEDLEM
Västra Frölunda
@svm s. 26/5 -17

14 rubriker
180 svar

vad välja 11:36:08, 7/10 -17  
God dagens!

går i funderingar i att göra en ny lek,
har i dagsläget en B/R reanimator lek, den e kul att lira när det e turnering osv, men totalt supertråkig hemma vid köksbordet,, sedan har jag en esper stone/deathblade som används vid turnering och hemma,, tkr faktiskt att den är bra, dock har jag tröttnat att köra STONEFORGE MYSTIC= BATTERSKULL!!

så är sugen på att bygga någontin nytt.
alternativen är antingen en Grixis delver lek, eller en Shardless bug deck.

det blir väldigt mycket billigare att bygga grixis leken, behöver bara typ volcanic islands,
Bug leken blir lite värre prismässigt, lackar tropicals, bayous goyfar o liliana, abrupt osv.

vad säger panelen va tkr ni man skall köra på? själv så e jag 60/40 sugen på bug men ekonomi spelar in. sen e det altid kul med ny lek oavsett,

så sparka på med tips och ideer! mvh

czypher

Orzhov
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 27/7 -06

100 rubriker
2459 svar

1. om du gillar esper deathblade,... 12:28:57, 7/10 -17  
om du gillar esper deathblade, som jag, så skulle du nog gilla 4c color leovold kontroll typ denna http://mtgtop8.com/event?e=17019&f=LE Vad jag vet finns det ingen stocklista och därmed kan man brwa en del med den leken.
 
Är allt som oftast intresserad av att köpa samlingar, stora som små.

Nuvarande auktion: Mycket av varje, högt och lågt. Standard, Modern, Legacy osv. BO på allt. Slutar den 3 sep 23:00.

Det största felbeslutet Magic-spelare kan göra är att köpa en mandolin...
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

2. Jag har två olika listor jag s... 16:02:09, 7/10 -17  
Jag har två olika listor jag spelar med i 4c-pile. En är tapout och bygger på discard som Thoughtseize och Hymn to Tourach. Den andra är mer draw-go och har Spell Snare, Spell Pierce och Counterspell.

Tapout är grönare och Draw-Go spelar Blood Moon. Någon av dem du är sugen på?
 
Legacy är livet, livet är legacy. Vill du snacka legacy med mig i pod? Tycker du det är roligt att brewa lekar eller vinna? Hör av dig!
JackaBo

Dimir
MEDLEM
Farsta
@svm s. 3/8 -13

11 rubriker
245 svar

3. Shardless är rätt utdaterat tr... 23:27:00, 10/10 -17  
Shardless är rätt utdaterat tror jag. Satsa på grixis du istället

Uppdaterad: 23:27:11, 10/10 -17
ben
MEDLEM
Västra Frölunda
@svm s. 26/5 -17

14 rubriker
180 svar

4. Lekarna i sig är jävligt lika,... 09:19:25, 11/10 -17  
Lekarna i sig är jävligt lika, esper bug, grixis, men är den röda färgen bättre än grön? Goyfar och abrupt decay osv är inte fel, visst lightningbolt är ju jävligt Nice att ha. Svårt detta
czypher

Orzhov
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 27/7 -06

100 rubriker
2459 svar

5. Goyfar och Abrupt dominerar in... 09:46:36, 11/10 -17  
ben skrev 09:19, 11/10 -17 Lekarna i sig är jävligt lika, esper bug, grixis, men är den röda färgen bättre än grön? Goyfar och abrupt decay osv är inte fel, visst lightningbolt är ju jävligt Nice att ha. Svårt detta

Goyfar och Abrupt dominerar inte formatet längre.

Den röda färgen är bättre på grund av all value med Kolaghans Command i första hand men även Lightning Bolt och Pyroblast i brädan. Tänker då på kontrolleken.
 
Är allt som oftast intresserad av att köpa samlingar, stora som små.

Nuvarande auktion: Mycket av varje, högt och lågt. Standard, Modern, Legacy osv. BO på allt. Slutar den 3 sep 23:00.

Det största felbeslutet Magic-spelare kan göra är att köpa en mandolin...
Uppdaterad: 09:47:04, 11/10 -17
JackaBo

Dimir
MEDLEM
Farsta
@svm s. 3/8 -13

11 rubriker
245 svar

6. Ja, men inte bara det. Tror äv... 22:27:16, 11/10 -17  
czypher skrev 09:46, 11/10 -17
ben skrev 09:19, 11/10 -17 Lekarna i sig är jävligt lika, esper bug, grixis, men är den röda färgen bättre än grön? Goyfar och abrupt decay osv är inte fel, visst lightningbolt är ju jävligt Nice att ha. Svårt detta

Goyfar och Abrupt dominerar inte formatet längre.

Den röda färgen är bättre på grund av all value med Kolaghans Command i första hand men även Lightning Bolt och Pyroblast i brädan. Tänker då på kontrolleken.

Ja, men inte bara det. Tror även att om man verkligen vill spela BUG så är shardless agent och ancestral vision utdaterad som kortövertagsmotor.

Kazuzka presenterar ett smakprov från sin have

Skaffa Guld-medlemskap för att ha chansen att visa upp dina kort här

Delighted Halfling 200:-

Seachrome Coast (Foil) 60:-


BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!