Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 672 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Säljare för invocation sökes i... Phyrexian Dreadnought - liknan ...
Planeswalkers i Dominaria?
Senast läst: 11:00:12, 25/4 -24. Läst 5482 gånger.
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

21. I Magicstoryn så har det gått ... 13:01:48, 4/7 -17  
I Magicstoryn så har det gått ungefär 60 år sedan Time Spiral hände, när Teferi & Co. drog runt och lagade tidsrevorna på Dominaria. Så om Teferi var 30 bast då, så skulle han alltså vara 90 år idag om Jace hälsade på.

Planeswalkers är lite luriga dock, jag vet inte om en behåller sin ålder från tillfället en får sin spark aktiverad, och möjligtvis stannar vid den åldern? Tänk en 4 månaders planeswalkerbäbis som fick sin spark aktiverad när den blev tappad i golvet
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

263 rubriker
2227 svar

22. Tror de åldras, fast långsamma... 14:15:17, 4/7 -17  
Ichorid skrev 13:01, 4/7 -17 I Magicstoryn så har det gått ungefär 60 år sedan Time Spiral hände, när Teferi & Co. drog runt och lagade tidsrevorna på Dominaria. Så om Teferi var 30 bast då, så skulle han alltså vara 90 år idag om Jace hälsade på.

Planeswalkers är lite luriga dock, jag vet inte om en behåller sin ålder från tillfället en får sin spark aktiverad, och möjligtvis stannar vid den åldern? Tänk en 4 månaders planeswalkerbäbis som fick sin spark aktiverad när den blev tappad i golvet

Tror de åldras, fast långsammare.
 
Jag saccar LED för tre blå.....
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

119 rubriker
4620 svar

23. Jag hoppas på lite nytänk när ... 20:29:58, 4/7 -17  
Jag hoppas på lite nytänk när det gäller planeswalkers. Nu är de flesta rätt lika. Andra sätt att få loyalty t.ex.
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

263 rubriker
2227 svar

24. Vi hade ju Nissa som blev blå ... 20:31:02, 4/7 -17  
Bjorn skrev 20:29, 4/7 -17 Jag hoppas på lite nytänk när det gäller planeswalkers. Nu är de flesta rätt lika. Andra sätt att få loyalty t.ex.

Vi hade ju Nissa som blev blå och fick X i sin kostnad. Det var rätt mycket nytänk där.
 
Jag saccar LED för tre blå.....
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9163 svar

25. Triggered Abilities kan också ... 22:47:21, 4/7 -17  
JonasHob skrev 20:31, 4/7 -17
Bjorn skrev 20:29, 4/7 -17 Jag hoppas på lite nytänk när det gäller planeswalkers. Nu är de flesta rätt lika. Andra sätt att få loyalty t.ex.

Vi hade ju Nissa som blev blå och fick X i sin kostnad. Det var rätt mycket nytänk där.

Triggered Abilities kan också vara något.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

263 rubriker
2227 svar

26. Whenever you deal combat damag... 23:39:33, 4/7 -17  
latsblaster skrev 22:47, 4/7 -17
JonasHob skrev 20:31, 4/7 -17
Bjorn skrev 20:29, 4/7 -17 Jag hoppas på lite nytänk när det gäller planeswalkers. Nu är de flesta rätt lika. Andra sätt att få loyalty t.ex.

Vi hade ju Nissa som blev blå och fick X i sin kostnad. Det var rätt mycket nytänk där.

Triggered Abilities kan också vara något.

Whenever you deal combat damage to a player, you may remove 2 Loyalty counter from xxxxxxx. If you do, xxxxxxx deals 2 damage to target creature an opponent controls.
 
Jag saccar LED för tre blå.....
Kelvandil

Azorius
MODERATOR
REDAX
HEDERSMEDLEM
EXTENDEDKUNGEN 2011
Linköping
@svm s. 6/6 -02

449 rubriker
12408 svar

#9 PT Points Yearly
#9 PWP Seasonal

27. Teferi är inte en planeswalker... 00:02:23, 5/7 -17  
Ichorid skrev 13:01, 4/7 -17 I Magicstoryn så har det gått ungefär 60 år sedan Time Spiral hände, när Teferi & Co. drog runt och lagade tidsrevorna på Dominaria. Så om Teferi var 30 bast då, så skulle han alltså vara 90 år idag om Jace hälsade på.

Planeswalkers är lite luriga dock, jag vet inte om en behåller sin ålder från tillfället en får sin spark aktiverad, och möjligtvis stannar vid den åldern? Tänk en 4 månaders planeswalkerbäbis som fick sin spark aktiverad när den blev tappad i golvet

Teferi är inte en planeswalker längre, dock åldras han och Jhoira extremt långsamt p.g.a. slow time-vatten.
 
Your opponent always sideboards wrong. He also does not test enough. Also, someone's opponent is you. - Zvi Mowshowitz
Vissa av oss lutar mer åt despot och andra mer åt upplyst. I snitt är vi perfekta. - Priceguy om moderatorerna. That is not very Dimir of you.
Don't worry, Serra Angel!
psykopatmullvad

Boros
HEDERSMEDLEM
FSVM - REVISOR
Limmared
@svm s. 20/1 -04

664 rubriker
18454 svar

28. Jag vill ha walkers som ger em... 03:20:27, 8/7 -17  
Jag vill ha walkers som ger emblem inte bara på ultimate. Jag gillar emblem.
 
"In my opinion, DOOM should be an example to game developers and movie makers everywhere when making entertainment for guys like me. Forget complex enemy AI and character development. Forget levelling up and stats. Forget tactics and complex gameplay mechanics. Demons. Marines. Mars. Guns. Chainsaws. Done."

Steelrose presenterar ett smakprov från sin have

Skaffa Guld-medlemskap för att ha chansen att visa upp dina kort här

Hooting Mandrills (Foil) 15:-

Coercive Portal 40:-

Nexus of Fate (Foil) 150:-

Terminate (Foil) 15:-

2 Necropolis Fiend (Foil) 5:-

Bloodlord of Vaasgoth (Foil) 20:-

Doomed Traveler (Foil) 8:-

Collective Defiance (Foil) 16:-

Shalai, Voice of Plenty (Foil) 75:-

Thought Erasure (Foil) 15:-

Abbot of Keral Keep (Foil) 45:-

2 Needle Spires 10:-

Wall of Swords (Foil) 4:-

Dragonmaster Outcast (Foil) 40:-

Surrak, the Hunt Caller (Foil) 15:-

Anticipate (Foil) 2:-

Smash to Smithereens (Foil) 10:-

Fertilid (Foil) 8:-

Vryn Wingmare (Foil) 30:-

Woolly Thoctar (Foil) 5:-


BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!