Magic the Gathering
Magic the Gathering34881 medlemmar 655 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Säljare för invocation sökes i... Phyrexian Dreadnought - liknan ...
Planeswalkers i Dominaria?
Senast läst: 06:06:22, 18/4 -24. Läst 5466 gånger.
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

Planeswalkers i Dominaria? 20:20:45, 3/7 -17  
Nästa år så besöker vi återigen Dominaria, med utgåvan, Dominaria!

De har lyssnat på spelarna och har bestämt sig för att dra tillbaka på hur ofta The Gatewatch faktiskt dyker upp. De gav oss tillochmed en cycle med kort där vi får se deras defeat, enbart för att blidka den lite mer blodtörstigare spelarbasen.

Men, hur trevligt det än är att småprata med er herrar och damer så kräver ändå sammanhanget att jag ställer er frågan: Vilka planeswalkers vill ni se tryckta i Dominaria?
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever

Lazarus

Azorius
MEDLEM
@svm s. 25/11 -09

58 rubriker
549 svar

1. Någon ny Walker vore trevligt,... 20:27:23, 3/7 -17  
Någon ny Walker vore trevligt, gärna någon med lite smalare design som inte bara går att stoppa in i alla lekar som spelar den färgen. Tänk typ Tezzeret, Agent of Bolas.
ztrider

Golgari
HEDERSMEDLEM
Uppsala
@svm s. 7/2 -13

79 rubriker
343 svar

2. Jag vill se en walker som inte... 21:29:16, 3/7 -17  
Jag vill se en walker som inte är humanoid. Kanske en gigantisk krokodil? Eller en häst? Utöka walker-konceptet lite.
 
"Drog inga land"
soppanootanten

Dimir
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 5/5 -13

39 rubriker
826 svar

3. Antar att vi får lite tillbaka... 21:52:14, 3/7 -17  
Antar att vi får lite tillbakablickar och hoppas på en ny Karn förutom det hoppas jag att vi får en Urza som är en legendary och inte en walker för jag vill spela honom i EDH
 
Mvh Emil
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

263 rubriker
2227 svar

4. Karn är definitivt top1 över w... 22:24:13, 3/7 -17  
soppanootanten skrev 21:52, 3/7 -17 Antar att vi får lite tillbakablickar och hoppas på en ny Karn förutom det hoppas jag att vi får en Urza som är en legendary och inte en walker för jag vill spela honom i EDH

Karn är definitivt top1 över walkers jag vill se igen.
 
Jag saccar LED för tre blå.....
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

263 rubriker
2227 svar

5. Dog alla Urzas nio titaner? An... 22:30:28, 3/7 -17  
Dog alla Urzas nio titaner? Annars vore det lite coolt kanske. Jaya Ballard ryktas ju vara vid liv. Hon kan va rätt frän.
 
Jag saccar LED för tre blå.....
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

6. Det vore ju coolt att se Jaya,... 22:37:06, 3/7 -17  
Det vore ju coolt att se Jaya, Serra eller Ravidel tryckta som planeswalkers, eller kanske Urza himself :P Fast det vore väl lite väl cray
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

263 rubriker
2227 svar

7. Vi får ju gammeldraken själv n... 22:42:37, 3/7 -17  
Ichorid skrev 22:37, 3/7 -17 Det vore ju coolt att se Jaya, Serra eller Ravidel tryckta som planeswalkers, eller kanske Urza himself :P Fast det vore väl lite väl cray

Vi får ju gammeldraken själv nu, så helt galet är det kanske inte.
 
Jag saccar LED för tre blå.....
anthrox
TOMTE
Eksjö
@svm s. 16/4 -04

520 rubriker
12070 svar

8. Commodore Guff, tevesh szat el... 23:14:31, 3/7 -17  
Commodore Guff, tevesh szat eller Leshrac.
 
7
"Jag är din veckodag... Alla dagar i veckan. Du är som ett Sinkhole i mitt hjärta när du Duress:ar mig. Men ack, trots allt, så är du min Olivia Voldaren."

Hört under tribelander: "Du får fan sluta spela med Grozoth, han är alldeles för bruten!"

Anthrox på scen med The Bailout!
Wexio Spelkonvent
Team Kaffebryggers
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

9. Jaya alldeles för lik Chandra ... 23:28:46, 3/7 -17  
Jaya alldeles för lik Chandra för att bli tryckt som planeswalker?

Själv hade jag också gärna sett Karn. CMC 5-6 och ganska kraftfull.
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

263 rubriker
2227 svar

10. Lika troligt att vi får phasin... 00:32:41, 4/7 -17  
Potatochip skrev 00:23, 4/7 -17 Teferi och Karn har ju dessvärre redan blivit använda. Den sistnämnde hjärter ess i Scars-draft.

Men hur ser läget ut för Yawgmoth och Orim? Låter väl som fullgoda planeswalker-namn!

Crovax låter rätt coolt det med. Ertai? Not so much. Selenia? Ja, där har vi nåt!

Men i rött? Blir det kanske Squee himself ... I grönt då? Låter som Eladamri eller Mirri.

Hur står det till med Zur?

Nej, jag har inte den blekaste aning. Går efter namnens poesi. De kanske alla är borta, enligt välkänd lore. Minns inte vad som hände i apokalypsen ... mer än att mycket gick sönder.

Det finns inga ledtrådar att hämta från Time Spiral-block? Rosewaters 15-årsplan?

Däremot tror jag definitivt vi kommer att få se Urza och Mishra framöver. Öppet mål!

Men de håller väl på godbitarna som selling points.

P.S. På tal om namn: Kommer saker ånyo att heta Suq'Ata, Kukemssa, Urborg och il-Vec?

Huvudsaken är att arten till Teferi's Curse kommer tillbaka. Och phasing ...

Lika troligt att vi får phasing som att de trycker nya storm-kort =P
 
Jag saccar LED för tre blå.....
Morefx
MEDLEM
Trollhättan
@svm s. 19/11 -01

39 rubriker
1002 svar

11. Tärpan, Queen of the Herd 2GG... 00:42:55, 4/7 -17  
ztrider skrev 21:29, 3/7 -17 Jag vill se en walker som inte är humanoid. Kanske en gigantisk krokodil? Eller en häst? Utöka walker-konceptet lite.

Tärpan, Queen of the Herd
2GG

Planeswalker - Tärpan
+1 : Creatures you control gains "Whenever ~this~ dies gain 1 life" until your next turn.
0 : Put a 2/2 green Stallion Horse token with vigilance onto the battlefield.
-6: Search your library for any number of Horse creatures and put them onto the battlefield.

[4]
 


Uppdaterad: 00:43:27, 4/7 -17
Sajkobeer

Gruul
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
@svm s. 16/11 -01

248 rubriker
3640 svar

12. Låt oss slippa walkers ett tag... 06:22:06, 4/7 -17  
Låt oss slippa walkers ett tag plz.
 
The vast majority of people have more legs than the average person.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

13. Tereri lär kunna vara möjlig.... 10:33:32, 4/7 -17  
Tereri lär kunna vara möjlig.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
skallbrand
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 4/9 -05

322 rubriker
6277 svar

14. Reva, dvs Grandmother Sengir s... 10:49:46, 4/7 -17  
Reva, dvs Grandmother Sengir som var planeswalker men efter någon viss händelse glömde bort sin spark och började leva som galen gammal tant i Baron Sengirs slott i Ulgrotha(det plane homelands utspelar sig på). Dags för henne att inse sina krafter och återvända till Dominaria?
 
Hellre leka med elden än elda med leken.
skallbrand
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 4/9 -05

322 rubriker
6277 svar

15. Eller Arcades Sabboth som aldr... 10:51:21, 4/7 -17  
Eller Arcades Sabboth som aldrig bekräftades död efter elder dragon War. Har blivit walker i skymundan och kan tillslut besegra sin onde kusin Bolas?
 
Hellre leka med elden än elda med leken.
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

16. Ravi har aldrig varit på Domin... 10:57:32, 4/7 -17  
skallbrand skrev 10:49, 4/7 -17 Reva, dvs Grandmother Sengir som var planeswalker men efter någon viss händelse glömde bort sin spark och började leva som galen gammal tant i Baron Sengirs slott i Ulgrotha(det plane homelands utspelar sig på). Dags för henne att inse sina krafter och återvända till Dominaria?

Ravi har aldrig varit på Dominaria
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

17. Jag hade gärna kunnat ta en re... 11:00:23, 4/7 -17  
Jag hade gärna kunnat ta en reprint på nån intressant walker. Måste de uppfinna hjulet på nytt fast sämre varje gång?
 
"Not Gruul? Then die!"
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

18. Har hon en anknytning till dom... 11:09:17, 4/7 -17  
skallbrand skrev 10:49, 4/7 -17 Reva, dvs Grandmother Sengir som var planeswalker men efter någon viss händelse glömde bort sin spark och började leva som galen gammal tant i Baron Sengirs slott i Ulgrotha(det plane homelands utspelar sig på). Dags för henne att inse sina krafter och återvända till Dominaria?

Har hon en anknytning till dominaria?
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
Dreader7
MEDLEM
Nyköping
@svm s. 11/3 -10

83 rubriker
407 svar

19. Jag tror det vore en bra ide d... 11:45:13, 4/7 -17  
Sajkobeer skrev 06:22, 4/7 -17 Låt oss slippa walkers ett tag plz.

Jag tror det vore en bra ide då vi har sett massa Walkers som varit väldigt lika de senaste seten (The Gatewatch *Host*).

Att skippa Walkers vore kanske ett oväntat men fräscht val som kan göra att Walkers blir mer uppskattade i nästkommande sets och inte tagna för givet.

Men om de ska lägga till nya Walkers, Teferi eller nån från Weatherlight som var Walker men inte dött.
 
The_Machine: "De pekar och skrattar åt oss men vi slår ner dem. Ingen gör narr av härskarbilen."

Rubblarp: "Bomber och granater! Topdecks och katapulter! Japanen fritzar loss totalt. ”OOOOOOO Kenny-San”. Han sprutar ur sig artighetsfraser, Kenny skäms, vi andra går bananas."
ztrider

Golgari
HEDERSMEDLEM
Uppsala
@svm s. 7/2 -13

79 rubriker
343 svar

20. Im in love... 12:46:25, 4/7 -17  
Morefx skrev 00:42, 4/7 -17
ztrider skrev 21:29, 3/7 -17 Jag vill se en walker som inte är humanoid. Kanske en gigantisk krokodil? Eller en häst? Utöka walker-konceptet lite.

Tärpan, Queen of the Herd
2GG

Planeswalker - Tärpan
+1 : Creatures you control gains "Whenever ~this~ dies gain 1 life" until your next turn.
0 : Put a 2/2 green Stallion Horse token with vigilance onto the battlefield.
-6: Search your library for any number of Horse creatures and put them onto the battlefield.

[4]

Im in love
 
"Drog inga land"
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!