Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 672 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Phyrexian Dreadnought - liknan... Nicol Bolas mästerplan? ...
dåligt designade kort
Senast läst: 02:53:21, 26/4 -24. Läst 9536 gånger.
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

81. Unblockable finns inte som key... 10:41:18, 4/7 -17  
latsblaster skrev 10:31, 4/7 -17
skallbrand skrev 09:43, 4/7 -17 Gillar de gamla bra shadowgubbarna men HATAR att inte Frozen Shade, Nether Shadow, Spirit of the Night och tusen gubbar till inte har shadow fast dom helt klart flavormässigt borde ha det nu när abilityn finns.

Av just den anledningen bör dom aldrig aldrig aldrig trycka tex "swimming" som ability.

Abilityn kallas islandwalk.

Frozen Shade med abilityn shadow hade varit galet häftigt, men tyvärr är shadow ganska tråkig ability. Unblockable överhvudtaget är ganska tråkigt jämfört med menace, trample och deathtouch.

Unblockable finns inte som keyword längre. Alla kort är erratade till Can't be blocked.
 
"Not Gruul? Then die!"
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9163 svar

82. Och hamburgare ska innehålla k... 10:49:00, 4/7 -17  
Bloodspawn skrev 10:41, 4/7 -17
latsblaster skrev 10:31, 4/7 -17
skallbrand skrev 09:43, 4/7 -17 Gillar de gamla bra shadowgubbarna men HATAR att inte Frozen Shade, Nether Shadow, Spirit of the Night och tusen gubbar till inte har shadow fast dom helt klart flavormässigt borde ha det nu när abilityn finns.

Av just den anledningen bör dom aldrig aldrig aldrig trycka tex "swimming" som ability.

Abilityn kallas islandwalk.

Frozen Shade med abilityn shadow hade varit galet häftigt, men tyvärr är shadow ganska tråkig ability. Unblockable överhvudtaget är ganska tråkigt jämfört med menace, trample och deathtouch.

Unblockable finns inte som keyword längre. Alla kort är erratade till Can't be blocked.

Och hamburgare ska innehålla kött för att få kallas hamburgare.

Landwalk och intimidate var två andra former av unblockable som inte heller var särskilt roliga och därför togs bort till fördel för menace och prowess som är klart roligare abilities.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
skallbrand
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 4/9 -05

322 rubriker
6277 svar

83. Islandhome och shadow funkade ... 10:56:44, 4/7 -17  
Islandhome och shadow funkade intuitivt bra flavormässigt tycker jag. Helt bizarrt att vissa simmande varelser som uppenbart är fiskar kan gå upp på land eller vissa skuggor och spöken kan blockas av typ björnar och soldater. Det jag stör mig på är spelets inkonsekvens och godtycke avseende VILKA spöken och fiskar som bryter "naturlagar" och inte.
 
Hellre leka med elden än elda med leken.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9163 svar

84. Men islandhome är ju en mycket... 11:10:54, 4/7 -17  
skallbrand skrev 10:56, 4/7 -17 Islandhome och shadow funkade intuitivt bra flavormässigt tycker jag. Helt bizarrt att vissa simmande varelser som uppenbart är fiskar kan gå upp på land eller vissa skuggor och spöken kan blockas av typ björnar och soldater. Det jag stör mig på är spelets inkonsekvens och godtycke avseende VILKA spöken och fiskar som bryter "naturlagar" och inte.

Men islandhome är ju en mycket bättre designad drawback än shadow.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
skallbrand
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 4/9 -05

322 rubriker
6277 svar

85. Shadow är inte en drawback. De... 16:33:21, 4/7 -17  
latsblaster skrev 11:10, 4/7 -17
skallbrand skrev 10:56, 4/7 -17 Islandhome och shadow funkade intuitivt bra flavormässigt tycker jag. Helt bizarrt att vissa simmande varelser som uppenbart är fiskar kan gå upp på land eller vissa skuggor och spöken kan blockas av typ björnar och soldater. Det jag stör mig på är spelets inkonsekvens och godtycke avseende VILKA spöken och fiskar som bryter "naturlagar" och inte.

Men islandhome är ju en mycket bättre designad drawback än shadow.

Shadow är inte en drawback. Dessutom är den väldigt logiskt designad, skuggor kan bara påverka andra skuggor ser inte var logiken i det brister riktigt.
 
Hellre leka med elden än elda med leken.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9163 svar

86. Den är bara inte speciellt kul... 16:40:24, 4/7 -17  
skallbrand skrev 16:33, 4/7 -17
latsblaster skrev 11:10, 4/7 -17
skallbrand skrev 10:56, 4/7 -17 Islandhome och shadow funkade intuitivt bra flavormässigt tycker jag. Helt bizarrt att vissa simmande varelser som uppenbart är fiskar kan gå upp på land eller vissa skuggor och spöken kan blockas av typ björnar och soldater. Det jag stör mig på är spelets inkonsekvens och godtycke avseende VILKA spöken och fiskar som bryter "naturlagar" och inte.

Men islandhome är ju en mycket bättre designad drawback än shadow.

Shadow är inte en drawback. Dessutom är den väldigt logiskt designad, skuggor kan bara påverka andra skuggor ser inte var logiken i det brister riktigt.

Den är bara inte speciellt kul och nej, shadow är förstås en ability (även om den kan ha en inbyggd drawback). Jag menade inte att den är ologisk.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
Sajkobeer

Gruul
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
@svm s. 16/11 -01

248 rubriker
3641 svar

87. Finns reach för shadow också t... 21:46:51, 4/7 -17  
toriv skrev 14:48, 30/6 -17 Shadow är väl rätt likvärdigt med flying (möjligtvis med undantaget att det finns gubbar med reach)?

Finns reach för shadow också typ.

Den stora skillnaden är ju att shadowdjur inte kan blocka ickeshadows. Tydlig drawback. Skuggorna kan inte lämna skuggsidan på samma sätt som en flygande drake landar på marken.

Shadow var en tråkig mekanik.
 
The vast majority of people have more legs than the average person.
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

88. Tacka vet jag horsemanship!... 22:31:43, 4/7 -17  
Sajkobeer skrev 21:46, 4/7 -17
toriv skrev 14:48, 30/6 -17 Shadow är väl rätt likvärdigt med flying (möjligtvis med undantaget att det finns gubbar med reach)?

Finns reach för shadow också typ.

Den stora skillnaden är ju att shadowdjur inte kan blocka ickeshadows. Tydlig drawback. Skuggorna kan inte lämna skuggsidan på samma sätt som en flygande drake landar på marken.

Shadow var en tråkig mekanik.

Tacka vet jag horsemanship!
 
Byt med mig i mitt PtP-liknande projekt!
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

89. Dom borde göra en gubbe med fl... 22:38:10, 4/7 -17  
toriv skrev 22:31, 4/7 -17
Sajkobeer skrev 21:46, 4/7 -17
toriv skrev 14:48, 30/6 -17 Shadow är väl rätt likvärdigt med flying (möjligtvis med undantaget att det finns gubbar med reach)?

Finns reach för shadow också typ.

Den stora skillnaden är ju att shadowdjur inte kan blocka ickeshadows. Tydlig drawback. Skuggorna kan inte lämna skuggsidan på samma sätt som en flygande drake landar på marken.

Shadow var en tråkig mekanik.

Tacka vet jag horsemanship!

Dom borde göra en gubbe med flying, shadow och horsemanship. Tänk vad episkt det blir när någon gubben (som inte är en likadan gubbe) faktiskt lyckas blocka den
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9163 svar

90. Horsemanship var ju i praktike... 22:49:49, 4/7 -17  
Horsemanship var ju i praktiken bara flying med annat ord. Eftersom flying redan fanns var den lite meningslös, flanking var i så fall bättre (och sen kom bushido som var ännu bättre men som fått skit för sitt smala namn).
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8357 svar

91. Finns ju Riding the Dilu Horse... 15:08:50, 6/7 -17  
Ichorid skrev 22:38, 4/7 -17
toriv skrev 22:31, 4/7 -17
Sajkobeer skrev 21:46, 4/7 -17
toriv skrev 14:48, 30/6 -17 Shadow är väl rätt likvärdigt med flying (möjligtvis med undantaget att det finns gubbar med reach)?

Finns reach för shadow också typ.

Den stora skillnaden är ju att shadowdjur inte kan blocka ickeshadows. Tydlig drawback. Skuggorna kan inte lämna skuggsidan på samma sätt som en flygande drake landar på marken.

Shadow var en tråkig mekanik.

Tacka vet jag horsemanship!

Dom borde göra en gubbe med flying, shadow och horsemanship. Tänk vad episkt det blir när någon gubben (som inte är en likadan gubbe) faktiskt lyckas blocka den

Finns ju Riding the Dilu Horse och sen finns det en svart gubbe från typ tsp med flying och shadow.
 
[Link= '][/link]

"214 har rätt i allt" - allek

"214 vet vad han snackar om" - nepO

Vill du handla billiga magickort? Registrera dig på MagicCardMarket! Glöm inte att fylla i att Hampe040 tipsade dig om sidan!

Outlaws of Thunder Junction


BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!