Magic the Gathering
Magic the Gathering28716 MEDLEMMAR 1015 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord 
REGELFRåGOR Soulstinger med många -1/-1 co... Humility ocg magus (inte moon)...
Escalate
Senast läst: 11:21:29, 25/5 -17. Läst 370 gånger.
Grönis
MEDLEM
Sala
@svm s. 18/2 -03

81 rubriker
682 svar

Escalate 15:13:19, 19/5 -17  
Om min motståndare har 9 liv och attakerar med 1 Gurmag Angler och 1 Death's Shadow.
Innan combat damage step spelar jag Blessed Alliance med Escalate.
Jag betalar för 2 mode's: Target player gains 4 life och Target opponent sacrifices an attacking creature.
Jag väljer att motståndaren får 4 liv.

Lyckas jag ta dö på bägge djuren?

Hittade denna regel men ändå osäker på det här med resolve och när spelet kollar stats osv

702.119b If more than one mode is chosen, follow the text of each of the chosen modes in the order written on the card as the spell resolves.
 
Mitt verkstadskort

Choper
JUDGE L2
Skövde
@svm s. 26/5 -04

38 rubriker
1402 svar

1. Antagligen inte. Att den dör p... 15:24:10, 19/5 -17  
Antagligen inte. Att den dör pga 0/0 är en sba (state based effect). Sba kollas bara mellan spells/abillitys, inte under resolv. Death's Shadow kommer att vara 0/0 när motståndaren väljer vad som saccas, men fortfarande i spel.
så motståndaren kan välja om båda eller bara en dör.

I övrigt har du helt rätt i ordningen som vi genomför delarna. Hade det varit tal om tex Smallpox så påverkar det Vad du kan saccas med land och Dryad Arbor i spel. Du måste saccas creatures först, så du kan inte saccas Dryad Arbor som ett land för att rädda ditt andra land.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Uppdaterad: 15:33:33, 19/5 -17
BYT BORD TILL


 
  Amonkhet! Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!