Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 643 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Formulär för Magic:the Gatheri... Alla Iconic Masters kort spoil ...
Dyra kort och Tradera-auktioner
Senast läst: 07:57:02, 25/4 -24. Läst 13543 gånger.
DeckOf53
MEDLEM
Enköping
@svm s. 8/5 -16

57 rubriker
444 svar

Dyra kort och Tradera-auktioner 20:01:19, 6/2 -17  
Jag vill bara inleda med att verkligen vara tydlig med att jag INTE påstår att auktionerna jag kommer att ta upp som exempel nedan innehåller falska kort eller att säljaren skulle vara skum på något vis, det är enbart ett exempel. Jag känner inte till någonting om denne säljare eller dessa kort.

Jag brukar för nöjes skull ta en titt på Traderas Magic-utbud lite då och då för att se om det går att hitta några fynd. För det mesta är det inte särskilt intressant utbud men någon gång ibland dyker det upp något lite utöver det vanliga och tidigare idag lade en säljare upp en handfull auktioner för dyrare och lite ovanligare kort. Samtliga auktioner med låga utgångsbud, dvs auktioner med åtminstone en liten potential att göra fynd för den som är beredd att öppna plånboken lite mer.

Korten i fråga är bland annat Juzam Djinn, Gaea's Cradle och Mox Emerald och samtliga auktioner har väldigt kortfattade beskrivningar, endast 1-2 bilder och korten är överlag i väldigt gott skick. Alla dessa faktorer, tillsammans med det faktum att säljaren är någorlunda "okänd" i Magic-sammanhang, gör åtminstone mig en aning misstänksam. Det kan givetvis bara vara jag som är ovanligt cynisk, men hur tänker ni andra? Hur mycket vågar ni chansa på den här typen av affärer?

Länkar till några av auktionerna kommer här. Återigen, jag påstår INTE att detta rör sig om falska kort eller att det skulle handla om några oegentligheter, bara att auktionerna är lite annorlunda än de som brukar finnas på Tradera.

Mox Emerald: http://www.tradera.com/item/293310/275024360/mox-emerald
Gaea's Cradle: http://www.tradera.com/item/293305/275020649/gaeas-cradle
Juzam Djinn: http://www.tradera.com/item/293305/275022706/spelkort

Om jag med den här posten förstört någons chanser att göra ett riktigt klipp så ber jag om ursäkt, men jag tror inte att det gör någon större skillnad.

JhovalKing
MEDLEM
Rolfstorp
@svm s. 16/11 -01

146 rubriker
2630 svar

1. tycker moxen ser knepig ut... 20:07:27, 6/2 -17  
tycker moxen ser knepig ut
 
Hej BIRD!

Kan man inte spela bra så får man ha en snygg lek... ;)

kolla gärna in min H/W lista ^_^
Har du några goa NES och SNES spel till salu/trade så interna mig.
Vindicate

Simic
MEDLEM
Eskilstuna
@svm s. 18/11 -01

193 rubriker
680 svar

2. Jag tycker att det känns skumt... 21:32:19, 6/2 -17  
Jag tycker att det känns skumt, om jag skulle sälja något dyrbart skulle jag skriva mycket mer information, kanske diskutera kring äktheten, erbjuda referenser, möjlighet att få komma och titta på kortet innan köp. Jag är extremt skeptisk, dessutom gör den vaga beskrivningen att säljaren har ryggen fri om det visar sig vara fejk etc.

Dessutom har säljaren ganska få referenser varav några negativa.

etc etc

Uppdaterad: 21:35:15, 6/2 -17
DeckOf53
MEDLEM
Enköping
@svm s. 8/5 -16

57 rubriker
444 svar

3. Ja, exakt det som du skriver v... 21:45:06, 6/2 -17  
Vindicate skrev 21:32, 6/2 -17 Jag tycker att det känns skumt, om jag skulle sälja något dyrbart skulle jag skriva mycket mer information, kanske diskutera kring äktheten, erbjuda referenser, möjlighet att få komma och titta på kortet innan köp. Jag är extremt skeptisk, dessutom gör den vaga beskrivningen att säljaren har ryggen fri om det visar sig vara fejk etc.

Dessutom har säljaren ganska få referenser varav några negativa.

etc etc

Ja, exakt det som du skriver var det jag tänkte när jag såg annonserna, och att säljaren har ett par negativa omdömen gör ju chansen för att få igenom ett eventuellt klagomål om det visar sig att korten skulle vara falska mindre.

Då är ju frågan hur riskbenägen man är som köpare. Att lägga 200kr på en Mox i hopp om att den är äkta även om oddsen är relativt små kan ju vara värt det ändå i genomsnitt, men jag skulle bli rätt förvånad om denna auktion stannar på under 3-4000kr i slutändan, och då behöver ju sannolikheten för att kortet är äkta öka betänkligt.
Don
MEDLEM
Arvika
@svm s. 14/9 -06

132 rubriker
1779 svar

4. Kan vara värt att anmäla till ... 21:50:34, 6/2 -17  
Kan vara värt att anmäla till tradera? Iaf att misstanken finns, eftersom det skiljer sig rätt kraftigt från hur man brukar göra den här typen av affärer.
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8357 svar

5. Det bara råkar vara kort som i... 22:17:44, 6/2 -17  
Det bara råkar vara kort som ingår i vintage högen man kan köpa från kina också. Jag skulle inte betala innan jag hade kortet i handen om jag bjöd på en av de där auktionerna.

Det är tre kort som man inte riktigt bara råkar ha liggandes heller.
 
[Link= '][/link]

"214 har rätt i allt" - allek

"214 vet vad han snackar om" - nepO

Vill du handla billiga magickort? Registrera dig på MagicCardMarket! Glöm inte att fylla i att Hampe040 tipsade dig om sidan!
DeckOf53
MEDLEM
Enköping
@svm s. 8/5 -16

57 rubriker
444 svar

6. Flera av de som budar på aukti... 23:46:17, 6/2 -17  
Flera av de som budar på auktionerna är ju även SvM-medlemmar. Kan vara värt att komma ihåg, ifall korten skulle dyka upp här framöver.
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

119 rubriker
4620 svar

7. Tittar man på hörnen på moxen ... 23:50:01, 6/2 -17  
Tittar man på hörnen på moxen så är väl de rundare än de brukar vara på gamla kort?
Fork
MEDLEM
Skutskär
@svm s. 17/11 -02

153 rubriker
2522 svar

8. Prova bild googla bilderna, sp... 23:57:58, 6/2 -17  
Prova bild googla bilderna, spelmattan är ganska unik så har personen hittat bilderna på korten på nätet borde dom "riktiga" bilderna gå att hitta. Men annars kan man möta upp personen.
scout104

Dimir
MEDLEM
Linköping
@svm s. 27/5 -14

1 rubriker
86 svar
BANNAD
Från: att skapa nya bizzar och bjuda på auktioner
Sedan: 2023-06-05
T.o.m: 2123-07-05


9. Jag har mailat med personen so... 03:02:37, 7/2 -17  
Jag har mailat med personen som säljer dem, ska träffa henne och kolla på korten :)

När jag frågat om korten så har hon gett mig svaret som;
Alla spelkort har tillhört min expojkvän. Jag har 2 pärmar med spoils, doomtrooper och en del magi spelkort. Du får gärna komma och titta jag vet ingenting om spelen alls.

Mvh cicci
Kishimakouma
MEDLEM
Skövde
@svm s. 23/7 -16

7 rubriker
77 svar

10. your new gf :P... 06:47:12, 7/2 -17  
scout104 skrev 03:02, 7/2 -17 Jag har mailat med personen som säljer dem, ska träffa henne och kolla på korten :)

När jag frågat om korten så har hon gett mig svaret som;
Alla spelkort har tillhört min expojkvän. Jag har 2 pärmar med spoils, doomtrooper och en del magi spelkort. Du får gärna komma och titta jag vet ingenting om spelen alls.

Mvh cicci

your new gf :P
skataren
MEDLEM
Vejbystrand
@svm s. 25/9 -04

1 rubriker
12 svar

11. Tjena jag har oxxå mailat och ... 06:57:11, 7/2 -17  
Tjena jag har oxxå mailat och fått exakt samma svar ,ordagrant.....ville se fler bilder då blev svaret jag kunde komma kolla men hade hon utgångs pris eller starta på 1 kr ? Korten är från hennes ex...har han gått bort eller han lämnar kort efter sig för tusentals kronor? Dåjag tagit de hela ett steg lägre så nlev hon morsa i mitten av förra året med en kille som då inte e hennes x ...påhittat ...
Vindicate

Simic
MEDLEM
Eskilstuna
@svm s. 18/11 -01

193 rubriker
680 svar

12. Om man har 2 pärmar med kort s... 07:31:55, 7/2 -17  
Om man har 2 pärmar med kort så är det lite konstigt att man "råkar" pricka in de dyraste korten och lägga upp just dem till försäljning.

Om det är hennes ex kort så är det väl lättare att sälja allt så slipper hon sätta sig in i vad som är värt vad etc, varför ska hon spara en massa kort om hon inte spelar/är intresserad?

Väldigt intresserad hur det hela utvecklar sig dock :)
elof_the_mighty
ETERNALKUNGEN 2014
ETERNALKUNGEN 2009
Varberg
@svm s. 9/5 -02

906 rubriker
32767 svar

13. Alltid lika spännande hur dess... 08:12:55, 7/2 -17  
Alltid lika spännande hur dessa, ofta, bluffauktioner spelar ut sig.
 
Scandinavian Master

Världsmästare i 93/94 2013
CrowZoneMan
MEDLEM
@svm s. 27/9 -03

130 rubriker
5990 svar

14. Bevakar och hämtar popcornen, ... 08:40:21, 7/2 -17  
Bevakar och hämtar popcornen, fortsätt med uppdateringarna! :)
 
Hänger på Tv-Spels bordet, Dota II bordet och såklart Diablo III bordet :)

"The wife sends her programmer husband to buy butter, and if there are eggs, bring ten."
"The programmer comes back with ten butters."
"- There were eggs."

"Jag spelar Crystal Mancer"
Wolfrik_theWild

Dimir
MEDLEM
Karlskoga
@svm s. 3/1 -13

10 rubriker
45 svar

15. Tyvärr går hon med största san... 08:45:29, 7/2 -17  
Tyvärr går hon med största sannolikhet fri om det visar aig vara en förfalskning. Det man bjuder på är det man får och det är "spelkort".
Tradera är en fantastisk sida där man kan göra fina klipp, men också bli lurad. Köote ett par gamingbrillor en gång och fick bara fodralet, då säljaren med mikroskåpisk text mitt i beskrivningen av glasögonen hade skrivit att glasögon medföljer ej.
Men jag säger som en i tråden sa, det kan ju vara så att de är äkta helt enkelt. Spännande att se fortsättningen :)
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

16. Moxen såg.konstig ut.det.hålle... 09:06:47, 7/2 -17  
Moxen såg.konstig ut.det.håller.jag med om men det är.inte heller en bästa bilden .
Följer! :)
skataren
MEDLEM
Vejbystrand
@svm s. 25/9 -04

1 rubriker
12 svar

17. Efter att skickat mail3 till h... 09:08:40, 7/2 -17  
Efter att skickat mail3 till henne att jag vill ha fler bilder är det totall tystnad
Vindicate

Simic
MEDLEM
Eskilstuna
@svm s. 18/11 -01

193 rubriker
680 svar

18. Tradera tillåter inte försäljn... 09:27:51, 7/2 -17  
Tradera tillåter inte försäljning av fördalskningar, kopior, bootlegs mm. Om kortet visar sig vara falskt, kan man då kräva pengarna tillbaka genom tradera/paypal och/eller polisanmäla?
vivalatapioca

Boros
MEDLEM
Gislaved
@svm s. 4/2 -06

63 rubriker
765 svar

19. Sluta böla, det är ju en snygg... 11:23:24, 7/2 -17  
Sluta böla, det är ju en snygg proxy om inte annat
 
I whipped off her bloomersn stiffened my thumb
An applied rotation on her sugar plum.
Vindicate

Simic
MEDLEM
Eskilstuna
@svm s. 18/11 -01

193 rubriker
680 svar

20. haha jaa den ser väldigt fin u... 11:37:34, 7/2 -17  
vivalatapioca skrev 11:23, 7/2 -17 Sluta böla, det är ju en snygg proxy om inte annat ^^

haha jaa den ser väldigt fin ut men då skulle jag vilja se en notis i beskrivningen att den är fejk :D



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!