Magic the Gathering
Magic the Gathering34897 medlemmar 637 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Vilken lek tror ni vinner PT A... Altered art - målade kort ...
När man haar för många Tokens får man göra egna
Senast läst: 09:24:47, 23/4 -24. Läst 3334 gånger.
Rasmus_S
MEDLEM
Skärholmen
@svm s. 23/1 -17

5 rubriker
11 svar

När man haar för många Tokens får man göra egna 21:15:09, 30/1 -17  
Tre kort ställer till det för mig

Talrand, Sky Summoner som skapar Drakes
Young Pyromancer som skapar Elementarer
och Docent of Perfection som skapar Wizards

Det blir för många tokens på plan på en gång. Så jag byggde egna tokens, som låter mig lägga en tärning på plats för antal, i olika status. Bilterna knyckte jag från Deviantart, för även om jag kan klippa i photoshop kan jag inte rita. :(

Bifogning elemental.jpg
(401 kb, laddad 127 ggr.)
 
"When you have to kill a man, it costs nothing to be polite." - Winston Churchill
Uppdaterad: 21:18:34, 30/1 -17

Rasmus_S
MEDLEM
Skärholmen
@svm s. 23/1 -17

5 rubriker
11 svar

1. Och Draken... 21:15:27, 30/1 -17  
Och Draken

Bifogning drake_nomountain.JPG
(352 kb, laddad 127 ggr.)
 
"When you have to kill a man, it costs nothing to be polite." - Winston Churchill
Rasmus_S
MEDLEM
Skärholmen
@svm s. 23/1 -17

5 rubriker
11 svar

2. och Trollkarlen... 21:17:44, 30/1 -17  
och Trollkarlen

Bifogning wizard.jpg
(368 kb, laddad 127 ggr.)
 
"When you have to kill a man, it costs nothing to be polite." - Winston Churchill
the_royal_blood

Azorius
MEDLEM
Halmstad
@svm s. 1/12 -01

155 rubriker
1260 svar

3. Gillart =)... 21:29:00, 30/1 -17  
Gillart =)
 
<a href="http://freespotifypremium.org/?ref=218963">http://freespotifypremium.org/?ref=218963</a>
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

119 rubriker
4620 svar

4. Nice! Annars brukar jag bara h... 21:29:11, 30/1 -17  
Nice! Annars brukar jag bara ha två av varje sort som markerar de tappade och de otappade.
Rasmus_S
MEDLEM
Skärholmen
@svm s. 23/1 -17

5 rubriker
11 svar

5. Då skulle jag behöva tre (samm... 21:38:54, 30/1 -17  
Bjorn skrev 21:29, 30/1 -17 Nice! Annars brukar jag bara ha två av varje sort som markerar de tappade och de otappade.

Då skulle jag behöva tre (sammanlagt nio); tappad, icke tappat och "summonerat den här rundan, kan inte anfalla". Det är bättre än att ha drivor med tokens, men jag tror på mina versioner. :)
 
"When you have to kill a man, it costs nothing to be polite." - Winston Churchill
Louie
MEDLEM
Lund
@svm s. 7/5 -12

95 rubriker
1339 svar

6. Jag använder också bara två. T... 22:52:12, 30/1 -17  
Jag använder också bara två. Tappade som anfaller och otappade som inte anföll (vare sig de kunde eller ej).

Du glömde dessutom Bossen av tokens, Krenko, Mob Boss himself. =)
 
If it's broken, fix it.
If it's not, fix it anyway!
Rasmus_S
MEDLEM
Skärholmen
@svm s. 23/1 -17

5 rubriker
11 svar

7. Om jag spelade med den hade ja... 07:58:38, 31/1 -17  
Louie skrev 22:52, 30/1 -17 Jag använder också bara två. Tappade som anfaller och otappade som inte anföll (vare sig de kunde eller ej).

Du glömde dessutom Bossen av tokens, Krenko, Mob Boss himself. =)

Om jag spelade med den hade jag nog gjort kort till honom också. :) Samma med mina Elf Warriors och Elf Druids för min alv-lek. Men det här är Izzet, och då blev de bara tre. :)
 
"When you have to kill a man, it costs nothing to be polite." - Winston Churchill
mabe
MEDLEM
Västerås
@svm s. 16/1 -04

312 rubriker
3182 svar

8. Snygga... 07:19:41, 1/2 -17  
Snygga
 
Mabe

"Äger du icke gåvan av en övertygelse om det man icke ser, så akta dig dock för den motsatta plumpa meningen, att vad man icke ser icke är." /
Viktor Rydberg
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

9. Kan tycka det ibland blir röri... 12:08:26, 1/2 -17  
Kan tycka det ibland blir rörigt med denna variant av tokens. Det är så lätt att missa vad som är tappat och otappat osv. Jag föredrar 2 kort, ett för otappat och ett för tappat (vare sig de har summoning sickness eller inte).
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8357 svar

10. Ja, altså, vad spelar det för ... 22:13:05, 1/2 -17  
Ja, altså, vad spelar det för roll vilka som har åkallssjuka och inte?
Minns man inte hur många av ens tokens som kom in denna rundan, innan combat, bör man gå till doktorn.
Jag föredrar två tokens så jag har koll på vilka som är tappade och vilka som inte är det.
Hade aldrig godkänt detta på en turnering. Man ser ju inte heller vad det står i rutan för texten hamnar ju UNDER tärningen. Nej. Tillbaka till ritbordet. Jävligt bra tanke dock och fortsätter du spåna kan du säkert komma på en smartare lösning.
 
[Link= '][/link]

"214 har rätt i allt" - allek

"214 vet vad han snackar om" - nepO

Vill du handla billiga magickort? Registrera dig på MagicCardMarket! Glöm inte att fylla i att Hampe040 tipsade dig om sidan!
Rasmus_S
MEDLEM
Skärholmen
@svm s. 23/1 -17

5 rubriker
11 svar

11. Varför det gör skillnad? Jo, f... 19:26:29, 2/2 -17  
214 skrev 22:13, 1/2 -17 Ja, altså, vad spelar det för roll vilka som har åkallssjuka och inte?
Minns man inte hur många av ens tokens som kom in denna rundan, innan combat, bör man gå till doktorn.
Jag föredrar två tokens så jag har koll på vilka som är tappade och vilka som inte är det.
Hade aldrig godkänt detta på en turnering. Man ser ju inte heller vad det står i rutan för texten hamnar ju UNDER tärningen. Nej. Tillbaka till ritbordet. Jävligt bra tanke dock och fortsätter du spåna kan du säkert komma på en smartare lösning.

Varför det gör skillnad? Jo, för om jag har tre och summonerar tre till i min initial Main phase vill jag ha ett enkelt sätt att veta vilka jag kan anfalla med i min Combat phase. Eftersom ingen av dessa har Haste så måste det noteras.
Och det är nog lätt att komma ihåg hur många man fått om man har en token-ackumulator, men med tre och en massa andra saker att tänka på (som saker som untappar när man kastar spells) så vet jag att jag kommer missa en eller två. Jag fuskar ogärna, så att göra den här indelningen gör det enklare att undvika sådant fusk.

Kommer aldrig spela med detta i en turnering - oroa sig inte. Jag är en filthy casual och spelar mest MED folk, inte MOT dem. Vem visste att Magic var ett så bra co-op spel? :)

Jag hade texten vid sidan om från början men det inkräktade på motivet för mycket. Och om man inte kan komma ihåg tre olika positioners betydelser så kanske man bör gå till doktorn? :p
 
"When you have to kill a man, it costs nothing to be polite." - Winston Churchill
Dunkelbrink
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 29/7 -03

48 rubriker
372 svar

12. Jag är inte superförtjust i tä... 08:06:34, 3/2 -17  
Jag är inte superförtjust i tärningar alls, tycker det kan vara kneppigt när är dags för blockers och många lekar har ju +1/+1 counters, och kombinationen med +1/+1 och tookens är en mardröm med tärningar.

Jag har ganska många olika tookens i modern och har 1 för varje typ av tooken och sedan har jag en bunt blanka som jag använder för att fylla ut, då kan jag ha med ca 15 tookens i lådan istället för 30-40.

Men jag kan tänka mig att den där typen av kort kan vara väldigt smidiga i tex edh där det kan bli helt galet ibland.
 
Det är inte jag som stavar dåligt det är du som läser fel :)
Rasmus_S
MEDLEM
Skärholmen
@svm s. 23/1 -17

5 rubriker
11 svar

13. Helt sant, det där med +1/+1. ... 18:34:19, 3/2 -17  
Dunkelbrink skrev 08:06, 3/2 -17 Jag är inte superförtjust i tärningar alls, tycker det kan vara kneppigt när är dags för blockers och många lekar har ju +1/+1 counters, och kombinationen med +1/+1 och tookens är en mardröm med tärningar.

Jag har ganska många olika tookens i modern och har 1 för varje typ av tooken och sedan har jag en bunt blanka som jag använder för att fylla ut, då kan jag ha med ca 15 tookens i lådan istället för 30-40.

Men jag kan tänka mig att den där typen av kort kan vara väldigt smidiga i tex edh där det kan bli helt galet ibland.

Helt sant, det där med +1/+1. I den här leken som jag skapade tokens till vet jag ju att det inte kommer hända, men att försöka göra något liknande för Metallurgic Summonings är ju en mardröm.
Jag har inte fysiskt plats med 15 tokens i min låda, om jag vill ta med min sideboard, så detta fick bli lösningen så länge. :)
 
"When you have to kill a man, it costs nothing to be polite." - Winston Churchill
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!