Magic the Gathering
Magic the Gathering34897 medlemmar 607 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ELDRITCH MOON Nya Tamiyo!... Stor spoiler för storyn ...
Liliana the last hope
Senast läst: 11:01:09, 27/4 -24. Läst 5512 gånger.
weiuweiu

Golgari
MEDLEM
Alingsås
@svm s. 8/5 -10

102 rubriker
1091 svar

Liliana the last hope 16:47:47, 4/7 -16  
Här har vi bulken.



Monte

Orzhov
MEDLEM
Lindesberg
@svm s. 21/11 -07

115 rubriker
1083 svar

1. Känns väldigt bra? Gillar den ... 16:52:06, 4/7 -16  
Känns väldigt bra? Gillar den riktigt mycket iallafall. Mer än Tamiyo.
 
Min auktion, mitt verkstadskort, min bytes tråd, min köp och sälj tråd och min MTGO tråd
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

2. Well, Liliana of the Veil är 1... 17:04:17, 4/7 -16  
Well, Liliana of the Veil är 100ggr bättre, ingen överdrift
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Odyssey block 4-ever
Teddymannen

Izzet
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 25/8 -11

114 rubriker
1328 svar

3. ... 17:25:04, 4/7 -16  

 
Sanguis meus et anima mea in gratiam illorum quas diligo.
And death for those who do not see.

Zeldan_Zelodon "Det här löser vi. Det är inte som att du har sålt lotusen och köpt bensin och vodka för pengarna."
SidPao
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 5/2 -07

91 rubriker
618 svar

4. Gillar båda korten, men nästan... 17:29:52, 4/7 -16  
Gillar båda korten, men nästan Oath mer!

Undrar dock varför den triggar vid varje end-step, kommer vi kunna få in PWs på motståndarens tur oftare i framtiden?

edit:
Visserligen kan alla origin-PWs utom Gideon komma in på moståndarens tur, så "nån" av dem kanske spelas lite mer igen med denna.

Uppdaterad: 17:34:19, 4/7 -16
TobiasKullberg
MEDLEM
Växjö
@svm s. 12/1 -15

9 rubriker
131 svar

5. Älskar flavor-texten på Oath-k... 18:03:52, 4/7 -16  
Älskar flavor-texten på Oath-kortet.
 
Never go full retard.
Zloty

Golgari
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 13/1 -15

31 rubriker
105 svar

6. Dags att bygga en superfriends... 18:38:54, 4/7 -16  
Dags att bygga en superfriends lek? ^^


karhart

Gruul
MEDLEM
Ersmark
@svm s. 7/5 -10

237 rubriker
2993 svar

7. <3 <3 <3 Standard, he... 18:41:39, 4/7 -16  
Zloty skrev 18:38, 4/7 -16 Dags att bygga en superfriends lek?


<3 <3 <3 Standard, here I come.
 
If it ain't fixed, it isn't broken.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9163 svar

8. Äntligen lite grejer med värdi... 19:33:41, 4/7 -16  
Äntligen lite grejer med värdighet istället för eldrazipiss.

Ichorid: verkligen inte så stor skillnad! Den här är helt okej framförallt bra bredvid the veil!
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Slipnogt

Boros
MEDLEM
Östhammar
@svm s. 31/5 -11

83 rubriker
198 svar

9. jag gillar Oathen och lilliana... 20:58:56, 4/7 -16  
jag gillar Oathen och lillianan då dom kan hämtas av Sun Titan (EDH for life)
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9163 svar

10. Japp, riktigt starkt.... 21:13:32, 4/7 -16  
Slipnogt skrev 20:58, 4/7 -16 jag gillar Oathen och lillianan då dom kan hämtas av Sun Titan (EDH for life)

Japp, riktigt starkt.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

11. Liliana Oath:en är väl för Fli... 23:21:08, 4/7 -16  
Liliana Oath:en är väl för Flipwalkers, de kan ju flippa till sin planeswalker sida i motståndarens runda.
Teddymannen

Izzet
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 25/8 -11

114 rubriker
1328 svar

12. Flip-Liliana och Flip-Jace har... 03:04:30, 5/7 -16  
RolloTomasi skrev 23:21, 4/7 -16 Liliana Oath:en är väl för Flipwalkers, de kan ju flippa till sin planeswalker sida i motståndarens runda.

Flip-Liliana och Flip-Jace har bra synergi med Oath-korten. Flip-Jace är också väldigt bra med nya Liliana.
 
Sanguis meus et anima mea in gratiam illorum quas diligo.
And death for those who do not see.

Zeldan_Zelodon "Det här löser vi. Det är inte som att du har sålt lotusen och köpt bensin och vodka för pengarna."
gizlow

Dimir
REDAX
@svm s. 27/7 -14

14 rubriker
178 svar

13. Så nya lily är en svart Jace, ... 07:46:32, 5/7 -16  
Så nya lily är en svart Jace, Telepath Unbound. Liksom Jace, Unraveler of Secrets är en blå Ob Nixilis Reignited.

Så. Sjukt. Trist. Design.

Uppdaterad: 07:51:45, 5/7 -16
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9163 svar

14. Det är den väl inte? Den nya L... 09:49:12, 5/7 -16  
gizlow skrev 07:46, 5/7 -16 Så nya lily är en svart Jace, Telepath Unbound. Liksom Jace, Unraveler of Secrets är en blå Ob Nixilis Reignited.

Så. Sjukt. Trist. Design.

Det är den väl inte? Den nya Liliana är tydligt svart, möjligen har Jace, Vryn's Prodigy flera abilities som skulle kunna höra hemma i flera färger.

Och så brutalt lika är inte Jace och Ob heller, bara lika. Det finns inget svart i Jace, Unraveler of Secrets samtidigt som Ob Nixilis Regnted bara är helsvart, de bryter ingentingi färgpajen.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Teddymannen

Izzet
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 25/8 -11

114 rubriker
1328 svar

15. Det gizlow menar med att Jace,... 14:51:48, 5/7 -16  
latsblaster skrev 09:49, 5/7 -16
gizlow skrev 07:46, 5/7 -16 Så nya lily är en svart Jace, Telepath Unbound. Liksom Jace, Unraveler of Secrets är en blå Ob Nixilis Reignited.

Så. Sjukt. Trist. Design.

Det är den väl inte? Den nya Liliana är tydligt svart, möjligen har Jace, Vryn's Prodigy flera abilities som skulle kunna höra hemma i flera färger.

Och så brutalt lika är inte Jace och Ob heller, bara lika. Det finns inget svart i Jace, Unraveler of Secrets samtidigt som Ob Nixilis Regnted bara är helsvart, de bryter ingentingi färgpajen.

Det gizlow menar med att Jace, Unraveler of Secrets och Ob Nixilis Reignited är lika tror jag är att båda har cmc 5, deras +1 ger kort, -2(-3 för ob nix) tar bort monster från planen och har en -8 som har med motståndaren att göra. Båda startar med 5 loyalty också.
 
Sanguis meus et anima mea in gratiam illorum quas diligo.
And death for those who do not see.

Zeldan_Zelodon "Det här löser vi. Det är inte som att du har sålt lotusen och köpt bensin och vodka för pengarna."
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9163 svar

16. Det stämmer och det kan jag kö... 15:09:31, 5/7 -16  
Teddymannen skrev 14:51, 5/7 -16
latsblaster skrev 09:49, 5/7 -16
gizlow skrev 07:46, 5/7 -16 Så nya lily är en svart Jace, Telepath Unbound. Liksom Jace, Unraveler of Secrets är en blå Ob Nixilis Reignited.

Så. Sjukt. Trist. Design.

Det är den väl inte? Den nya Liliana är tydligt svart, möjligen har Jace, Vryn's Prodigy flera abilities som skulle kunna höra hemma i flera färger.

Och så brutalt lika är inte Jace och Ob heller, bara lika. Det finns inget svart i Jace, Unraveler of Secrets samtidigt som Ob Nixilis Regnted bara är helsvart, de bryter ingentingi färgpajen.

Det gizlow menar med att Jace, Unraveler of Secrets och Ob Nixilis Reignited är lika tror jag är att båda har cmc 5, deras +1 ger kort, -2(-3 för ob nix) tar bort monster från planen och har en -8 som har med motståndaren att göra. Båda startar med 5 loyalty också.

Det stämmer och det kan jag köpa, dock är det väl ganska tydligt varför de kostar som de gör och varför de har de siffror som de har, det handlar väl om development och att dels göra korten spelbara men inte heller för bra? Ob har spelats lite mer än Jace so far, så jag kan inte riktigt se att de är exakt lika bra och därför kan de väl inte vara identiska heller?

Kollar vi på deras - abilities är de rätt lika saker som gjorts tidigare på planeswalkers, men det är väl inget konstigt med det? Ral Zarek har bolt, Mini-Råde har fight, Liliana har edict, Ajani har helix etc, inget konstigt eller dåligt med det, utan kanske en nödvändighet för att de ska bli användbara. Jag tycker att det höll på att bli för mycket tokens från planeswalkers ett tag, kanonbra att de visar att det finns mer än bara det.

Ob och Jaces ultimates är ganska olika från varandra och från andra planeswalkers, klart att ultimates är lättare att variera och blanda, även om de betyder "jag vinner".

Möjligt att Jace blev för lik sina föregångare, men det kan ju inte Ob hjälpa. Man har gjort typ 10 Jace nu och det börjar bli dags för en riktig illusion-Jace, men det kommer väl när det passar? Att Jace scryar på kortdraget är väl en bra variation på the mind sculptor och architect of thought.

Jag kan köpa att om man spelar blåsvart skulle man inte spela båda, men det har ju också med manakostnaden också att göra, vill man ha något kraftfullare och har råd med något dyrare finns ju Chandra för grixis eller Sorin för esper, behöver man något billigare och snabbare får man gå på Vryn's prodigy, Lill-liana etc.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Uppdaterad: 15:11:44, 5/7 -16



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!