Magic the Gathering
Magic the Gathering34897 medlemmar 639 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
STANDARD Vad ska man tänka på när man v... Feedback till min standard bre ...
Izzet Fever
Senast läst: 03:08:04, 23/4 -24. Läst 1028 gånger.
Nkari
MEDLEM
Örebro
@svm s. 28/12 -04

2 rubriker
28 svar

Izzet Fever 16:50:04, 30/6 -16  
Tjo, har dunkat ihop en budget izzet på MTGO och haft rätt bra win rate med den på tournament practice, men har inte haft så mycket feedback från mina motspelare, så nu söker jag lite extra feedback härifrån.

http://www.mtggoldfish.com/deck/433655#online

är decklisten, Sideboarden är lite huller om buller, det jag boardar in är oftast counter spells för o skydda mina få creatures, För att få upp consistency är ju ofc shivan reef ett måste, Jag avslutar oftast runda 4-6, efter runda 8 brukar det vara loss för mig så vida min motståndare inte har tillräckligt med removal för o hålla borta mina creatures, då allt jag brukar behöva är 2 prowess triggers för o finisha efter turn 5.


Det jag behöver mest feedback på är om hur jag skulle kunna få upp consistency med att dra creatures utan att förlora många av de billiga combat tricksen, alternativt så behöver jag idéer på hur jag ska skydda mina critter lite bättre.

(tack vare EM, så finns ju nu unsubstanciate vilket jag antagligen kommer att stoppa in i något antal antingen i main eller i sideboard.)

Har ni annan feedback än det jag söker så är det najs också. =)

elodin

Izzet
MEDLEM
Borås
@svm s. 27/12 -13

8 rubriker
34 svar

1. Min första tanke var att Highl... 16:58:05, 30/6 -16  
Min första tanke var att Highland Lake är bättre än Evolving Wilds. Har man råd ska det givetvis vara Wandering Fumarole i första hand.

Uppdaterad: 17:07:37, 30/6 -16
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!