Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 672 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ÅRSMöTE 2016 FöRBUNDET SVENSKAMAGIC Feed från SvM Junior och SvM S... Välkommen till Förbundet Svens ...
Motionstråden: Har du idéer till årsmötet?
Senast läst: 09:40:12, 25/4 -24. Läst 6387 gånger.
Discus

Simic
HUVUDVäKTARE
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
KICKBACKER
Norrköping
@svm s. 5/3 -04

781 rubriker
9517 svar

Motionstråden: Har du idéer till årsmötet? 23:40:59, 29/6 -16  
Har du någon idé du skulle vilja att föreningen genomför?

Då kan du skriva en motion tills årsmötet. Inkomna motioner måste tas upp på årsmötet och röstas igenom som alla andra frågor.

En motion formuleras ofta med en kort bakgrund och sedan en att-sats. Ex: "Jag yrkar att föreningen ska dela ut gratis glass på sina events". Motionsstopp är 5 augusti. Alla förslag som kommer in efter dess räknas som en övrig fråga och kräver 2/3 majoritet för att gå igenom på årsmötet.

Vi har införskaffat ett antal Battle for Zendikar Expeditioner som vi kommer att använda till att belöna inkomna motioner. Så fundera lite på vad vad vi kan göra för att förbättra för magiccommunityn, så kanske du även får en liten belöning.

Du behöver inte vara proffs för att klara av att lämna in en motion. Har du en fundering och inte vet hur du ska formulera dig är det bara att kontakta Discus, ember eller Hoogard, så hjälper vi dig.

Har du en färdig motion kan du posta den här i tråden eller interna Discus, ember eller Hoogard.

/Styrelsen
 
Stay away from negative people, they have a problem for every solution!

HeroBean

Simic
MEDLEM
Arvika
@svm s. 24/10 -15

42 rubriker
314 svar

1. Jag framhåller att Svenska Mag... 23:49:49, 29/6 -16  
Jag framhåller att Svenska Magics hemsida borde ha ett öppet chattrum. Förutom att detta är roligt, så är det ett enkelt och snabbt sätt att dela med sig av kunskap, anekdoter, och skapar gemenskap. Gärna på SvMs framsida, då detta fångar uppmärksamheten av alla besökare och är lättillgängligt för de som bara tar en snabb visit på sidan.
 
Jag Brainstormar för en ny signatur...
Discus

Simic
HUVUDVäKTARE
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
KICKBACKER
Norrköping
@svm s. 5/3 -04

781 rubriker
9517 svar

2. Nu är själva hemsidan inget so... 23:56:13, 29/6 -16  
HeroBean skrev 23:49, 29/6 -16 Jag framhåller att Svenska Magics hemsida borde ha ett öppet chattrum. Förutom att detta är roligt, så är det ett enkelt och snabbt sätt att dela med sig av kunskap, anekdoter, och skapar gemenskap. Gärna på SvMs framsida, då detta fångar uppmärksamheten av alla besökare och är lättillgängligt för de som bara tar en snabb visit på sidan.

Nu är själva hemsidan inget som föreningarna styr över (Det är Handelsbolaget SvenskaMagic), men du får gärna lyfta frågan om att föreningen ska verka för att få handelsbolaget att göra saker på hemsidan.

Som alla andra användare på sidan, så drömmer jag om att SvM 3 en dag ska komma!
 
Stay away from negative people, they have a problem for every solution!
HeroBean

Simic
MEDLEM
Arvika
@svm s. 24/10 -15

42 rubriker
314 svar

3. Jaha, oops. Isåfall lframhålle... 00:06:11, 30/6 -16  
Discus skrev 23:56, 29/6 -16
HeroBean skrev 23:49, 29/6 -16 Jag framhåller att Svenska Magics hemsida borde ha ett öppet chattrum. Förutom att detta är roligt, så är det ett enkelt och snabbt sätt att dela med sig av kunskap, anekdoter, och skapar gemenskap. Gärna på SvMs framsida, då detta fångar uppmärksamheten av alla besökare och är lättillgängligt för de som bara tar en snabb visit på sidan.

Nu är själva hemsidan inget som föreningarna styr över (Det är Handelsbolaget SvenskaMagic), men du får gärna lyfta frågan om att föreningen ska verka för att få handelsbolaget att göra saker på hemsidan.

Som alla andra användare på sidan, så drömmer jag om att SvM 3 en dag ska komma!

Jaha, oops. Isåfall lframhåller jag gärna att föreningarna ska verka för att handelsbolaget SvenskaMagic ska förändra hemsidan, som är en stor mötesplats för svenska Magicspelare. Det känns som att mycket på hemsidan kan förbättras, t.ex att utveckla en mobilversion av hemsidan.
 
Jag Brainstormar för en ny signatur...
Uppdaterad: 00:12:33, 30/6 -16
ztrider

Golgari
HEDERSMEDLEM
Uppsala
@svm s. 7/2 -13

79 rubriker
343 svar

4. Låter otroligt mysigt! Jag sku... 10:19:07, 30/6 -16  
HeroBean skrev 00:06, 30/6 -16
Discus skrev 23:56, 29/6 -16
HeroBean skrev 23:49, 29/6 -16 Jag framhåller att Svenska Magics hemsida borde ha ett öppet chattrum. Förutom att detta är roligt, så är det ett enkelt och snabbt sätt att dela med sig av kunskap, anekdoter, och skapar gemenskap. Gärna på SvMs framsida, då detta fångar uppmärksamheten av alla besökare och är lättillgängligt för de som bara tar en snabb visit på sidan.

Nu är själva hemsidan inget som föreningarna styr över (Det är Handelsbolaget SvenskaMagic), men du får gärna lyfta frågan om att föreningen ska verka för att få handelsbolaget att göra saker på hemsidan.

Som alla andra användare på sidan, så drömmer jag om att SvM 3 en dag ska komma!

Jaha, oops. Isåfall lframhåller jag gärna att föreningarna ska verka för att handelsbolaget SvenskaMagic ska förändra hemsidan, som är en stor mötesplats för svenska Magicspelare. Det känns som att mycket på hemsidan kan förbättras, t.ex att utveckla en mobilversion av hemsidan.

Låter otroligt mysigt! Jag skulle också vilja se detta!
 
"Drog inga land"
obstinat

Izzet
MEDLEM
Mo i Rana
@svm s. 31/1 -15

8 rubriker
59 svar

5. Motion 1.1: Jag önskar att års... 16:45:41, 30/6 -16  
Motion 1.1: Jag önskar att årsmötet beslutar att styrelsen ska kontakta handelsbolaget för att titta på ett belöningssystem för sidans moderatorer och väktare.

Motion 1.2: Om motion 1.1 går igenom så önskar jag att vi att avsätter en summa pengar för styrelsen att använda om det skulle bli aktuellt.

Uppdaterad: 19:46:19, 21/7 -16
Centerfredrik

Dimir
MEDLEM
Eskilstuna
@svm s. 8/7 -16

7 rubriker
47 svar

6. Medlemmar är A och O i en före... 11:45:02, 20/7 -16  
Medlemmar är A och O i en förening. Att främja ett enkelt inträde är därför av intresse och med dagens moderna teknik är möjligheterna oändliga. Med ett enkelt knapptryck i en app i telefonen om man skriver in sitt användarnamn kan man skicka iväg betalning på medlemsavgiften.

Därför yrkar jag att:
föreningen ska undersöka möjligheten att betala medlemskap med hjälp av Swish.


Motioner är något jag tycker är väldigt roligt så det här är nog inte min sista men man måste ju börja någonstans! :)




/Fredrik "Centerfredrik" Nyqvist
Discus

Simic
HUVUDVäKTARE
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
KICKBACKER
Norrköping
@svm s. 5/3 -04

781 rubriker
9517 svar

7. Du är för sent ute. Swish går ... 12:00:45, 20/7 -16  
Centerfredrik skrev 11:45, 20/7 -16 Medlemmar är A och O i en förening. Att främja ett enkelt inträde är därför av intresse och med dagens moderna teknik är möjligheterna oändliga. Med ett enkelt knapptryck i en app i telefonen om man skriver in sitt användarnamn kan man skicka iväg betalning på medlemsavgiften.

Därför yrkar jag att:
föreningen ska undersöka möjligheten att betala medlemskap med hjälp av Swish.


Motioner är något jag tycker är väldigt roligt så det här är nog inte min sista men man måste ju börja någonstans! :)




/Fredrik "Centerfredrik" Nyqvist

Du är för sent ute. Swish går redan bra men uppenbarligen behöver vi förtydliga det.
 
Stay away from negative people, they have a problem for every solution!
Centerfredrik

Dimir
MEDLEM
Eskilstuna
@svm s. 8/7 -16

7 rubriker
47 svar

8. Attans, jag som ville ha någon... 12:30:47, 20/7 -16  
Discus skrev 12:00, 20/7 -16
Centerfredrik skrev 11:45, 20/7 -16 Medlemmar är A och O i en förening. Att främja ett enkelt inträde är därför av intresse och med dagens moderna teknik är möjligheterna oändliga. Med ett enkelt knapptryck i en app i telefonen om man skriver in sitt användarnamn kan man skicka iväg betalning på medlemsavgiften.

Därför yrkar jag att:
föreningen ska undersöka möjligheten att betala medlemskap med hjälp av Swish.


Motioner är något jag tycker är väldigt roligt så det här är nog inte min sista men man måste ju börja någonstans! :)




/Fredrik "Centerfredrik" Nyqvist

Du är för sent ute. Swish går redan bra men uppenbarligen behöver vi förtydliga det.

Attans, jag som ville ha någon fin blå från expeditions ;) Hur betalar jag med swish?
SVMSenior
MEDLEM
Norrköping
@svm s. 30/5 -12

2 rubriker
4 svar

9. läs här!... 13:16:48, 20/7 -16  
Centerfredrik skrev 12:30, 20/7 -16
Discus skrev 12:00, 20/7 -16
Centerfredrik skrev 11:45, 20/7 -16 Medlemmar är A och O i en förening. Att främja ett enkelt inträde är därför av intresse och med dagens moderna teknik är möjligheterna oändliga. Med ett enkelt knapptryck i en app i telefonen om man skriver in sitt användarnamn kan man skicka iväg betalning på medlemsavgiften.

Därför yrkar jag att:
föreningen ska undersöka möjligheten att betala medlemskap med hjälp av Swish.


Motioner är något jag tycker är väldigt roligt så det här är nog inte min sista men man måste ju börja någonstans! :)




/Fredrik "Centerfredrik" Nyqvist

Du är för sent ute. Swish går redan bra men uppenbarligen behöver vi förtydliga det.

Attans, jag som ville ha någon fin blå från expeditions ;) Hur betalar jag med swish?

läs här!
funfviertel

Rakdos
JUDGE L1
Staffanstorp
@svm s. 21/5 -07

188 rubriker
916 svar

10. Vårt community rymmer många be... 19:07:52, 20/7 -16  
Vårt community rymmer många begåvade och tekniskt intresserade individer samtidigt som strömmad video från större Magic-event har blivit en självklarhet.
Som med all annan teknik finns det en tröskel som ev. hindrar många från att prova på. Jag vill se att nordisk Magic blir världsledande inom videocoverage.

Därför yrkar jag på att:
1. Föreningen bygger ett nätverk av medlemmar som vill strömma/kommentera eller på andra sätt vill deltaga i coveragearbete.
2. Införskaffar enklare utrustning för streaming som ställs till medlemmarnas förfogande via utlåning och på så sätt öppnar upp för fler eldsjälar att prova på videocoverage.
3. Verkar för att bygga en kunskapspool av erfarenheter, tips och tricks inom videocoverage.
MagicOfJesper

Selesnya
ADMIN
REDAX
MODERATOR
VäKTARE
@svm s. 12/4 -14

70 rubriker
987 svar

11. Jag yrkar på att Årsmötet för ... 23:14:30, 20/7 -16  
Jag yrkar på att Årsmötet för Förbundet SvenskaMagic tidstilläggs eller senareläggs på sådant sätt att mötet ej infaller under en skollov/semester.

Jag tro att det hade varit till förbundets fördel och schemalägga årsmötet så de ej infaller under skollov/semester då det är enklare
och få medlemmar att delta och vi kan får större antal medlemmar och delta också.

Jag ser ingen konflikt med tidsåtgång (räkna med 5-15 minuter per dag) som årsmötet för våra medlemmar som skulle motivera att lägga årsmötet när medlemmar är lediga.

Att lägga årsmötet under skollov/semester innebär att medlemmar som vill vara med kan ej vara med pga av utlandsresor eller avsaknad av dator/internet vilket skada syftet med årsmötet.

Uppdaterad: 23:15:25, 20/7 -16
MagicOfJesper

Selesnya
ADMIN
REDAX
MODERATOR
VäKTARE
@svm s. 12/4 -14

70 rubriker
987 svar

12. Detta i syfte att få till en ... 23:20:33, 20/7 -16  
obstinat skrev 16:45, 30/6 -16 Jag yrkar att föreningen ska komma överens med HB SvenskaMagic om att kunna köpa in produkter (boosterlådor) för att tilldela de väktare som varit aktiva under perioden. Period avser tiden mellan två olika expansioner släpps. En låda per aktiv väktare tilldelas väktaren.

Detta i syfte att få till en smidigare hantering av bizar mellan föreningens medlemmar.

Detta i syfte att få till en smidigare hantering av bizar mellan föreningens medlemmar.

Är syftet med denna Motion att ge en belöning och motivera de användare som är väktare att göra ett vidare gott jobb?
Centerfredrik

Dimir
MEDLEM
Eskilstuna
@svm s. 8/7 -16

7 rubriker
47 svar

13. Det här är just precis några a... 00:45:59, 21/7 -16  
funfviertel skrev 19:07, 20/7 -16 Vårt community rymmer många begåvade och tekniskt intresserade individer samtidigt som strömmad video från större Magic-event har blivit en självklarhet.
Som med all annan teknik finns det en tröskel som ev. hindrar många från att prova på. Jag vill se att nordisk Magic blir världsledande inom videocoverage.

Därför yrkar jag på att:
1. Föreningen bygger ett nätverk av medlemmar som vill strömma/kommentera eller på andra sätt vill deltaga i coveragearbete.
2. Införskaffar enklare utrustning för streaming som ställs till medlemmarnas förfogande via utlåning och på så sätt öppnar upp för fler eldsjälar att prova på videocoverage.
3. Verkar för att bygga en kunskapspool av erfarenheter, tips och tricks inom videocoverage.

Det här är just precis några av de idéer jag har som gärna ställer upp som kandidat till styrelsen. Jag upptäckte Magic nyligen och ser möjligheter ur ett förenings och medlemsperspektiv :)
 
/Centerfredrik Nyqvist
"It's not just a feeling - you are being watched" - Silent Observer
Centerfredrik

Dimir
MEDLEM
Eskilstuna
@svm s. 8/7 -16

7 rubriker
47 svar

14. Äntligen fixat, tack!... 08:18:52, 21/7 -16  
SVMSenior skrev 13:16, 20/7 -16
Centerfredrik skrev 12:30, 20/7 -16
Discus skrev 12:00, 20/7 -16
Centerfredrik skrev 11:45, 20/7 -16 Medlemmar är A och O i en förening. Att främja ett enkelt inträde är därför av intresse och med dagens moderna teknik är möjligheterna oändliga. Med ett enkelt knapptryck i en app i telefonen om man skriver in sitt användarnamn kan man skicka iväg betalning på medlemsavgiften.

Därför yrkar jag att:
föreningen ska undersöka möjligheten att betala medlemskap med hjälp av Swish.


Motioner är något jag tycker är väldigt roligt så det här är nog inte min sista men man måste ju börja någonstans! :)




/Fredrik "Centerfredrik" Nyqvist

Du är för sent ute. Swish går redan bra men uppenbarligen behöver vi förtydliga det.

Attans, jag som ville ha någon fin blå från expeditions ;) Hur betalar jag med swish?

läs här!

Äntligen fixat, tack!
 
/Centerfredrik Nyqvist
"It's not just a feeling - you are being watched" - Silent Observer
Centerfredrik

Dimir
MEDLEM
Eskilstuna
@svm s. 8/7 -16

7 rubriker
47 svar

15. En förening byggs upp av medle... 15:13:38, 25/7 -16  
En förening byggs upp av medlemmar och ju fler vi är, desto större möjligheter finns det. Därför vill jag föreslå ett incitament för att få fler till att gå med och yrkar att:

SvM inför en "recruit a friend"-bonus att varje gång någon betalar in medlemsavgift och skriver in användarnamnet på en person på sidan får den som rekryterat någon form av bonus, till exempel en boosterpack, ett foilat land eller dyl.
 
/Centerfredrik Nyqvist
"It's not just a feeling - you are being watched" - Silent Observer
Uppdaterad: 16:09:32, 25/7 -16
Discus

Simic
HUVUDVäKTARE
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
KICKBACKER
Norrköping
@svm s. 5/3 -04

781 rubriker
9517 svar

16. Jag yrkar på att Årsmötet för ... 17:21:19, 28/7 -16  
Jag yrkar på att Årsmötet för Förbundet SvenskaMagic tidstilläggs eller senareläggs på sådant sätt att mötet ej infaller under en skollov/semester.

Får väl passa på att kommentera även detta yrkande. Enligt stadgarna ska våra årsmöten hållas inom två månader efter verksamhetsårets slut och det är också något som är rimligt för att man ska få ett avslut sedan kunna börja på nytt.

Vi hade för några år sedan en diskussion om när det egentligen passar med att ha årsmötet och vi kom egentligen bara fram till att det inte finns något lämplig period alls. Vi har även begrundat att ha dela upp så att Junior och Senior går om varandra med styrelserna, men det vi till slut fastnade på var att dela verksamhetsåret så att alla föreningar har samma verksamhetsår (1juli - 30 juni) och sedan hålla årsmötena så snart det går efter det. Vi har nu möten lagda så att de ligger efter industrisemestern och försöker avsluta dem innan de värsta skolperioderna börjar.

Det är inte perfekt, det är vi väl medvetna om men de andra alternativen som diskuterats har inte heller varit optimala.
 
Stay away from negative people, they have a problem for every solution!
pessimist

Orzhov
MEDLEM
Åkersberga
@svm s. 26/8 -11

8 rubriker
23 svar

17. Jag tycker att det vore bra om... 00:29:05, 1/8 -16  
Jag tycker att det vore bra om det togs fram enkla videor på svenska som förklarar vad Magic är och hur man spelar det. Kan vara inspelat live eller med hjälp av MTGO/Duels eller båda. Det skulle kunna bli en videoserie från grundläggande till mer avancerat, och kan också vara ett sätt att visuellt förklara enklare regelfrågor.

Det skulle också vara trevligt med ett "videoforum" där användare kan posta egna videos (tema Magic) exempelvis decktech, draftvideos eller turneringsrapporter från lokala spelstället eller liknande.

Jag yrkar därför

att förbundet producerar en serie korta filmer med svenskt tal i syfte att introducera nya spelare i spelets regler och förklara spelets uppbyggnad (faser, stacken, prioritet)

att förbundet verkar för att handelsbolaget upplåter plats för ett specifikt videoforum på hemsidan där medlemmar på något sätt kan dela sina filmer med andra.

/Emil Karlsson

Uppdaterad: 00:29:26, 1/8 -16
RRWH

Orzhov
HEDERSMEDLEM
Dalby
@svm s. 11/3 -06

160 rubriker
1832 svar

18. Jag yrkar på att föreningarna ... 12:23:46, 1/8 -16  
Jag yrkar på att föreningarna junior och senior solidariskt delar på kostnaderna för att väktarna skall kunna ha ett IRL möte.
 
"Vi ville bara stanna kvar i breakfast-heaven." The_machine

RRWH på
MCM Om du skapar konto så sätt RRWH i rutan för vem som tipsade dig ;D
MagicOfJesper

Selesnya
ADMIN
REDAX
MODERATOR
VäKTARE
@svm s. 12/4 -14

70 rubriker
987 svar

19. Jag är av åsikten detta ej är ... 22:13:38, 1/8 -16  
RRWH skrev 12:23, 1/8 -16 Jag yrkar på att föreningarna junior och senior solidariskt delar på kostnaderna för att väktarna skall kunna ha ett IRL möte.

Jag är av åsikten detta ej är en fråga för Föreningen Junior och Senior utan för Förbundet som är huvudföreningen och i praktiken agera för både Junior och Senior
Kelvandil

Azorius
MODERATOR
REDAX
HEDERSMEDLEM
EXTENDEDKUNGEN 2011
Linköping
@svm s. 6/6 -02

449 rubriker
12408 svar

#9 PT Points Yearly
#9 PWP Seasonal

20. Jag yrkar på att förbundet läg... 00:38:54, 4/8 -16  
Jag yrkar på att förbundet lägger SM 2017 på ett datum som inte krockar med GP Köpenhamn (d.v.s. inte på LinCon-helgen).
 
Your opponent always sideboards wrong. He also does not test enough. Also, someone's opponent is you. - Zvi Mowshowitz
Vissa av oss lutar mer åt despot och andra mer åt upplyst. I snitt är vi perfekta. - Priceguy om moderatorerna. That is not very Dimir of you.
Don't worry, Serra Angel!
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!