Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 649 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
EDH / COMMANDER mana dubblade i edh?... Kul, casual men ändå OK vid tu ...
Incremental Damage EDH
Senast läst: 14:20:22, 9/4 -24. Läst 1862 gånger.
Novead

Selesnya
MEDLEM
Lund
@svm s. 23/4 -13

5 rubriker
44 svar

Incremental Damage EDH 00:18:06, 7/5 -16  
Hej! Jag har varit sugen ett tag nu på att fixa ihop en EDH-lista som bygger på att långsamt men säkert dra ner samtliga spelares liv, gärna i stegrande skala, under matchens gång. Jag tänker mig i färgerna BR eller WBR, och söker efter input på vilken commander som kan passa och vilka kort som går in i en sådan lek.

Exempel på kort är samtliga med Extort (Pontiff of Blight, t.ex.), Manabarbs, Purphoros, God of the Forge, Blood Artist, Baneful Omen, Orzhov Guildmage osv.

Har ni spelat eller mött någon som spelat en sådan lek? Isåfall, hur såg den ut?

Alla tankar och tips välkomnas; ha dock i åtanke att min spelgrupp är väldigt casual och skulle inte uppskatta några infinite combos eller allt för starka plays (Tooth and Nail in i Purphoros och Avenger of Zendikar, t.ex.).

blixt009

Simic
MEDLEM
Malmö
@svm s. 7/6 -06

60 rubriker
877 svar

1. edit, läste fel och tillförde ... 01:07:51, 7/5 -16  
edit, läste fel och tillförde inget.
 
It seems obvious that the majority of the MTG community hates women and children.

I weep for the first 12 year old girl to make the top 8 of a Grand Prix

från chatten vid GP Seattle live - 050312
Uppdaterad: 02:13:02, 7/5 -16
rikkaz
MEDLEM
Haparanda
@svm s. 21/3 -16

3 rubriker
7 svar

2. hittade några kort Impact Tr... 01:19:37, 7/5 -16  
hittade några kort
Impact Tremors
Accursed Witch
Aether Sting
Blind Obedience
Blood Reckoning
Bloodchief Ascension
Burning Earth
Fate Unraveler
Goblin Festival
Hissing Miasma
Thomelitom

Orzhov
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 12/12 -12

0 rubriker
19 svar

3. vad sägs om Eidolon of the Gre... 02:53:11, 7/5 -16  
vad sägs om Eidolon of the Great Revel och Pyrostatic Pillar
Annars kan du pröva att söka efter de kort du tycker passar på edhrec.com och se vilka kort som de oftast spelas tillsammans med.
Kanske att den här [artikeln är nåt för dig: http://www.gatheringmagic.com/jasonalt-042816-punishment

Höll på att glömma Heartless Hidetsugu + Dictate of the Twin Gods ^^
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

4. Jag kan länka dig en Mogis, Go... 03:09:40, 7/5 -16  
Jag kan länka dig en Mogis, God of Slaughter lista som är rätt cool. Ge mig lite tid så ska jag fixa fram en

Edit: här har du den.

http://tappedout.net/mtg-decks/spite-of-mogis/

Uppdaterad: 03:11:50, 7/5 -16
partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
Linköping
@svm s. 19/2 -03

175 rubriker
7354 svar

5. Vill du ha den stegrande effek... 10:04:44, 7/5 -16  
Vill du ha den stegrande effekten kan ju Warp World vara ett bra komplement till många av de kort som nämnts.

Dash-djur kanske? Brukar ju vara en hel del wrateffekter i EDH.

Searing Touch om du vill ha något segare.

Uppdaterad: 10:06:58, 7/5 -16
mastarwe
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 7/3 -12

10 rubriker
184 svar

6. Att långsamt ta död på motstån... 10:40:58, 7/5 -16  
Att långsamt ta död på motståndarna är definitivt något som man lyckas med om man utnyttjar extort. Skulle definitivt spela WB, vilket kan bilda enormt starka lekar på en budget (så lägg till R till det om du känner att du vill det ).

Ska se om jag kan hitta listan från nåt år sedan som introducerades under en 10ticket challenge på MTGO (dvs mtgo korten kostade tillsammans mindre än $10).

Edit: http://tappedout.net/mtg-decks/10-tic-taxes/ är leken jag tänkte på. Kanske kan den ge en bas även för RWB.
 
it's magic!
Uppdaterad: 10:58:21, 7/5 -16
Novead

Selesnya
MEDLEM
Lund
@svm s. 23/4 -13

5 rubriker
44 svar

7. Jättebra förslag och tips, tac... 23:31:18, 7/5 -16  
Jättebra förslag och tips, tack! Verkar som om en Orzhov drain-lek eller Rakdos punisher-lek är vad som spelas. Går det att kombinera de två, tro?
Thomelitom

Orzhov
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 12/12 -12

0 rubriker
19 svar

8. ja varför inte? Det mesta funk... 00:29:39, 8/5 -16  
ja varför inte? Det mesta funkar i edh. Finns inte så många mardu-färgade legendaries (fem senast jag kollade) men har du många demoner kan Kaalia of the Vast vara intressant. Mer budgetvänliga är dock Zurgo Helmsmasher och Oros, the Avenger.
Svartvitt är väldigt bra för draining, tex genom Death Grasp och Debt to the Deathless.
Du kanske redan känner till det, men man kan ha svarta extorters, som tidigare nämnda Pontiff of Blight tex, i ickevita lekar då färgpluppen är i remindertexten och då inte påverkar kortets colouridentity.
nepO
JUDGE L1
Skellefteå
@svm s. 11/11 -08

30 rubriker
453 svar

9. kan rekommendera Painful Quand... 17:36:16, 10/5 -16  
kan rekommendera Painful Quandry och Polluted Bonds
jag är även ett fan av att sätta mig bakom en Glacial Chasm eller Solitary Confinement och sedan pumpa all min mana in i Pestilence eller Pyrohemia varje tur, Earthquake, Mana Barbs och andra grejer som kan göra skada i dig själv fungerar bra med den taktiken samtidigt som du blir skyddad från all aggro du oundvikligen kommer dra åt dig. vad är lättaste sättet att bli av med manabarbs om man inte har enchantmentremoval på handen? döda spelaren..



BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!