Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 654 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Borttappade kort på playoteket... Noah Bradley att fredags-mysa ...
Conspiracy och promos lista
Senast läst: 06:44:41, 15/4 -24. Läst 2078 gånger.
ztrider

Golgari
HEDERSMEDLEM
Uppsala
@svm s. 7/2 -13

79 rubriker
343 svar

Conspiracy och promos lista 14:49:53, 4/2 -16  
När det gäller setet "conspiracy", vilka mer kort finns förutom standardkorten och promot Magister of Worth ? Har jag missat någon? Sedan, finns det någon lista med alla promokort som är relaterade till olika set. Som tex Magister of Worth , eftersom den har conspiracy logon så tycker jag den hör till setet men ändå så måste man leta rätt på den under "release".
 
"Drog inga land"

CH
HUVUDMODERATOR
REDAX
Sundsvall
@svm s. 17/11 -01

164 rubriker
6331 svar

1. Alla korten finns i Kortpärmen... 22:14:58, 4/2 -16  
Alla korten finns i Kortpärmen under Conspiracy.
 
Bor du i eller nära Sundsvall och vill spela Magic? Hör av dig så får du en inbjudan till Sundsvallsbordet.

PucaTrade
ztrider

Golgari
HEDERSMEDLEM
Uppsala
@svm s. 7/2 -13

79 rubriker
343 svar

2. Jo nog är det så, men där finn... 23:35:26, 4/2 -16  
Jo nog är det så, men där finns endast boosterkorten. Magister of Worth däremot ligger under "release". Tänkte om det fanns ett lättare sätt än att behöva leta igenom alla release/prerelease/holiday/gameday kategorier.
 
"Drog inga land"
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

3. Förstår inte riktigt vad du är... 23:47:41, 4/2 -16  
Förstår inte riktigt vad du är ut efter. Magister of Worth finns ju både under Conspiracy och Release. Har jag missförstått dig?
 
Byt med mig i mitt PtP-liknande projekt!
CH
HUVUDMODERATOR
REDAX
Sundsvall
@svm s. 17/11 -01

164 rubriker
6331 svar

4. Prerelease-kortet tillhör inte... 08:31:06, 5/2 -16  
Prerelease-kortet tillhör inte settet eftersom du inte kan dra den i en booster från nämnda set. Klickar du på Magister of Worth i listan över Conspiracy-korten så kan du klicka på "Finns även i dessa set:" Release.

Om du ska samla hela vanliga set så är korten från Release/Prerelease, Game Day etc helt irrelevanta eftersom de inte kommer ur en booster från settet.
 
Bor du i eller nära Sundsvall och vill spela Magic? Hör av dig så får du en inbjudan till Sundsvallsbordet.

PucaTrade
ztrider

Golgari
HEDERSMEDLEM
Uppsala
@svm s. 7/2 -13

79 rubriker
343 svar

5. Så conspiracy logon på promoko... 08:37:55, 5/2 -16  
Så conspiracy logon på promokortet är helt irrelevant egentligen? Jag vet att jag stött på många olika åsikter angående det här men det torde mig finnas fler än jag som anser att om ett kort har en logo så borde den tillhöra setet? Men jag antar att du har rätt.
Min fråga borde istället omformuleras lite; Kan man finna en plats som listar kort från booster OCH promokort i samma lista? Eller iaf nämner kort som har samma logostämpel som boosterkorten? Jag kanske skulle starta en helt ny tråd för detta?
 
"Drog inga land"
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

6. Om du vet exakt vilken typ av ... 09:01:13, 5/2 -16  
ztrider skrev 08:37, 5/2 -16 Så conspiracy logon på promokortet är helt irrelevant egentligen? Jag vet att jag stött på många olika åsikter angående det här men det torde mig finnas fler än jag som anser att om ett kort har en logo så borde den tillhöra setet? Men jag antar att du har rätt.
Min fråga borde istället omformuleras lite; Kan man finna en plats som listar kort från booster OCH promokort i samma lista? Eller iaf nämner kort som har samma logostämpel som boosterkorten? Jag kanske skulle starta en helt ny tråd för detta?

Om du vet exakt vilken typ av specialutgåvor (gärna också exemplifierat med ett kort) som man behöver ta hänsyn till så kan jag ta fram en sådan sökning.
 
Byt med mig i mitt PtP-liknande projekt!
Uppdaterad: 09:01:41, 5/2 -16
ztrider

Golgari
HEDERSMEDLEM
Uppsala
@svm s. 7/2 -13

79 rubriker
343 svar

7. Det är precis det som man inte... 09:29:25, 5/2 -16  
toriv skrev 09:01, 5/2 -16
ztrider skrev 08:37, 5/2 -16 Så conspiracy logon på promokortet är helt irrelevant egentligen? Jag vet att jag stött på många olika åsikter angående det här men det torde mig finnas fler än jag som anser att om ett kort har en logo så borde den tillhöra setet? Men jag antar att du har rätt.
Min fråga borde istället omformuleras lite; Kan man finna en plats som listar kort från booster OCH promokort i samma lista? Eller iaf nämner kort som har samma logostämpel som boosterkorten? Jag kanske skulle starta en helt ny tråd för detta?

Om du vet exakt vilken typ av specialutgåvor (gärna också exemplifierat med ett kort) som man behöver ta hänsyn till så kan jag ta fram en sådan sökning.

Det är precis det som man inte alltid vet. Låt oss ta Return to Ravnica, där finns det 2st GameDayPromo, 1st LeaguePromo (token), 1st LaunchPromo, 1st HolidayGiftBoxPromo, 1st But-a-BoxPromo samt 5st PreReleasePromo. Men för att hitta alla dessa kort så har jag fått söka frenetiskt på nätet efter diverse promokortslistor. Söker man på Return to Ravnica Promo får man upp de flesta av dessa kort men inte HolidayGiftBoxPromot.

Men ja låt oss då säga att jag vill veta alla typer av kort med Conspiracy logon från alla Buy-a-Box, Holiday Giftbox, Game Day, League, Prerelease, Launch, Release osv. Hur går jag tillväga? Söka kort för kort tar för lång tid. Tog mig 2 år innan jag såg att Dreg Mangler fanns.
 
"Drog inga land"
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

8. Bör gå att få fram alla kort s... 10:44:43, 5/2 -16  
ztrider skrev 09:29, 5/2 -16
toriv skrev 09:01, 5/2 -16
ztrider skrev 08:37, 5/2 -16 Så conspiracy logon på promokortet är helt irrelevant egentligen? Jag vet att jag stött på många olika åsikter angående det här men det torde mig finnas fler än jag som anser att om ett kort har en logo så borde den tillhöra setet? Men jag antar att du har rätt.
Min fråga borde istället omformuleras lite; Kan man finna en plats som listar kort från booster OCH promokort i samma lista? Eller iaf nämner kort som har samma logostämpel som boosterkorten? Jag kanske skulle starta en helt ny tråd för detta?

Om du vet exakt vilken typ av specialutgåvor (gärna också exemplifierat med ett kort) som man behöver ta hänsyn till så kan jag ta fram en sådan sökning.

Det är precis det som man inte alltid vet. Låt oss ta Return to Ravnica, där finns det 2st GameDayPromo, 1st LeaguePromo (token), 1st LaunchPromo, 1st HolidayGiftBoxPromo, 1st But-a-BoxPromo samt 5st PreReleasePromo. Men för att hitta alla dessa kort så har jag fått söka frenetiskt på nätet efter diverse promokortslistor. Söker man på Return to Ravnica Promo får man upp de flesta av dessa kort men inte HolidayGiftBoxPromot.

Men ja låt oss då säga att jag vill veta alla typer av kort med Conspiracy logon från alla Buy-a-Box, Holiday Giftbox, Game Day, League, Prerelease, Launch, Release osv. Hur går jag tillväga? Söka kort för kort tar för lång tid. Tog mig 2 år innan jag såg att Dreg Mangler fanns.

Bör gå att få fram alla kort som har tyckts i någon specialutgåva + Conspiracy (eller någon expansion osv.). Men att kortet just ska ha en Conspiracy-logga känns lite väl mycket att lova (kort kan ju ha kommit som promos när de har tryckts i ett annat set och den sökmotor jag tänkte använda buntar ihop en del promos med varandra, dvs. sådana med "egen" expansions-symbol med sådana som har en symbol som tillhör det set som de är promo till).
 
Byt med mig i mitt PtP-liknande projekt!
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9163 svar

9. Jag skulle till exempel gärna ... 19:39:29, 5/2 -16  
Jag skulle till exempel gärna se en markering på respektive sets sida med en separat lista.
 
Jag köper, byter och säljer kort! Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat.
ztrider

Golgari
HEDERSMEDLEM
Uppsala
@svm s. 7/2 -13

79 rubriker
343 svar

10. Detta vore verkligen användbar... 20:21:23, 5/2 -16  
latsblaster skrev 19:39, 5/2 -16 Jag skulle till exempel gärna se en markering på respektive sets sida med en separat lista.

Detta vore verkligen användbart.
 
"Drog inga land"
ztrider

Golgari
HEDERSMEDLEM
Uppsala
@svm s. 7/2 -13

79 rubriker
343 svar

11. Hittade faktiskt en sida som l... 20:42:53, 5/2 -16  
Hittade faktiskt en sida som listar allt de jag söker http://mtgsalvation.gamepedia.com/Theros
 
"Drog inga land"



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!