Magic the Gathering
Magic the Gathering34897 medlemmar 640 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Förslag på alternativ att spel... Det är ju ändå lill-lördag ...
1 Stycke Hemmabyggd adventskalender giveaway!
Senast läst: 00:20:43, 27/4 -24. Läst 5619 gånger.
Dante82
MEDLEM
Umeå
@svm s. 20/2 -06

22 rubriker
160 svar

1 Stycke Hemmabyggd adventskalender giveaway! 21:03:14, 26/11 -15  
OBS! Detta har ingenting med SvM butikens Julkalender att göra.

Hej alla glada.

Efter att ha blivit inspirerad av en hemmabyggd adventskalender i ett annat sammanhang (och medveten om hur populär SvM butikens julkalender varit) började jag fundera på att sälja av lite kort via adventskalendrar. Dock efter att ha räknat på det lite blev det snabbt tydligt att det skulle innebära väldigt mycket arbete för att få ett bra resultat så jag la ner den idén. Dock hade jag designat en prototyp redan. Av lite andra anledningar har jag nu konstruerat och fyllt ett exemplar med lite blandade trevligheter som är till övers. Så jag tänkte helt enkelt se om det är någon av er som hänger här skulle vara intresserad av den.





Så vad vill jag ha i utbyte för den? I princip ingenting, det är ju jul så jag kommer att skicka den gratis till någon av er som önskar få den. Min enda önskan är att du som får den faktiskt önskat den för att du vill ha en adventskalender att ha på skrivbordet/väggen använder den som den ska användas. Det har ändå tagit mig ett bra tag att göra den, och det vore väldigt tråkigt om den bara skulle avverkas direkt på 2 minuter för att någon ska bli 24 magickort rikare.

Så om du har varit en god medmänniska på årets magic-event du deltagit i och ätit din spenat var dag samt lever efter samhällets fastslagna lagar angående adventskalendrar så kan du skriva din önskan att vara med i utlottningen i en post nedan så kommer jag lotta och skicka iväg den i helgen. :)
Du bör ha korrekt namn och adress angivet och synligt på din personliga sida, då det inte är säkert att jag hinner interna med vinnaren innan jag skickar den.

Bara för att ge folk en liten uppfattning om vad innehållet rör sig om. Kalendern innehåller bara kort med "modern" ram (så från mirrodin och framåt). Den innehåller inte kort för tusentals kronor, men det är inte heller bara dussinrares och 2-kronorsfoils, det är ett blandning av alla möjliga typer av kort på lite olika prisnivåer.

God Jul
/Daniel
 
"Never argue with an idiot, they will only drag you down to their level and beat you with experience"
Uppdaterad: 21:04:27, 26/11 -15

Skopsen

Simic
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 11/10 -05

61 rubriker
1328 svar

1. Vilken läcker. Självklart vill... 21:07:45, 26/11 -15  
Vilken läcker. Självklart vill jag ha en sådan fräsch kalender :D
 
"Han har inte alla indianer i kanoten om man säger så." - Uppsalapolisen
psykopatmullvad

Boros
HEDERSMEDLEM
FSVM - REVISOR
Limmared
@svm s. 20/1 -04

664 rubriker
18454 svar

2. Jag är gärna med i en utlottni... 21:08:07, 26/11 -15  
Jag är gärna med i en utlottning. Jag är en snäll människa! ;:D

EDIT: Korrekt adress är framme ;D
 
"In my opinion, DOOM should be an example to game developers and movie makers everywhere when making entertainment for guys like me. Forget complex enemy AI and character development. Forget levelling up and stats. Forget tactics and complex gameplay mechanics. Demons. Marines. Mars. Guns. Chainsaws. Done."
Uppdaterad: 21:08:40, 26/11 -15
Rickie82
MEDLEM
Jönköping
@svm s. 31/3 -11

11 rubriker
136 svar

3. Inte intteserad personligen. M... 21:11:32, 26/11 -15  
Inte intteserad personligen. Men mina brorsöner skulle älska den. 5 å 6 år gammla. 6åringen håller precis på att lära sig spela.

Om jag skulle vinna utlovas bilder med glada barn ^^
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8357 svar

4. Samma här. Min son skulle bli ... 21:13:02, 26/11 -15  
Samma här. Min son skulle bli jätteglad för den här! Han är 8 och älskar julkalendrar.
 
"214 har rätt i allt" - allek

"214 vet vad han snackar om" - nepO

Vill du handla billiga magickort? Registrera dig på MagicCardMarket! Glöm inte att fylla i att Hampe040 tipsade dig om sidan!
Binkabi

Dimir
REDAX
Kalmar
@svm s. 9/6 -11

104 rubriker
925 svar

5. Jag har redan införskaffat en ... 21:13:30, 26/11 -15  
Jag har redan införskaffat en av SvMs kalendrar, så jag tänker nominera en person istället.

Martin "GlueBall" Thernlund förtjänar en grym julklapp. Som stressad lärare och tvåbarnsförälder finns det få tillfällen till nöjen, speciellt magic-relaterade, vilket gör en kalender om möjligt ännu mer attraktiv! Martin är den som startade upp senaste upplagan av magic i Kalmar och förtjänar mer pris och ros än vad han fått. Dessutom vet jag av personlig erfarenhet att dom surt införtjänade slantarna sällan går till nya kort, utan får stå tillbaka för sånt där viktigt som gardiner och bromsklossar till familjebilen. Är det julglädje som ska spridas är den inte bortkastad om den landar i Kalmar!

God jul!

// Joakim
 
"The calm comes after the storm"
CrowZoneMan
MEDLEM
@svm s. 27/9 -03

130 rubriker
5990 svar

6. Nice grej, många tummar upp :)... 21:14:38, 26/11 -15  
Nice grej, många tummar upp :)
 
Hänger på Tv-Spels bordet, Dota II bordet och såklart Diablo III bordet :)

"The wife sends her programmer husband to buy butter, and if there are eggs, bring ten."
"The programmer comes back with ten butters."
"- There were eggs."

"Jag spelar Crystal Mancer"
_bw
MEDLEM
Skara
@svm s. 25/3 -06

37 rubriker
505 svar

7. Kommer inte att kunna träffa m... 21:15:11, 26/11 -15  
Kommer inte att kunna träffa min familj över jul pga långdistansjobb så skulle värma enormt att se fram emot något varje dag under december! KAn ladda upp en bild varje dag för att bokkföra vilket kort som öppnas! :D
 
:]
gizlow

Dimir
REDAX
@svm s. 27/7 -14

14 rubriker
178 svar

8. Klart en vill vara med! Spenat... 21:16:55, 26/11 -15  
Klart en vill vara med! Spenat är dessutom jättegott.
loke41
MEDLEM
Sätila
@svm s. 20/4 -13

44 rubriker
240 svar

9. Jag är intresserad av den... 21:18:28, 26/11 -15  
Jag är intresserad av den
Mik
MEDLEM
Munka-ljungby
@svm s. 10/10 -05

22 rubriker
264 svar

10. Jag vill definitivt vara med, ... 21:21:25, 26/11 -15  
Jag vill definitivt vara med, den påminner mycket om en julkalender jag bruka få som barn av släktingar i Danmark, kreativt må jag säga

PS. jag har aldrig plundrat en julkalender av något slag under mina snart 30 år .DS
 
"I see a great victory and rivers of blood. And...hmm, looks like a spleen." -Grishnak, goblin soothsayer
Ramia94

Orzhov
HEDERSMEDLEM
Örebro
@svm s. 15/8 -12

9 rubriker
66 svar

11. Skulle vara grymt kul att sitt... 21:21:51, 26/11 -15  
Skulle vara grymt kul att sitta med fysisk kalender och inte bara en som är digital! :D

P.S. väldigt välgjord, ser ut som någonting man skulle kunna köpa i butik! :)

Uppdaterad: 21:23:33, 26/11 -15
Blinking
MEDLEM
Fagersta
@svm s. 13/5 -06

191 rubriker
2081 svar

12. Jag är gärna med i utlottninge... 21:24:10, 26/11 -15  
Jag är gärna med i utlottningen, känner att jag varit väldigt snäll i år och ställt upp på människor omkring mig i ur och skur, och självklart håller man hårt på att öppna en lucka om dagen så man får 24 dagars ren glädje
 
svm-blinking på Magic Online.
Om ni spelar Mage Wars kontakta mig och bli inbjuden till Mage Wars bordet!
Ice_Age

Orzhov
MEDLEM
Umeå
@svm s. 10/5 -04

61 rubriker
909 svar

13. Men du, fasen vilken bra ide! ... 21:40:49, 26/11 -15  
Men du, fasen vilken bra ide! Ska göra sånna där åt mina småbröder.

Tummen upp!
 
"From void evolved Phyrexia. Great Yawgmoth, Father of Machines, saw its perfection. Thus The Grand Evolution began."
—Phyrexian Scriptures
moxsin
MEDLEM
Halmstad
@svm s. 10/1 -12

16 rubriker
745 svar

14. hade gärna varit med i utlottn... 21:48:21, 26/11 -15  
hade gärna varit med i utlottningen. tror jag har varit snäll (för det mesta) detta året =).

om jag skulle vinna erlägger jag ett nyårslöfte med att din kalender påbörjar en tradition som håller iaf 1år till =P
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9163 svar

15. Skulle jättegärna ha en åt min... 21:48:21, 26/11 -15  
Skulle jättegärna ha en åt min son, men det klart att du ska ha betalt i någon form!
 
Jag köper, byter och säljer kort! Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat.
tola

Boros
MODERATOR
Rolfstorp
@svm s. 3/1 -13

80 rubriker
1299 svar

16. Jag är gärna med! Dock vill ... 21:54:23, 26/11 -15  
Jag är gärna med!
Dock vill jag fylla på den och skicka den vidare.
Skulle passa perfekt då jag själv ej har den tid eller inspiration till något fint som detta!

Grymt!
yespair
JUDGE L2
Trollhättan
@svm s. 10/3 -14

117 rubriker
1709 svar

17. Om det inte är några värdefull... 22:01:07, 26/11 -15  
Om det inte är några värdefulla kort i så skulle min dotter älska den här grejen. Hon har en pärm med lite hästkort i, men hon skulle tycka att det vore jättekul med Magickort också.

Du får gärna dela med dig av processen i hr du har gjort den om inte annat, så att jag kan snickra ihop något liknande till barnen nästa år.
 
"Det är en av världens små tragedier att kebabsås
inte finns bortanför en tiomilsradie runt Trollhättan
"
bosus
MEDLEM
Gunnilse
@svm s. 2/10 -06

2 rubriker
3 svar

18. Härligt initiativ! Jag är gär... 22:16:11, 26/11 -15  
Härligt initiativ!
Jag är gärna med i utlottningen, tror min 7 åriga son skulle hålla med :)
noatzon

Izzet
MEDLEM
@svm s. 27/9 -14

37 rubriker
644 svar

19. Alltså shit vad många människo... 22:16:17, 26/11 -15  
Alltså shit vad många människor det är som förtjänar den här mer än mig. Jag har inte ens ätit spenat en endaste gång på mina 18 år så jag antar att jag faller pladask? Men annars skulle jag jättegärna uppskatta den och dela den med min lillasyster som jag för tillfället håller på att dra in i magic träsket! C:
Backejacke

Orzhov
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 17/2 -14

44 rubriker
184 svar

20. Hade varit kul att vinna speci... 22:45:09, 26/11 -15  
Hade varit kul att vinna speciellt eftersom jag inte har råd att köpa Svm:s egna.
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!