Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 649 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
KORTVäRDERINGAR Värde blå mox?... Värde playset Lantern of Insig ...
Full art fetchlands
Senast läst: 01:01:59, 25/4 -24. Läst 5759 gånger.
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

Full art fetchlands 09:01:44, 31/8 -15  
Jag provar igen för tydligen blev min förra tråd borttagen. Vad tror ni de nya fullart fetcharna kommer ligga på till en början och sedan landa på? Drömmen är väl att rippa ett foilat sådant, bör betala för en display eller två till en början.

Vad tror ni?
 
Gillar du Eternalformat och bor i Västmanland? Spana in Eternal Sunday på Facebook

FastIgen
HEDERSMEDLEM
Märsta
@svm s. 25/8 -11

13 rubriker
274 svar

1. Visst ska de alla vara foilade... 09:16:28, 31/8 -15  
Visst ska de alla vara foilade? Har ingen gissning på pris, har inte riktigt greppat hur sällsynta de kommer vara. Lästa att de kommer ungefär lika sällsynta som foilade mythics. Stämmer det kommer de nog bli riktigt dyra. Skulle gissa på 3-5 tusen för Scalding Tarn.

Uppdaterad: 09:16:53, 31/8 -15
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

2. Verkar bli riktigt sjukt dyrt ... 09:22:42, 31/8 -15  
FastIgen skrev 09:16, 31/8 -15 Visst ska de alla vara foilade? Har ingen gissning på pris, har inte riktigt greppat hur sällsynta de kommer vara. Lästa att de kommer ungefär lika sällsynta som foilade mythics. Stämmer det kommer de nog bli riktigt dyra. Skulle gissa på 3-5 tusen för Scalding Tarn.

Verkar bli riktigt sjukt dyrt iaf. Visste inte att alla skulle komma ut foilade men det kan mycket väl stämma.

Nedre ramen var dock inte så fin enligt mig, inte superpimp direkt.
 
Gillar du Eternalformat och bor i Västmanland? Spana in Eternal Sunday på Facebook
FastIgen
HEDERSMEDLEM
Märsta
@svm s. 25/8 -11

13 rubriker
274 svar

3. Nej jag håller med, det hade v... 09:26:03, 31/8 -15  
useL skrev 09:22, 31/8 -15
FastIgen skrev 09:16, 31/8 -15 Visst ska de alla vara foilade? Har ingen gissning på pris, har inte riktigt greppat hur sällsynta de kommer vara. Lästa att de kommer ungefär lika sällsynta som foilade mythics. Stämmer det kommer de nog bli riktigt dyra. Skulle gissa på 3-5 tusen för Scalding Tarn.

Verkar bli riktigt sjukt dyrt iaf. Visste inte att alla skulle komma ut foilade men det kan mycket väl stämma.

Nedre ramen var dock inte så fin enligt mig, inte superpimp direkt.

Nej jag håller med, det hade varit så sjukt mycket snyggare om de hade hanterat texten annorlunda alternativt inte haft med den. Jag tror att just tarns kommer bli dyra då pimpalternativen inte finns. T.ex. onslaughtfetch kommer nog judge foil alltid vara mer pimp, men för scalding tarn tror jag nog dessa slår orginalfoil och därmed kan bli rikgit dyra.

Dessutom undrar jag om dessa kommer i alla språk.. att införskaffa t.ex. playset ryska scalding tarns skulle nog kunna kosta då hehe...

Uppdaterad: 09:26:44, 31/8 -15
drozzee
MEDLEM
Nynäshamn
@svm s. 11/12 -11

46 rubriker
162 svar

4. I agree with fast. It seems ve... 09:29:23, 31/8 -15  
I agree with fast. It seems very likely they are gonna be around 3k like an foil tarmo, however MM15 has a guaranteed foil and BoZ as fare as I know Dossnt have guaranteed. This will proberly make them worth even much more then we can imagen. It's also a question if these are gonna be standard legal or they gonna stay modern. Very weird but kinda exicting how they put it up. My personal guess is between 3-7k each depending on rarity.
 
Regards

Kasper Rasmussen
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

5. Vänta nu, judge foils är ju in... 09:35:34, 31/8 -15  
FastIgen skrev 09:26, 31/8 -15
useL skrev 09:22, 31/8 -15
FastIgen skrev 09:16, 31/8 -15 Visst ska de alla vara foilade? Har ingen gissning på pris, har inte riktigt greppat hur sällsynta de kommer vara. Lästa att de kommer ungefär lika sällsynta som foilade mythics. Stämmer det kommer de nog bli riktigt dyra. Skulle gissa på 3-5 tusen för Scalding Tarn.

Verkar bli riktigt sjukt dyrt iaf. Visste inte att alla skulle komma ut foilade men det kan mycket väl stämma.

Nedre ramen var dock inte så fin enligt mig, inte superpimp direkt.

Nej jag håller med, det hade varit så sjukt mycket snyggare om de hade hanterat texten annorlunda alternativt inte haft med den. Jag tror att just tarns kommer bli dyra då pimpalternativen inte finns. T.ex. onslaughtfetch kommer nog judge foil alltid vara mer pimp, men för scalding tarn tror jag nog dessa slår orginalfoil och därmed kan bli rikgit dyra.

Dessutom undrar jag om dessa kommer i alla språk.. att införskaffa t.ex. playset ryska scalding tarns skulle nog kunna kosta då hehe...

Vänta nu, judge foils är ju inte pimp
 
Gillar du Eternalformat och bor i Västmanland? Spana in Eternal Sunday på Facebook
MrKim
MEDLEM
Mantorp
@svm s. 11/6 -13

1 rubriker
190 svar

6. De sa att expedition lands kom... 09:38:57, 31/8 -15  
FastIgen skrev 09:26, 31/8 -15
useL skrev 09:22, 31/8 -15
FastIgen skrev 09:16, 31/8 -15 Visst ska de alla vara foilade? Har ingen gissning på pris, har inte riktigt greppat hur sällsynta de kommer vara. Lästa att de kommer ungefär lika sällsynta som foilade mythics. Stämmer det kommer de nog bli riktigt dyra. Skulle gissa på 3-5 tusen för Scalding Tarn.

Verkar bli riktigt sjukt dyrt iaf. Visste inte att alla skulle komma ut foilade men det kan mycket väl stämma.

Nedre ramen var dock inte så fin enligt mig, inte superpimp direkt.

Nej jag håller med, det hade varit så sjukt mycket snyggare om de hade hanterat texten annorlunda alternativt inte haft med den. Jag tror att just tarns kommer bli dyra då pimpalternativen inte finns. T.ex. onslaughtfetch kommer nog judge foil alltid vara mer pimp, men för scalding tarn tror jag nog dessa slår orginalfoil och därmed kan bli rikgit dyra.

Dessutom undrar jag om dessa kommer i alla språk.. att införskaffa t.ex. playset ryska scalding tarns skulle nog kunna kosta då hehe...

De sa att expedition lands kommer att vara på engelska oavsett språket på övriga kort i boostret.
IronJack
MEDLEM
Vargön
@svm s. 1/9 -12

38 rubriker
412 svar

7. De har uttryckt specifikt att ... 09:40:39, 31/8 -15  
drozzee skrev 09:29, 31/8 -15 I agree with fast. It seems very likely they are gonna be around 3k like an foil tarmo, however MM15 has a guaranteed foil and BoZ as fare as I know Dossnt have guaranteed. This will proberly make them worth even much more then we can imagen. It's also a question if these are gonna be standard legal or they gonna stay modern. Very weird but kinda exicting how they put it up. My personal guess is between 3-7k each depending on rarity.

De har uttryckt specifikt att de kommer vara legala i Limited, alla format de tidigare varit legala i, men de kommer INTE vara legala i standard.
 
The cake is a lie...

Är du i närheten av Trollhättan och vill vrida bilder? Kolla vårt schema
FastIgen
HEDERSMEDLEM
Märsta
@svm s. 25/8 -11

13 rubriker
274 svar

8. Inte haha? Aja det lyser igeno... 09:48:46, 31/8 -15  
useL skrev 09:35, 31/8 -15
FastIgen skrev 09:26, 31/8 -15
useL skrev 09:22, 31/8 -15
FastIgen skrev 09:16, 31/8 -15 Visst ska de alla vara foilade? Har ingen gissning på pris, har inte riktigt greppat hur sällsynta de kommer vara. Lästa att de kommer ungefär lika sällsynta som foilade mythics. Stämmer det kommer de nog bli riktigt dyra. Skulle gissa på 3-5 tusen för Scalding Tarn.

Verkar bli riktigt sjukt dyrt iaf. Visste inte att alla skulle komma ut foilade men det kan mycket väl stämma.

Nedre ramen var dock inte så fin enligt mig, inte superpimp direkt.

Nej jag håller med, det hade varit så sjukt mycket snyggare om de hade hanterat texten annorlunda alternativt inte haft med den. Jag tror att just tarns kommer bli dyra då pimpalternativen inte finns. T.ex. onslaughtfetch kommer nog judge foil alltid vara mer pimp, men för scalding tarn tror jag nog dessa slår orginalfoil och därmed kan bli rikgit dyra.

Dessutom undrar jag om dessa kommer i alla språk.. att införskaffa t.ex. playset ryska scalding tarns skulle nog kunna kosta då hehe...

Vänta nu, judge foils är ju inte pimp

Inte haha? Aja det lyser igenom att jag inte pimpar mina lekar (utöver att jag väljer orginalfetch över ktk fetch hehe). Vad är det ultimata pimpet för en Polluted Delta då?
magicmaster88
MEDLEM
Ålem
@svm s. 25/11 -01

58 rubriker
401 svar

9. nevermind..... 10:10:28, 31/8 -15  
nevermind..
 
/D
Uppdaterad: 10:12:15, 31/8 -15
krogen
MEDLEM
Luleå
@svm s. 14/5 -08

126 rubriker
1269 svar

10. Japansk foilad Onslaught Pollu... 10:16:03, 31/8 -15  
Japansk foilad Onslaught Polluted Delta lär vara det som höjer pimp statusen mest :P
 
´Greatest of the makers children, arise and claim ur birthright´- 2nd Prophecy tablet of uldum
boza
MEDLEM
Östersund
@svm s. 14/6 -07

8 rubriker
139 svar

11. Onslaught, foil, engelsk... 10:18:46, 31/8 -15  
FastIgen skrev 09:48, 31/8 -15
useL skrev 09:35, 31/8 -15
FastIgen skrev 09:26, 31/8 -15
useL skrev 09:22, 31/8 -15
FastIgen skrev 09:16, 31/8 -15 Visst ska de alla vara foilade? Har ingen gissning på pris, har inte riktigt greppat hur sällsynta de kommer vara. Lästa att de kommer ungefär lika sällsynta som foilade mythics. Stämmer det kommer de nog bli riktigt dyra. Skulle gissa på 3-5 tusen för Scalding Tarn.

Verkar bli riktigt sjukt dyrt iaf. Visste inte att alla skulle komma ut foilade men det kan mycket väl stämma.

Nedre ramen var dock inte så fin enligt mig, inte superpimp direkt.

Nej jag håller med, det hade varit så sjukt mycket snyggare om de hade hanterat texten annorlunda alternativt inte haft med den. Jag tror att just tarns kommer bli dyra då pimpalternativen inte finns. T.ex. onslaughtfetch kommer nog judge foil alltid vara mer pimp, men för scalding tarn tror jag nog dessa slår orginalfoil och därmed kan bli rikgit dyra.

Dessutom undrar jag om dessa kommer i alla språk.. att införskaffa t.ex. playset ryska scalding tarns skulle nog kunna kosta då hehe...

Vänta nu, judge foils är ju inte pimp =P

Inte haha? Aja det lyser igenom att jag inte pimpar mina lekar (utöver att jag väljer orginalfetch över ktk fetch hehe). Vad är det ultimata pimpet för en Polluted Delta då?

Onslaught, foil, engelsk
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

12. Mjo, någon sorts Onslaught foi... 11:19:44, 31/8 -15  
Mjo, någon sorts Onslaught foilad är det som gäller iaf. Om man nu är foildude. Enligt 214 som är signguru så finns det färre osignade än signade så osignade japanska foilade för min del är väl drömmen
 
Gillar du Eternalformat och bor i Västmanland? Spana in Eternal Sunday på Facebook
Ice_Age

Orzhov
MEDLEM
Umeå
@svm s. 10/5 -04

61 rubriker
909 svar

13. Drar detta ur minnet så kan ha... 12:03:47, 31/8 -15  
Drar detta ur minnet så kan ha fel, men tror det är 1/6 att få ett foil i en booster. Är rätt säker på att det klassas in som "du får ett foil, y/n?" först, sen bestäms rarity utefter fördelningen inom setet (dom trycks ju på egna sheets, sen sorteras dom ner i boosters, känns som enda vettiga sättet att fördela det på). Är det 250 kort i setet med 15 mythics blir det 6% chans att ditt foil är ett mythic.

Sen säger vi att det är 25 länder istället för 15 mythics så ökar chansen något (som han sa på streamen). Är ju bara en hunch skjutet från höften, men skulle tro att det är 1 expedition per 2-3 lådor? Typ 2-3 foils per case kanske? Kommer ju även vara 5/25 som är som nya skitlanden så kan ju missa med expeditions också.

Kommer vara löjligt dyra oavsett. 1200-2500 minimum för blåa fetchar/shocks säkerligen. Om dom inte är betydligt vanligare än foilade mythics dvs. Kan nog bli en lite flood i början, men när folk väl bestämmer sig för att greppa playsets kommer det vara mördande konkurrens tror jag.
 
"I got it, I got it, I...."
nepO
JUDGE L1
Skellefteå
@svm s. 11/11 -08

30 rubriker
453 svar

14. maro beskrev det som att dom k... 12:31:24, 31/8 -15  
maro beskrev det som att dom kommer dyka upp "sligthly more often than foil mythics"
Shamaatae
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 18/10 -11

89 rubriker
1185 svar

15. men att det skulle vara full-a... 12:38:18, 31/8 -15  
men att det skulle vara full-art kan jag inte hålla med om, såhär ser det ut enligt mig http://www.svenskamagic.com/cardcollection/index.php?cardid=15115
czypher

Orzhov
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 27/7 -06

100 rubriker
2459 svar

16. Om de blir så sällsynta är väl... 13:15:24, 31/8 -15  
Om de blir så sällsynta är väl 3k+ ett rimligt pris, då man behöver 6-10 stycken för att "pimpa" ut en lek. Men jag skulle inte välja dessa framför riktiga foils, även om prislappen kommer att säga något annat.
 
Auktion: Mängder med mys! Standard, Modern, EDH, Vintage, Legacy, 93/94 osv. BO på allt! Slutar den 9 augusti 22:00.
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

17. blir väl lite som judgefoil-ni... 13:32:05, 31/8 -15  
blir väl lite som judgefoil-nielsen länderna som ingen vill köra med. dyra men opimp
 
Gillar du Eternalformat och bor i Västmanland? Spana in Eternal Sunday på Facebook
noatzon

Izzet
MEDLEM
@svm s. 27/9 -14

37 rubriker
644 svar

18. Hopas man drar nått som man se... 22:26:03, 31/8 -15  
Hopas man drar nått som man sedan kan sälja för att ytterligare sjunka djupare ner i magic träsket C: Om dom nu går på 3k+ (vilket inte känns orimligt) så kan man ju få sig en modernlek för möget, helt fantastiskt om så vore fallet! Men fatta besvikelsen om man drar nått annat skräpp, dom sa "25 ikoniska länder från magics historia". Någon som har någon gissning på vilka detta skulle kunna vara? Vi har Shockländer, Sämre "Shock länder", Zendikar Fetches men sen är det 10 som är okända hittils C:
Zynque

Dimir
MEDLEM
Malmö
@svm s. 11/5 -02

225 rubriker
1943 svar

19. Wow, vad är detta? Var så snäl... 02:05:14, 1/9 -15  
useL skrev 09:01, 31/8 -15 Jag provar igen för tydligen blev min förra tråd borttagen. Vad tror ni de nya fullart fetcharna kommer ligga på till en början och sedan landa på? Drömmen är väl att rippa ett foilat sådant, bör betala för en display eller två till en början.

Vad tror ni?

Wow, vad är detta? Var så snäll och uppdatera en oupplyst
 
Ut ameris, amabilis esto
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

20. Kan någon lägga upp lite bilde... 08:46:17, 1/9 -15  
Kan någon lägga upp lite bilder?
 
Gillar du Eternalformat och bor i Västmanland? Spana in Eternal Sunday på Facebook



BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!