Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 661 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT förfalskat kort? vad tror ni?... Magic-guru sökes! :) ...
Tyck till på egenskapade kort. Feedback sökes
Senast läst: 18:03:59, 20/4 -24. Läst 2015 gånger.
toothpick_jack
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 26/8 -02

214 rubriker
1189 svar

Tyck till på egenskapade kort. Feedback sökes 13:27:59, 26/8 -15  
Hej!

Jag håller på att lära en vän att spela. En del av den processen är att skapa ett par custom cards att ha med i ett par lekar som är menade att spelas mot varandra. En typ av intro-lekar där den ena är grön/röd varelselek och den andra är blå/svart kontroll.

Här är en länk till korten

Powernivån på vissa av korten är relativt hög (vilket är meningen). Jag skulle ändå vilja höra era åsikter på förändringar/förbättringar som skulle kunna göras. Vilken lek verkar få de starkaste korten, är de roliga överhuvudtaget etc.

PS. Jag tar mer än gärna mot kritik på wordingen och regelmässigheten i vad korten gör. Jag vet t.ex. redan att "Viktor, Sea Gate Arcanist" ska tillbaka till owner's hand, inte your hand.

Uppdaterad: 13:30:39, 26/8 -15

Steamliner
MEDLEM
@svm s. 7/9 -13

34 rubriker
538 svar

1. Turn to Cats känns spontant li... 16:43:42, 26/8 -15  
Turn to Cats känns spontant lite billig. XXG hade varit mer balanserat. Feline Master Plan hade jag definitivt spelat.
 
Reprinta Back to Basics.
Om du var Ajani, hade du velat bo i ett hus av strå, ett av pinnar eller ett av tegel?
För övrigt anser jag att Staffanstorp bör förstöras.
toothpick_jack
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 26/8 -02

214 rubriker
1189 svar

2. Tack för feedback. Jag jämförd... 16:47:42, 26/8 -15  
Steamliner skrev 16:43, 26/8 -15 Turn to Cats känns spontant lite billig. XXG hade varit mer balanserat. Feline Master Plan hade jag definitivt spelat.

Tack för feedback. Jag jämförde Turn to Cats med Curse of the Swine. Grönt har sen tidigare möjligheten att förstöra permanents ifall den ger något tillbaka (se Beast Within). Tanken är dock att man ska kunna använda Turn to Cats på sig själv för att trigga Feline Master Plan ifall man har chansen.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9163 svar

3. Tyvärr, Turn to cats är blå. B... 19:38:03, 26/8 -15  
toothpick_jack skrev 16:47, 26/8 -15
Steamliner skrev 16:43, 26/8 -15 Turn to Cats känns spontant lite billig. XXG hade varit mer balanserat. Feline Master Plan hade jag definitivt spelat.

Tack för feedback. Jag jämförde Turn to Cats med Curse of the Swine. Grönt har sen tidigare möjligheten att förstöra permanents ifall den ger något tillbaka (se Beast Within). Tanken är dock att man ska kunna använda Turn to Cats på sig själv för att trigga Feline Master Plan ifall man har chansen.

Tyvärr, Turn to cats är blå. Beast Within borde inte vara grön. Inte Desert Twister heller.

Källa: maro på blogatog.

Vad gör blå killens andra stycke? Kolon?
 
Jag köper, byter och säljer kort! Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat.
Uppdaterad: 19:45:42, 26/8 -15
Advena
MEDLEM
Luleå
@svm s. 16/3 -09

54 rubriker
965 svar

4. Har inte hunnit kolla korten ä... 19:51:58, 26/8 -15  
Har inte hunnit kolla korten än (mitt internet är mysko på mobilen ibland så länken funka inte för mig just nu) men som van kortskapare vill jag bara inflika att imho får kort definitivt va av "fel" färger osv när man designar till begränsade format såsom en custom kub eller ännu säkrare här när det är två specifika lekar.
Keep it up! Ska kika på korten också sen vid tillfälle :D
 
"Only the heroic and the mad follow Mountain Goat trails."
...so what does that make me? I do it for a living ;)

Bor du nånstans i närheten av Luleå och vill ha fler att lira med?
Kolla in www.lulemagic.se så ses vi snart! :D
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9163 svar

5. Må så vara men färgpajen kan f... 20:35:19, 26/8 -15  
Advena skrev 19:51, 26/8 -15 Har inte hunnit kolla korten än (mitt internet är mysko på mobilen ibland så länken funka inte för mig just nu) men som van kortskapare vill jag bara inflika att imho får kort definitivt va av "fel" färger osv när man designar till begränsade format såsom en custom kub eller ännu säkrare här när det är två specifika lekar.
Keep it up! Ska kika på korten också sen vid tillfälle :D

Må så vara men färgpajen kan fortfarande vara viktig och behöver följas. En vit bolt vore konstigt. Men en vit bolt med en vit mekanik eller restriktion kanske vore något.
 
Jag köper, byter och säljer kort! Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat.
Sajkobeer

Gruul
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
@svm s. 16/11 -01

248 rubriker
3642 svar

6. Ser förjävligt ut att du använ... 22:51:30, 26/8 -15  
Ser förjävligt ut att du använder bilder från andra magickort!
 
Vill du handla p9, duals, foils, EDH, 93/94, Modernstaples och Legacystaples? Här är auktionen för dig!
toothpick_jack
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 26/8 -02

214 rubriker
1189 svar

7. Bra fångat. Det saknas ett kol... 23:28:02, 26/8 -15  
latsblaster skrev 19:38, 26/8 -15
toothpick_jack skrev 16:47, 26/8 -15
Steamliner skrev 16:43, 26/8 -15 Turn to Cats känns spontant lite billig. XXG hade varit mer balanserat. Feline Master Plan hade jag definitivt spelat.

Tack för feedback. Jag jämförde Turn to Cats med Curse of the Swine. Grönt har sen tidigare möjligheten att förstöra permanents ifall den ger något tillbaka (se Beast Within). Tanken är dock att man ska kunna använda Turn to Cats på sig själv för att trigga Feline Master Plan ifall man har chansen.

Tyvärr, Turn to cats är blå. Beast Within borde inte vara grön. Inte Desert Twister heller.

Källa: maro på blogatog.

Vad gör blå killens andra stycke? Kolon?

Bra fångat. Det saknas ett kolon helt klart.

Vag gäller color-pien så håller jag med om att det är rätt bizarrt för grönt att ha polymorph effekter. Det är en blå förmåga. Kanske vore bättre som en Naturalize som skapar katter hos castern, men det känns lite tråkigare.
Nr42

Golgari
MEDLEM
Vittinge
@svm s. 11/8 -04

99 rubriker
1774 svar

8. Håller med Sajkobeer lite, doc... 23:29:44, 26/8 -15  
Håller med Sajkobeer lite, dock skulle jag nog inte ha valt ett annat sätt att säga det på, t.ex.: "Är det inte lite dumt att använda bilder på som redan finns på andra magic-kort, särskillt om du ska använda korten för att lära någon som är ny. Kan bli jobbigt när man ser bilder man är van vid att dom ska fungera på ett visst sätt men dom fungerar på ett helt annat sätt egentligen."

/V

Uppdaterad: 23:30:32, 26/8 -15
Steamliner
MEDLEM
@svm s. 7/9 -13

34 rubriker
538 svar

9. Ser inget fel med att grön får... 06:28:15, 27/8 -15  
Ser inget fel med att grön får Polyeffekter, men då det ligger utanför vad färgen brukar göra så bör kostnaden vara högre och/eller drawbacken värre. Att betala 2G för att två-för-etta sig själv för en 3/3 är ganska kasst i ett vakuum, och att betala 2G för att ta bort motståndarens bästa permanent och ge hen en 3/3 är inte heller super jämfört med vad andra färger får. Problemet här är snarast priset, kortet kostar helt enkelt för lite.

Se t.ex. på blått. Stora gubbar utan drawback är grönts grej, varför blått får Vizzerdrix och diverse filurer som kräver att motståndaren har Islands i spel medan grön glatt hittar 6/6-gubbar på common/uncommon-slotsen.
 
Reprinta Back to Basics.
Om du var Ajani, hade du velat bo i ett hus av strå, ett av pinnar eller ett av tegel?
För övrigt anser jag att Staffanstorp bör förstöras.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9163 svar

10. Enligt maro är Hornet Sting et... 07:26:57, 27/8 -15  
Steamliner skrev 06:28, 27/8 -15 Ser inget fel med att grön får Polyeffekter, men då det ligger utanför vad färgen brukar göra så bör kostnaden vara högre och/eller drawbacken värre. Att betala 2G för att två-för-etta sig själv för en 3/3 är ganska kasst i ett vakuum, och att betala 2G för att ta bort motståndarens bästa permanent och ge hen en 3/3 är inte heller super jämfört med vad andra färger får. Problemet här är snarast priset, kortet kostar helt enkelt för lite.

Se t.ex. på blått. Stora gubbar utan drawback är grönts grej, varför blått får Vizzerdrix och diverse filurer som kräver att motståndaren har Islands i spel medan grön glatt hittar 6/6-gubbar på common/uncommon-slotsen.

Enligt maro är Hornet Sting ett misstag, den visar inte vad grön kan göra. Man ska i fortsättningen inte göra den typ av kort alls.
 
Jag köper, byter och säljer kort! Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat.
toothpick_jack
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 26/8 -02

214 rubriker
1189 svar

11. Ett vettigt argument. Det kans... 09:56:30, 27/8 -15  
Nr42 skrev 23:29, 26/8 -15 Håller med Sajkobeer lite, dock skulle jag nog inte ha valt ett annat sätt att säga det på, t.ex.: "Är det inte lite dumt att använda bilder på som redan finns på andra magic-kort, särskillt om du ska använda korten för att lära någon som är ny. Kan bli jobbigt när man ser bilder man är van vid att dom ska fungera på ett visst sätt men dom fungerar på ett helt annat sätt egentligen."

/V

Ett vettigt argument. Det kanske är mer relevant då att undvika bilderna på Nissa och Jace. Uktabi Wildcats och Waiting in the Weeds är inte direkt standard-staples.

Jag tycker om att använda existerande mtg-art just eftersom den redan är anpassad för kort både formatmässigt och stilmässigt. Men det är förstås onödigt att använda t.ex. Lightning Bolt på ett kort som heter Viktor's Bolt eller liknande.



BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!