Magic the Gathering
Magic the Gathering34897 medlemmar 639 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
EDH / COMMANDER Vilken commander är roligadt?... EDH BANNED LIST ANNOUNCEMENT: ...
Enchantment eller Mono svart
Senast läst: 14:25:03, 9/4 -24. Läst 1413 gånger.
lagorra
MEDLEM
Alingsås
@svm s. 6/4 -11

1 rubriker
2 svar

Enchantment eller Mono svart 23:18:51, 19/8 -15  
Hej!

Så jag vill veta eran motivation eller vad ni tycker jag skall bygga för ny EDH lek.
Det står mellan en Enchantment baserad lek med constellation och bestow samt enchantresses, och så klart massor goa enchantments. färgerna är Svart, vit och grön, här har jag ett litet problem med att hitta en rolig Commander. Karador är väl det jag skulle satsa på i nuläget.

Andra leken är en Tasigur lek som jag tänkte göra endast svart, för svart är min favorit färg. denna lek är väl mera "goodstuff" men hade tänkt ha svarta mysiga och bra kort helt enkelt, Erebos, God of the Dead i spetsen.

Så! vad tycker ni? kom gärna med förslag och tips samt motiveringar! :D

Vibrava
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 27/1 -13

22 rubriker
808 svar

1. I en tasigurlek kan du även sp... 08:34:21, 20/8 -15  
I en tasigurlek kan du även spela blåa och gröna kort

Edit: men det kanske du har koll på, inser jag när jag läser om din text

Uppdaterad: 08:35:44, 20/8 -15
lagorra
MEDLEM
Alingsås
@svm s. 6/4 -11

1 rubriker
2 svar

2. Jo det är jag medveten om hehe... 09:15:10, 20/8 -15  
Jo det är jag medveten om hehe. men idén är attt antingen bygga en ny eller göra om Tasigur till mono svart! vad tycker du?
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

3. Om du spelar tasigur så hade j... 12:43:23, 20/8 -15  
Om du spelar tasigur så hade jag lirat grön/svart åtminstone, att kunna använda hans förmåga verkar nice.
Jag har faktiskt pillat lite på en junk lista om du vill se den, den är dock mer goodstuff än constellation, men jag kan nog fixa en constellation lista till dig.
Anafenza, the Foremost verkar nice, just nu spelar jag Ghave, Guru of Spores för det är den enda junk generalen jag har (skadar inte att han har en av de coolaste artworksen i mtg =D )

Uppdaterad: 12:44:53, 20/8 -15
lagorra
MEDLEM
Alingsås
@svm s. 6/4 -11

1 rubriker
2 svar

4. Bestämde mig idag att det blir... 16:48:49, 20/8 -15  
Bestämde mig idag att det blir en helt ny enchantment lek med karador i spetsen p.g.a hans recursion grej, har mycket sacrifice effecter typ greater good, attrition och liknande! Du får gärna skicka din abzan lek :-)
Kan skicka min när jag är klar om du är intresserad?
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

5. Sure thang.... 22:51:21, 20/8 -15  
lagorra skrev 16:48, 20/8 -15 Bestämde mig idag att det blir en helt ny enchantment lek med karador i spetsen p.g.a hans recursion grej, har mycket sacrifice effecter typ greater good, attrition och liknande! Du får gärna skicka din abzan lek :-)
Kan skicka min när jag är klar om du är intresserad?

Sure thang.
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!