Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 672 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
EDH / COMMANDER Tips för att uppdatera/damma a... Karona, False God Commander (a ...
Bruna EDH
Senast läst: 06:10:57, 14/4 -24. Läst 1899 gånger.
GooZer

Orzhov
MEDLEM
Lidköping
@svm s. 23/5 -05

78 rubriker
172 svar

Bruna EDH 13:40:52, 4/5 -15  
Byggde på test ihop en lek med Bruna, Light of Alabaster som commander, undrar kring om det finns nått sätt att få henna att inte vara en duchbag.

Första gången man spela med henne, får in under de första runder Sol Ring och Thran Dynamo, speler en Idyllic Tutor, söker Eldrazi Conscription, spelar Burna, anfaller, lägger ut Eldrazi Conscription, Spectra Ward och Battle Mastery och vinner!

Andra rundan ungefär samma saker fast utan Eldrazi Conscription men får Steel of the Godhead och Angelic Destiny istället och vinner på samma sätt.

Och det fortsätter så, visst det är kul att vinna men känns inte kul att man sätter en klocka pga av commander man använder. känner att det enklaste sättet att få henne som en mindre duchbag är enkelt att plocka ut Eldrazi Conscription men känner att jag vill höra andras tankar kring detta.

Lek lista kommer, sidan buggar lite för mig när jag försöker lägga in och länka den hit för tillfället.
 
säger inga namn men
"Light travels faster then sound. isn't that why some people appear bright untill you hear them speak!"

Dalaria

Orzhov
MEDLEM
Lidköping
@svm s. 13/8 -11

64 rubriker
435 svar

1. Jag kör en EDH-lek med Bruna o... 13:49:46, 4/5 -15  
Jag kör en EDH-lek med Bruna och med Eldrazi Conscription. Dock bara för att det är många duchbags vid bordet :)

Dock kör vi mest köksbord och dom flesta har ett flertal lekar med olika duchfaktorer i därför val av det.

Dock har jag insett att det är roligare att ha "roliga" kort som kör mer oväntat och att ha mer gubbar runt det.

Mer flavour!
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

2. Det är inte så hemskt enligt m... 13:55:30, 4/5 -15  
Det är inte så hemskt enligt mig. Generalen kostar 6 mana och behöver få överleva fram till combat. Känns inte direkt broken..
Spelar du multiplayer EDH så lär någon ganska enkelt sweepa bort henne innan hon hinner göra någon skada. Spelar du fransk EDH så tror jag hon är alldeles för seg.
Eldrazi Conscription är ju typ det enda som gör henne något sånär spelbar. Men visst, jag spelar helst kompetativt och inte lull lull fluff..
Kör på säger jag=)
 
forumsignaturer existerar endast för att störa folk..
GooZer

Orzhov
MEDLEM
Lidköping
@svm s. 23/5 -05

78 rubriker
172 svar

3. hmm, sant att sweepers och spo... 14:03:20, 4/5 -15  
hmm, sant att sweepers och spot remove är det svaga, de jag körde emot hade inte så mycket utav det, en polare anföll med en 7/7 i tron att den skulle gå igenom innan han insåg att det funkar på block med :P.

Men då kommer jag köra vidare och bara vara jävlig på de som är jävliga. kanske ska lägga in Traumatize, spela den och sen slå bara för att vara mer duchbag ^_^
 
säger inga namn men
"Light travels faster then sound. isn't that why some people appear bright untill you hear them speak!"
Rochard
MEDLEM
Nyköping
@svm s. 12/9 -13

67 rubriker
951 svar

4. Du kan välja en mer kontrollfo... 14:46:25, 4/5 -15  
Du kan välja en mer kontrollfokuserad väg. Permission och sweepers tills det är dags att gå loss, då generalen är ditt wincon.

Eller så kan du sänka nivån så att den matchar dina motspelare. Om nivån redan matchar dem så hjälper du din spelgrupp genom att vinna då de förr eller senare måste anpassa sig genom att optimera sina lekar med svar mot din typ av lek.

Det tar en stund att få bra balans i en spelgrupp. I vår grupp tog det väldigt lång tid innan vi fick bra koll på varandra och det tog faktiskt ett gräl innan vi förstod varandra och hittade en bra nivå. Nu har de flesta lekar på tre nivåer; casual, mid och "jaha du kör DEN leken..."

Kommunicera inom gruppen och se till att alla väljer samma nivå när spelet startar. EDH kan vara roligt och kompetativt på samma gång.
terbjo
MEDLEM
@svm s. 16/8 -11

15 rubriker
693 svar

5. Tror du inte att det kan vara ... 16:35:55, 4/5 -15  
Tror du inte att det kan vara slumpen som gjort att du fick solring in i dynamo och att leken därför verkar mycket mer explosiv än vad den faktiskt är? Just solringen kan göra väldigt stor skillnad i starthanden imo.

Kommer ihåg sist jag spelade EDH. Körde en grindig saffi eriksdotter-lek men råkade dra en bra starthand med solring följt av tur 3 mirari's wake. Det fick förstås fick leken att framstå som nån totalt bruten ramp/gravkombo trots att en typisk starthand inte alls är sån.
GooZer

Orzhov
MEDLEM
Lidköping
@svm s. 23/5 -05

78 rubriker
172 svar

6. sant, utav de 4 matcher jag ha... 17:32:26, 4/5 -15  
sant, utav de 4 matcher jag har kört så har jag antingen börjat med sol ring elller dragit den första eller andra rundan, har inte haft oturen än att slippa den
 
säger inga namn men
"Light travels faster then sound. isn't that why some people appear bright untill you hear them speak!"
Ice_Age

Orzhov
MEDLEM
Umeå
@svm s. 10/5 -04

61 rubriker
909 svar

7. Spelat/spelar Bruna till och f... 19:22:32, 4/5 -15  
Spelat/spelar Bruna till och från, hon är grym i rätt EDH-meta. Det är lite både och med starka voltrongeneraler, antingen så vinner man och då vinner man stort eller så gör leken i princip ingenting och man sitter där utan svar när generalen dör 2-3ggr sen är man ute. Men beror som alltid på vad man möter, får nån resolva Possibility Storm eller en Winter Orb är det ju godnatt för voltronlekar oftast.

Spelade mycket pillowfort-kort i slutet som tex Teferi's Moat, Circle of Protections, Ghostly Prison, Leyline of Sanctity m.m.

De två starkaste aurorna tycker jag är Diplomatic Immunity och Vanishing, gillar dom bättre än Flickerform och Indestructibility även om den senare är helt ok.

Eldrazi Conscription är ju alltid bra, men kan vara lite bökig då den behöver double strike för att vara lethal oftast, sen är det surt att bli chump-blockad. Tyckte många gånger att effekter som Celestial Mantle+double strike+Steel of the Godhead kunde vara lika stabila i multiplayer om man ändå inte kan svinga för lethal på flera än en spelare. Man riskerar ju att dö på svingback även om man har en 18/18 Bruna med vigilance i spel.

Finns alltid nån som sitter med Aura Shards på bordet också!

Traumatize på sig själv är auto-include såklart, samma med Mesmeric Orb =)
 
"I got it, I got it, I...."
Uppdaterad: 19:25:18, 4/5 -15
GooZer

Orzhov
MEDLEM
Lidköping
@svm s. 23/5 -05

78 rubriker
172 svar

8. aye, fick lite mer tips där kä... 21:31:00, 6/5 -15  
aye, fick lite mer tips där kände jag med, har faktiskt inte tänkt på Mesmeric Orb, men den är ju nice i rätt tillfälle.


Leken i säg ser ut som nedan förtillfället, några saker vet man ska bort och andra in men äger inte korten än och har inte orkat proxa dem än för att testa :P
Bruna's Judgment

EDH / Casual

Av: GooZer
21:28, 6/5 -15

GooZer kommenterar:
- inget :( -
Kategori: Casual
Format: EDHStorlek: 99 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
4744:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]181937[/lek]
Köp leken! Proxa leken!
  CREATURES (12)
1Loxodon Gatekeeper
1Kor Spiritdancer
1Sovereigns of Lost Alara
1Spelltithe Enforcer
1Kheru Spellsnatcher
1Heliod’s Pilgrim
1Solemn Simulacrum
1Wall of Denial
1Umbra Mystic
1Celestial Archon
1Angel of Serenity
1Academy Rector
 ENCHANTMENTS (24)
1Steel of the Godhead
1Eldrazi Conscription
1Sage’s Reverie
1Daybreak Coronet
1Gift of Immortality
1Spectra Ward
1Curiosity
1Protective Bubble
1Spirit Loop
1Celestial Mantle
1Dictate of Kruphix
1Righteous Authority
1Sphere of Safety
1Oblivion Ring
1Detention Sphere
1Angelic Destiny
1Zephid’s Embrace
1Blind Obedience
1Auramancer’s Guise
1Ethereal Armor
1Battle Mastery
1Faith’s Fetters
1Favorable Destiny
1Spirit Mantle
 SORCERIES (6)
1Plea for Guidance
1Three Dreams
1Winds of Rath
1Idyllic Tutor
1Supreme Verdict
1Replenish
  INSTANTS (9)
1Cryptic Command
1Supplant Form
1Condemn
1Counterspell
1Swords to Plowshares
1Render Silent
1Path to Exile
1Return to Dust
1Sphinx’s Revelation
 PLANESWALKERS (2)
1Elspeth, Sun’s Champion
1Jace, Architect of Thought
  ARTIFACTS (7)
1Sol Ring
1Gilded Lotus
1Ur-Golem’s Eye
1Worn Powerstone
1Everflowing Chalice
1Thran Dynamo
1Dreamstone Hedron
 LANDS (39)
1Tranquil Cove
1Azorius Chancery
1Mystic Gate
1Mana Confluence
1Serra’s Sanctum
1Secluded Steppe
1Evolving Wilds
1Azorius Guildgate
1New Benalia
1Temple of the False God
1Terramorphic Expanse
1Vivid Meadow
1Sejiri Refuge
1Hallowed Fountain
1Kor Haven
1Lonely Sandbar
1Glacial Fortress
1Vesuva
1Reliquary Tower
1Thespian’s Stage
1Windbrisk Heights
1Command Tower
1Flood Plain
1Strip Mine
1Nimbus Maze
1Celestial Colonnade
4Island
9Plains
 SIDEBOARD (1)
1Bruna, Light of Alabaster

 
säger inga namn men
"Light travels faster then sound. isn't that why some people appear bright untill you hear them speak!"
Dalaria

Orzhov
MEDLEM
Lidköping
@svm s. 13/8 -11

64 rubriker
435 svar

9. När jag har kört har jag även ... 08:44:56, 7/5 -15  
När jag har kört har jag även tryckt in dessa kort som har funkat bra och är trevliga :)

Hanna, Ship’s Navigator - Sjukt bra, vill ju ha upp vissa artifakter igen!
Rootwater Matriarch - Control magic varje runda ? :)
Cage of Hands - Mest för kontroll för jobbiga kritter
Retether - Bra när Bruna inte ser spel
Swiftfoot Boots - Tbh bland det bättre korten i leken, särskilt i multiplayer
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!