Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 648 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Siege Behemoth... Åskådare till felaktig ruling ...
Multiplayer Jeskai Infiltrators
Senast läst: 13:38:08, 26/4 -24. Läst 1369 gånger.
SidPao
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 5/2 -07

91 rubriker
618 svar

Multiplayer Jeskai Infiltrators 20:43:05, 31/3 -15  
SVM-regelfrågan om Jeskai Infiltrator fick mig att undra lite hur det praktiskt skulle funka i multiplayer.

Alla spelare har samma/inga plastfickor.

Spelare A kontrollerar och äger en Jeskai Infiltrator.

Spelare B kontrollerar och äger en Jeskai Infiltrator.

Det är spelare C´s tur och han spelar Insurrection följt av att anfalla med båda sina nysnodda Jeskai Infiltrators som båda får ge skada till en motståndare. När han har manifestat totalt 4 kort så är 2 av dem Jeskai Infiltrators som ägs av respektive motståndare. Hur går man nu till väga för att varje spelare skall veta vilket kort man äger utan att den andra spelaren vet vilken annan manifest som också är en Jeskai Infiltrator?

Jag förstår att det är separata triggers och att det först kommer in 2 manifests där det är uppenbart för alla spelare vilken spelare som äger någon av dessa manifests, och samma sak med nästa trigger. När allt är klart är det väl dock meningen att t.ex spelare A bara skall ha koll på 1 av dessa 3 manifests?

Förklara gärna för mig hur man praktiskt skulle sköta denna situation. =)

PANPANPAN
MEDLEM
Solna
@svm s. 17/3 -13

0 rubriker
9 svar

1. Sleeves... 20:46:56, 31/3 -15  
Sleeves
SidPao
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 5/2 -07

91 rubriker
618 svar

2. Som jag skrev så har spelarna ... 20:52:27, 31/3 -15  
PANPANPAN skrev 20:46, 31/3 -15 Sleeves

Som jag skrev så har spelarna antingen samma eller inte tillgång till några, så det svaret var ju inte så värdefullt.
Galadorn
MEDLEM
Stensele
@svm s. 12/5 -04

11 rubriker
565 svar

3. "A card’s owner is public info... 22:13:46, 31/3 -15  
"A card’s owner is public information at all times. If the two cards you exile are owned by different players (perhaps because you gained control of a Jeskai Infiltrator owned by your opponent), which card is which is no longer hidden from your opponent. That player will know which face-down creature he or she owns." - Stulet från Wizards hemsida.

D.v.s. spelarna ska alltid veta vem som äger ett visst kort.
Enklast kan vara att markera med mynt/papperslappar/placering etc. om nu alla råkar ha samma sleeves.
 
It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
- Friedrich Nietzsche
Uppdaterad: 22:14:16, 31/3 -15
SidPao
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 5/2 -07

91 rubriker
618 svar

4. Ja, det kanske är så enkelt at... 22:32:29, 31/3 -15  
Galadorn skrev 22:13, 31/3 -15 "A card’s owner is public information at all times. If the two cards you exile are owned by different players (perhaps because you gained control of a Jeskai Infiltrator owned by your opponent), which card is which is no longer hidden from your opponent. That player will know which face-down creature he or she owns." - Stulet från Wizards hemsida.

D.v.s. spelarna ska alltid veta vem som äger ett visst kort.
Enklast kan vara att markera med mynt/papperslappar/placering etc. om nu alla råkar ha samma sleeves.

Ja, det kanske är så enkelt att alla spelare hela tiden vet vems infiltratör som vems.

Tänkte att det kanske blev keff i multiplayer, men kanske inte.
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!