Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 661 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
STANDARD Förrvirring i lekträsket... Hjälp med esper kontroll ...
Nybörjare som byggt lite lek. Feedback!!
Senast läst: 08:29:56, 23/4 -24. Läst 2142 gånger.
Stekhet
MEDLEM
Hörnefors
@svm s. 9/2 -15

6 rubriker
11 svar

Nybörjare som byggt lite lek. Feedback!! 21:14:36, 29/3 -15  
Hejsan! Relativt ny MTG spelare här som börjat få tycke för att bygga o experimentera. Bygger främst med kort jag har men testar även med lite proxy o sånt :)
Byggt en lek nu som jag behöver lite feedback på :D
http://www.svenskamagic.com/deckbox/index.php?ID=179883&p=&sok=japp

Leken går väll ut på att vara jävligt jobbig. Lågt antal länder möjligt genom Elvish Mystic och Rattleclaw Mystic :) Några Evolving Wilds för att kunna träffa av länder jag behöver just i situationen jag befinner mig i :D
Skjuta sönder mina egna Hornet Nest och pumpa ut gubbar.
Savage Ventmaw för att få pumpa ut mer mana till te.x Hornet Queen eller en fet Crater's Claws .
Brutal Hordechief Bra skada/life gain + kunna ta bort motståndar gubbar med små BEE's.
Lite blått i leken för att kunna slå bort motståndarens större removals lategame + Anticipate för att få lite mer kontroll på mina draws. Anticipate är jag dock inte 100% säker på i den här leken, möjligvis att dra in fler removal spells istället :)

Har som sagt ungefär 85% av alla dessa korten hemma :) bara använt kort från nyaste blocket då jag vill ha en lek som håller ett tag iaf.. även för att jag inte har kort från tidigare haha!

Skicka gärna lite KONSTRUKTIV kritik mitt håll om ni har tid/lust.. MVH!!
 
En, Två, Tre, Tyra, Tem.. vafan händer?

partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
Linköping
@svm s. 19/2 -03

175 rubriker
7354 svar

1. Du kan inte ha under 20 länder... 21:34:15, 29/3 -15  
Du kan inte ha under 20 länder, troligtvis minst 23 verkar rimligt för den här leken.

Du bör gå ner en färg då du inte har särskilt mycket länder som ger mer än en färg. Troligtvis är det svart som behöver lämna in. Kul idé med Hordechief och Nornet Nest, men det kräver ju att moståndarens varelser flyger.

Du behöver mer flexibla removals, då du inte bara vill skjuta på Hornet Nest. Kul idé med Roast dock.

Atarka's Command verkar inte göra särskilt mycket i den här leken.
noatzon

Izzet
MEDLEM
@svm s. 27/9 -14

37 rubriker
644 svar

2. Tjo! Först och främst, skippa ... 21:38:52, 29/3 -15  
Tjo! Först och främst, skippa svart & blått :) Jag vet hur gärna du vill ha i korten men lovar att det inte håller. Allt blir mycket enklare om man håller sig till färre färger och istället för korten som försvinner här tänker jag mig att du skulle kunna slänga in nån Tormenting Voice/Read the Bones (så har du fortfarande card-draw fast inte i blått). Absolut öka till 20-22 länder, detta handlar mer om att du skall garanteras att dra ett land ungefär var tredje rundo (statistiskt sett) och därmed ligga i takt med din motspelar. Dina Elvish Mystic och Rattleclaw Mystic hjälper till att pusha så att du t.om ligger bättre i fas än din motståndare och inget annat C: Jag skulle personligen slänga i lite fler "manasinks", alltså kort som du bara kan trycka ner massa mana i. Ett bra exempel på en sådan är Polukranos som iof går ur standard i september men då kan du alltid köra Hooded Hydra istället C: Sist kanske du ska fundera på någon vettig bordswipe t.ex Anger of the Gods eller bara mer burnspells/drakar :) Testa dig fram och tveka inte att höra av dig om du har fler frågor eller funderingar!

Uppdaterad: 21:40:47, 29/3 -15
Stekhet
MEDLEM
Hörnefors
@svm s. 9/2 -15

6 rubriker
11 svar

3. Tack för all feedback! nyttigt... 09:52:40, 30/3 -15  
Tack för all feedback! nyttigt.. är som sagt rätt så ny.. roligt att experimentera dock! :) Ska bygga på leken.. mer mana och ta bort minst 1 färg. men Hornet nest roast blir kvar.. för det kan jag inte slita mig ifrån! haha :) MVH!
 
En, Två, Tre, Tyra, Tem.. vafan händer?
partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
Linköping
@svm s. 19/2 -03

175 rubriker
7354 svar

4. Lägg in fler varelser också. D... 11:47:30, 30/3 -15  
Lägg in fler varelser också. Du kan inte förlita dig helt på Hornets.

Och på tal om sweepers kanske Arcbond kan vara något. Väldigt bra med deathtouch (låt en wasp ge skada), eller om man har Hornet Nest ute och låter den ta massa skada

Uppdaterad: 11:50:29, 30/3 -15
Stekhet
MEDLEM
Hörnefors
@svm s. 9/2 -15

6 rubriker
11 svar

5. Kul idé! Fortsätter klura..... 16:25:54, 30/3 -15  
Kul idé!

Fortsätter klura.. dragit ner leken till R/G nu och pumpat in mer gubbar.
:) mvh
 
En, Två, Tre, Tyra, Tem.. vafan händer?
partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
Linköping
@svm s. 19/2 -03

175 rubriker
7354 svar

6. Nice med Descent of the Dragon... 19:13:12, 30/3 -15  
Nice med Descent of the Dragons! Börjar ta form nu
Stekhet
MEDLEM
Hörnefors
@svm s. 9/2 -15

6 rubriker
11 svar

7. Haha! Ja tänkte att det kanske... 00:18:14, 31/3 -15  
Haha! Ja tänkte att det kanske skulle kunna vara ett rätt roligt kort. Hornet Nest och Hooded Hydra har ju potential att dra ut en hel del småttingar som kan bli jobbiga om Descent of the Dragons åker fram.. skärskilt om man har en Thunderbreak Regent ute.. antingen skjuter väll motsåndaren ihjäl sig själv eller så blir han fraktad till döden av alla drakar.. :P :P :P Vet dock inte om jag behöver mer spells.. Burn o grejs.
 
En, Två, Tre, Tyra, Tem.. vafan händer?
noatzon

Izzet
MEDLEM
@svm s. 27/9 -14

37 rubriker
644 svar

8. Testa dig fram så märker du no... 06:19:41, 31/3 -15  
Testa dig fram så märker du nog ganska snabbt om du känner att du har för lite burn spells C: En sak jag skulle göra är att byta ut din Thunderbreak Regent mot Dragon Tempest för den gör lite mer än Regenten C:
partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
Linköping
@svm s. 19/2 -03

175 rubriker
7354 svar

9. Låter som win-more :)... 12:06:23, 31/3 -15  
noatzon skrev 06:19, 31/3 -15 Testa dig fram så märker du nog ganska snabbt om du känner att du har för lite burn spells C: En sak jag skulle göra är att byta ut din Thunderbreak Regent mot Dragon Tempest för den gör lite mer än Regenten C:

Låter som win-more
Stekhet
MEDLEM
Hörnefors
@svm s. 9/2 -15

6 rubriker
11 svar

10. Oh sweet. Inte tänkt på det dä... 16:10:02, 31/3 -15  
noatzon skrev 06:19, 31/3 -15 Testa dig fram så märker du nog ganska snabbt om du känner att du har för lite burn spells C: En sak jag skulle göra är att byta ut din Thunderbreak Regent mot Dragon Tempest för den gör lite mer än Regenten C:

Oh sweet. Inte tänkt på det där kortet!
Lek byggandet fortsätter! :D
 
En, Två, Tre, Tyra, Tem.. vafan händer?
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!