Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 672 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
MODERN Brygga Instant Reanimator... Delver i modern ...
Hjälp med att skapa lek kring Alesha
Senast läst: 18:58:30, 25/4 -24. Läst 3261 gånger.
conny108
MEDLEM
Huddinge
@svm s. 31/12 -13

13 rubriker
60 svar

Hjälp med att skapa lek kring Alesha 10:42:51, 5/3 -15  
Hej gänget!

Jag har lite tankar och idéer om att försöka skapa en lek kring Alesha, Who Smiles at Death. Jag kan inte jättemycket om just modern och skulle gärna vilja höra era synpunkter på om det ens är möjligt att försöka sig på det. Leken kommer fungera lite som en reanimator-lek där Alesha är huvudperson. Spells som Tormenting Voice och Faithless Looting kommer att flytta gubbar ner i graven för att Alesha i sin tur ska ta in dem i spel. Men frågan är om man ens hinner ta upp dessa i spel då det krävs att Alesha ska attackera för att få in en gubbe i spel. Så på något sätt behöver man skydda henne. Skydd som jag har i huvudet so far är Thoughtseize, Spellskite och Palisade Giant. Den sistnämnda kräver ju att Alesha redan har attackerat för att få den i spel då det kan var svårt att få in den.

En komplettering är ju Whip of Erebos för att få in gubbar i spel från graven.

Just nu känns Hornet Queen ganska given i kombination med Alesha då man får 4 tokens med deathtouch i spel. Sen kan man kombinera Hornet Queen med Cloudshift för att få fler tokens. Men som sagt, jag är kass. Vet inte om det kommer att fungera. Det bäst är ju nästan att ha en drös med "enters the battlefield" creatures för att få bra utdelning (?!). Kan man tänkas behöva nåt som ger Alesha haste?

Här är leken:

Swarming hordes

Modern / Turneringsspel

Av: conny108
13:16, 20/1 -15

conny108 kommenterar:
- inget :( -
Kategori: Turneringsspel
Format: ModernStorlek: 60 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
4800:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]175459[/lek]
Köp leken! Proxa leken!


Den är rörig just nu. Jag har plockat med saker som kan tänkas spelas i den. Den är inte så som jag vill ha den men visar kort som kan testas. Det finns ju som sagt en uppsjö av kort med power 2 och mindre att använda. Vad tror ni?

/Connie

Uppdaterad: 10:43:57, 5/3 -15

Gullvar

Orzhov
HEDERSMEDLEM
Malmö
@svm s. 22/4 -10

67 rubriker
1822 svar

1. Du behöver oändligt med dubbel... 11:02:28, 5/3 -15  
Du behöver oändligt med dubbelländer för att supporta den leken.
 
Vill du vara med i Modern Monday-bordet? Släng iväg ett PM så bjuder jag in dig.

"Mänskligheten indelas i fyra kategorier: Banditer, lymlar, fähundar och idioter." - Sten Broman
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

119 rubriker
4620 svar

2. Kul lek! Det finns ju massa ro... 11:04:27, 5/3 -15  
Kul lek! Det finns ju massa roliga saker att hämta!

Gigantomancer, Duplicant, Geist-Honored Monk, Ixidron, Balefire Liege, Prime Speaker Zegana, Body Double osv. :)
conny108
MEDLEM
Huddinge
@svm s. 31/12 -13

13 rubriker
60 svar

3. Jo, självklart! Dubbelländer, ... 11:04:36, 5/3 -15  
Jo, självklart! Dubbelländer, fetchländer och alternativt Birds of Paradise. Manan är inte satt än. Men kan man få en lämplig lek som fungerar med det hela?

Uppdaterad: 11:05:50, 5/3 -15
Daban
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 8/9 -13

68 rubriker
1118 svar

4. Jag tror att du inte vill ha P... 11:37:41, 5/3 -15  
Jag tror att du inte vill ha Palisade Giant då du vill vara en aggrolek. Aggrolekar brukar inte bry sig särskilt mycket om sitt egna liv, så länge motståndaren dör
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

119 rubriker
4620 svar

5. Men är det här verkligen en ag... 12:32:37, 5/3 -15  
Daban skrev 11:37, 5/3 -15 Jag tror att du inte vill ha Palisade Giant då du vill vara en aggrolek. Aggrolekar brukar inte bry sig särskilt mycket om sitt egna liv, så länge motståndaren dör :)

Men är det här verkligen en aggrolek? Reanimering via Alesha känns mer som nån pod-variant eller liknande.
Daban
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 8/9 -13

68 rubriker
1118 svar

6. Kollade inte så noggrant, såg ... 13:14:41, 5/3 -15  
Bjorn skrev 12:32, 5/3 -15
Daban skrev 11:37, 5/3 -15 Jag tror att du inte vill ha Palisade Giant då du vill vara en aggrolek. Aggrolekar brukar inte bry sig särskilt mycket om sitt egna liv, så länge motståndaren dör

Men är det här verkligen en aggrolek? Reanimering via Alesha känns mer som nån pod-variant eller liknande.

Kollade inte så noggrant, såg bara att War-Name Aspirant, men nu när du säger det så här den synnerligen vissa likheter med hur en podlek spelade. Dock tycker jag fortfarande 4 är för många.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9163 svar

7. Förutom detta: Nöj dig med ... 21:20:51, 5/3 -15  
Gullvar skrev 11:02, 5/3 -15 Du behöver oändligt med dubbelländer för att supporta den leken.

Förutom detta:

Nöj dig med två piskor.

Spela Grisly Salvage bredvid Faithless Looting.
 
Jag köper, byter och säljer kort! Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat.
conny108
MEDLEM
Huddinge
@svm s. 31/12 -13

13 rubriker
60 svar

8. Tack för blandade svar! Jag ve... 10:07:25, 6/3 -15  
Tack för blandade svar! Jag vet inte riktigt i vilken riktning jag vill att leka ska gå mot. Aggro är ju jäkligt roligt. War-Name Aspirant ligger endast kvar då leken från början var en standarlek. Men som Bjorn sa är leken nog mer som en podvariant med hjälp av discard spells.

latsblaster, ska jag plocka ut Tormenting Voice och lägga in Grisly Salvage istället? Eller köra med 3 stycken olika discard?
Daban
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 8/9 -13

68 rubriker
1118 svar

9. Vet inte om det kommer vara re... 10:49:05, 6/3 -15  
conny108 skrev 10:07, 6/3 -15 Tack för blandade svar! Jag vet inte riktigt i vilken riktning jag vill att leka ska gå mot. Aggro är ju jäkligt roligt. War-Name Aspirant ligger endast kvar då leken från början var en standarlek. Men som Bjorn sa är leken nog mer som en podvariant med hjälp av discard spells.

latsblaster, ska jag plocka ut Tormenting Voice och lägga in Grisly Salvage istället? Eller köra med 3 stycken olika discard?

Vet inte om det kommer vara relevant, men om du kör gubbar med dredge kan du med Tormenting Voice ta och kasta en dredgegubbe från handen och sedan dredgea upp den samt dra ett kort av andra delen från Voice

Så t.ex om du har Tormenting Voice och Golgari Grave-Troll på hand kan du få slutresultatet att 6 kort i graven (förutom voicen) + dra ett kort och ha kvar trollet på hand

Uppdaterad: 10:50:59, 6/3 -15
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9163 svar

10. 4 Tormenting Voice och 2 Grisl... 21:27:50, 6/3 -15  
conny108 skrev 10:07, 6/3 -15 Tack för blandade svar! Jag vet inte riktigt i vilken riktning jag vill att leka ska gå mot. Aggro är ju jäkligt roligt. War-Name Aspirant ligger endast kvar då leken från början var en standarlek. Men som Bjorn sa är leken nog mer som en podvariant med hjälp av discard spells.

latsblaster, ska jag plocka ut Tormenting Voice och lägga in Grisly Salvage istället? Eller köra med 3 stycken olika discard?

4 Tormenting Voice och 2 Grisly Salvage bredvid 4 Faithless Looting. Minska antalet creatures till cirka 18.
 
Jag köper, byter och säljer kort! Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat.
Daban
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 8/9 -13

68 rubriker
1118 svar

11. Hej igen, snubblade över den h... 13:54:20, 8/3 -15  
Hej igen, snubblade över den här leken som jag tycker ser rätt stabil ut. Du kan ju kolla och kanske bli lite inspirerad iaf
conny108
MEDLEM
Huddinge
@svm s. 31/12 -13

13 rubriker
60 svar

12. Tja! Den där leken ser riktigt... 06:29:27, 9/3 -15  
Tja! Den där leken ser riktigt rolig ut! Längre ner så har han även postat resultat. Ska gå igenom den ordentligt när jag har mer tid. Tack för tipset.
yoji
MEDLEM
Skellefteå
@svm s. 31/8 -08

146 rubriker
698 svar

13. [deck]179230[/deck] Spelar de... 17:08:02, 18/3 -15  
Alesha

Modern / Turneringsspel

Av: yoji
17:32, 17/3 -15

yoji kommenterar:
- inget :( -
Kategori: Turneringsspel
Format: ModernStorlek: 60 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
2868:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]179230[/lek]
Köp leken! Proxa leken!

Spelar den här online just nu.. funkar faktiskt riktigt bra..
 
Tack..
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

119 rubriker
4620 svar

14. Hur bra funkar looting till at... 17:20:40, 18/3 -15  
Hur bra funkar looting till att få ner Hornet Queen i graven? Känns som man rätt ofta borde bli sittande med den på handen. Eller?
yoji
MEDLEM
Skellefteå
@svm s. 31/8 -08

146 rubriker
698 svar

15. mja de e dock inte helt oävet ... 17:50:00, 18/3 -15  
mja de e dock inte helt oävet att du rent av kan spela den, då jag faktiskt haft grymt bra fart på länderna, sen iom Knight of the Reliquary så drar man sällan länder late game.. Dock funderar jag på om man ska klämma ner lite skydd till Aesha. Typ Apostle's Blessing, fungerar ju bra med svärdet..
 
Tack..
Uppdaterad: 17:52:54, 18/3 -15
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!