Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 667 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
STANDARD Drak-lek - feedback... R/W Token/Prowess triggers sam ...
Mardu aggro/midrange Butcher+Flamewake Phoenix
Senast läst: 18:27:57, 12/4 -24. Läst 1011 gånger.
Laggie

Rakdos
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 20/9 -04

54 rubriker
268 svar

Mardu aggro/midrange Butcher+Flamewake Phoenix 10:19:05, 30/1 -15  
Tycker att nya phoenixen i fate verkar kul och vill försöka få in den i en lek. Vad tror ni om detta? Jag känner att leken kanske går åt lite olika håll och kanske borde bli antingen mer token eller mer midrange. Leken är även tung på 3-drops, men jag vet inte vad som ska ryka om jag ska ändra på det.. Hur som, vill gärna ha feedback!

Mardu aggro/midrange

Standard / Turneringsspel

Av: Laggie
14:03, 24/1 -15

Laggie kommenterar:
Inte helt färdig än. Butcher of the horde bör fungera bra tillsammans med Flamewake Phoenix. Är lite sugen på att testa Humble defector och Collateral Damage

Vill pröva nya phoenixen tillsammans med Butcher men i slutändan kanske stormbreath dragon ändå är bättre. Eller man kanske oavsett vill ha in Stormbreath.

Purphoros, God of the Forge känns intressant tillsammans med både flamewake, rabblemaster och hordeling.

Soulfire grand master går egentligen väldigt bra tillsammans med allt bränn?


Kom gärna med feedback! Brädan är rätt snabbt ihopslängd
Kategori: Turneringsspel
Format: StandardStorlek: 60 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
1428:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]175747[/lek]
Köp leken! Proxa leken!


Uppdaterad: 10:20:37, 30/1 -15

CH
HUVUDMODERATOR
REDAX
Sundsvall
@svm s. 17/11 -01

164 rubriker
6331 svar

1. Hade en liknande ide, dock upp... 10:33:28, 30/1 -15  
Hade en liknande ide, dock upplever jag att det behövs mer än 4 djur som kan trigga Fenixen. Att Rabblemaster har två goblins vid sin sida är inte säkert och du har bara en Sarkhan.
 
Bor du i eller nära Sundsvall och vill spela Magic? Hör av dig så får du en inbjudan till Sundsvallsbordet.
czypher

Orzhov
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 27/7 -06

100 rubriker
2459 svar

2. Jag ksulle köra med midrange. ... 10:44:01, 30/1 -15  
Jag ksulle köra med midrange. Har pselat leken en del och är inte imponerad av varken Rabblemaster eller Hordeling Outburst. Att ha en massa 1/1-tokens är så kasst mot både Abzan, Sultai, RG mosters osv.

Jag hade velat testa någon i den stilen:
- 4 Rabble
- 4 Hoardeling
- 1 Purphoros, God of the Forge

+ 3 Anger of the Gods
+ 2 Brimaz (kanske Tasigur, the Golden Fang)
+ 2 Stormbreath Dragon
+ 2 Lightning Strike

Om det är det bästa vet jag ej, men det är mina tankar om jag skulle utveckla leken vidare.
 
Auktion: Japanska DnT-kort, 93/94, Modern, Legacy, EDH. Trevliga foils och en massa mys! BO på allt. Slutar den 18 jan 20:00.
Laggie

Rakdos
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 20/9 -04

54 rubriker
268 svar

3. Kanske stämmer! Anger of the g... 10:45:44, 30/1 -15  
Kanske stämmer! Anger of the gods i main känns dock tveksamt, då ryker ju Flamewake för gått också. Jag vill nog speltesta lite mer innan jag ger upp Hordeling och Rabble helt. Å andra sidan, om man tar ut dem är nog inte Stoke the flames värd att ha med och bättre att köra typ Valorous stance i main.

Angående att se till att ha ferocious kan nog en till Sarkhan definitivt vara värt och Rabblemastern kan ju aldrig trigga ferocious eftersom Flamewake Phoenix tittar i början av combat och inte under attacking.

Uppdaterad: 10:51:49, 30/1 -15
tonedown

Azorius
REDAX
JUDGE L1
Malmö
@svm s. 14/7 -05

29 rubriker
751 svar

4. Tror du ska cutta Outburst hel... 10:56:45, 30/1 -15  
Tror du ska cutta Outburst helt, gå lite mer topheavy.


 
"Regelmässigt stämde mitt påstående, men ingen har någonsin påstått att domare är bra spelare" -Frozen, L1 Judge
Uppdaterad: 10:57:12, 30/1 -15
Gahouf
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 6/3 -14

0 rubriker
47 svar

5. Tymaret, the Murder King for t... 13:26:57, 30/1 -15  
Tymaret, the Murder King for the luls!
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

119 rubriker
4620 svar

6. Rabblemaster kommer inte kunna... 16:33:49, 30/1 -15  
CH skrev 10:33, 30/1 -15 Hade en liknande ide, dock upplever jag att det behövs mer än 4 djur som kan trigga Fenixen. Att Rabblemaster har två goblins vid sin sida är inte säkert och du har bara en Sarkhan.

Rabblemaster kommer inte kunna få tillbaka fenixen. Det är i beginning of combat man kan ta tillbaka den och då är rabblemaster bara 2 i power.
CH
HUVUDMODERATOR
REDAX
Sundsvall
@svm s. 17/11 -01

164 rubriker
6331 svar

7. Jaha, se där då är potentialen... 09:19:59, 31/1 -15  
Bjorn skrev 16:33, 30/1 -15
CH skrev 10:33, 30/1 -15 Hade en liknande ide, dock upplever jag att det behövs mer än 4 djur som kan trigga Fenixen. Att Rabblemaster har två goblins vid sin sida är inte säkert och du har bara en Sarkhan.

Rabblemaster kommer inte kunna få tillbaka fenixen. Det är i beginning of combat man kan ta tillbaka den och då är rabblemaster bara 2 i power.

Jaha, se där då är potentialen ännu sämre då altså.
 
Bor du i eller nära Sundsvall och vill spela Magic? Hör av dig så får du en inbjudan till Sundsvallsbordet.
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!