Magic the Gathering
Magic the Gathering34897 medlemmar 636 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Att välja modes... Stubborn denial + gubbe med fl ...
Show and Tell & Pithing Needle
Senast läst: 09:44:02, 26/4 -24. Läst 1508 gånger.
terbjo
MEDLEM
@svm s. 16/8 -11

15 rubriker
693 svar

Show and Tell & Pithing Needle 18:25:12, 27/1 -15  
När avslöjas vad motståndaren lägger in med sin Show and Tell? Uppenbarligen kan jag inte veta vad motståndaren valt när jag ska göra mitt val, men vet jag det när korten kommer i spel?

Antag tex att jag chansar på att det är antingen Sneak Attack eller Griselbrand som kommer in och att jag därför väljer att lägga in en Pithing Needle. Givet att det var ett av korten med en activated ability, kommer jag veta vilket av dem det var i tid för att namea rätt med nålen?

Uppdaterad: 18:26:01, 27/1 -15

GamerGeek
MEDLEM
Västerås
@svm s. 20/12 -13

2 rubriker
79 svar

1. Du får see vilket kort din mos... 18:35:33, 27/1 -15  
Du får see vilket kort din moståndare har valt innan du namnger ett kort med din Pithing Needle. Här har de relevanta regeln

400.6. If an object would move from one zone to another, determine what event is moving the object. If the object is moving to a public zone, all players look at it to see if it has any abilities that would affect the move. Then any appropriate replacement effects, whether they come from that object or from elsewhere, are applied to that event. If any effects or rules try to do two or more contradictory or mutually exclusive things to a particular object, that object’s controller—or its owner if it has no controller—chooses which effect to apply, and what that effect does. (Note that multiple instances of the same thing may be mutually exclusive; for example, two simultaneous “destroy” effects.) Then the event moves the object.
terbjo
MEDLEM
@svm s. 16/8 -11

15 rubriker
693 svar

2. Tack för svaret! :)... 18:39:32, 27/1 -15  
Tack för svaret! :)
Badmoon
MEDLEM
Västra Frölunda
@svm s. 7/9 -10

20 rubriker
101 svar

3. Problemet blir att motståndare... 19:12:32, 27/1 -15  
Problemet blir att motståndaren i instantspeed hinner aktivera kortet som du väljer. Eller tänker jag fel?
terbjo
MEDLEM
@svm s. 16/8 -11

15 rubriker
693 svar

4. Pithing Needle's ability använ... 19:16:51, 27/1 -15  
Pithing Needle's ability använder inte stacken och båda permanenterna kommer i spel samtidigt, så det finns inget tillfälle för motståndaren att aktivera sin ability innan nålen har effekt.

Uppdaterad: 19:19:05, 27/1 -15
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!