Magic the Gathering
Magic the Gathering34897 medlemmar 639 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Hjälp med att hitta en video... SvMs julkalender 2012 ...
En Oversize galen idé!
Senast läst: 17:00:08, 22/4 -24. Läst 3069 gånger.
Blotmossen
MEDLEM
@svm s. 19/3 -06

2 rubriker
19 svar

En Oversize galen idé! 18:36:56, 27/11 -14  
Jag är galen i EDH och detta har resulterat i att jag äger 56st oversized commander general kort. Jag lägger inget större värde vid dem så de ligger och skräpar i en låda.
När jag för någon månad köpte oversized sleeves till mina planechasekort fick jag en idé!.
Fan va coolt de skulle vara att sätta samman en...
60Kort! Alternate art! Foil prox! Oversized lek! (Pimp Deck Overload!).
Detta är inget jag tänker göra imorgon eller ens detta år eller nästa men det är ett roligt projekt att spåna på och vem vet en dag kanske det ser dagens ljus.
Jag har inte någon erfarenhet av foil proxande utöver att jag sett klipp som
https://www.youtube.com/watch?v=DEt1bsMvvZI
och liknande. Jag äger dessutom ingen bra skrivare eller bildredigeringsprogram men jag har en dröm och har goda "hobbyfärdigheter".

Hur som helst kan jag inte bestämma vilken sorts lek jag skulle vilja ultrapimpa.
Jag dras mot Vintage så den kan inkludera P9 och så många ikoniska bilder som möjligt men så få "cantrips" som möjligt, Å helst ska det ju vara en bra lek också.
Så har ni några goda råd till vilken lek som skulle förtjäna en sådan behandling!? kanske kan det hjälpa min dröm mot verklighetens ljus.
Tack på förhand.

214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8357 svar

1. $t4ks... 18:46:17, 27/11 -14  
$t4ks
 
"Att vara vänster är att tillämpa sin privata logik på hela samhället. När det gäller den närmaste kretsen, så delar de flesta med sig."



"214 vet vad han snackar om" - nepO
Sajkobeer

Gruul
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
@svm s. 16/11 -01

248 rubriker
3642 svar

2. Byggde min oversizedlek cirka ... 18:51:21, 27/11 -14  
Byggde min oversizedlek cirka 10 år innan commander uppfanns. På västfronten intet nytt...:)
 
Vill du handla p9, duals, foils, EDH, 93/94, Modernstaples och Legacystaples? Här är auktionen för dig!
Blotmossen
MEDLEM
@svm s. 19/3 -06

2 rubriker
19 svar

3. Nej i dagens samhälle finns de... 19:15:04, 27/11 -14  
Sajkobeer skrev 18:51, 27/11 -14 Byggde min oversizedlek cirka 10 år innan commander uppfanns. På västfronten intet nytt...:)

Nej i dagens samhälle finns det inga originella idéer men jag underhålls dock av tanken på en Oversized foil lek.
Vad byggde du för sorts lek?.
Sajkobeer

Gruul
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
@svm s. 16/11 -01

248 rubriker
3642 svar

4. Det fanns inte så många kort a... 20:04:04, 27/11 -14  
Det fanns inte så många kort att få tag i då. Så det är centrerat kring playsets av Shivan Dragon, Jesters Cap och Dark Banishing. Samt en Juzam Djinn och splash för Force of Nature :)
 
Vill du handla p9, duals, foils, EDH, 93/94, Modernstaples och Legacystaples? Här är auktionen för dig!
prinsallan
HEDERSMEDLEM
Jönköping
@svm s. 16/2 -06

451 rubriker
6628 svar

5. Röd-grönt! Det finns ju Karplu... 20:32:27, 27/11 -14  
Röd-grönt! Det finns ju Karplusan Forest :P
 
House of Magic AB - behöver du köpa singles? - vi har antagligen det du letar efter.
Har vi inte det kan vi alltid ta hem det!
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!