Magic the Gathering
Magic the Gathering34897 medlemmar 639 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
LEGACY Min fösta lek... 4 color delver ...
Transmute Affinity
Senast läst: 05:18:39, 26/4 -24. Läst 1639 gånger.
holmen
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 6/2 -03

252 rubriker
1880 svar

Transmute Affinity 08:30:38, 21/11 -14  
Börjat mysa med interaktionen Transmute Artifact och Myr Enforcer och Frogmite. På så sätt blir det ungefär som en UU Natural Order där man inte saccar sin kille förrän resolution.



Har ni några tankar? Just nu är blåcounten för låg för FOW, men vill gärna ha något skydd som går runt chalice. Detta är väldigt early brew och känns otuned. Tips och idéer, finns leken att saxa från någonstans?

Ver 2: Ett skal som inte commitar lika hårt, och kan dra nytta av Back to Basics och Shackles samt Grim Monolith osh Spire Golem som främsta Transmute-kort. Monolith funkar ju för att hårdkasta Sundering Titan också. Myser med sushin just nu men håller nog inte. Denna listan känns mer åt rätt håll...


//Jesper

Uppdaterad: 17:53:30, 22/11 -14

Truck
STANDARDKUNGEN 2008
REDAX
HEDERSMEDLEM
Viken
@svm s. 20/6 -04

426 rubriker
4077 svar

1. Jag minns att någon amerikan s... 09:53:58, 21/11 -14  
Jag minns att någon amerikan skrev om leken för ett år sedan.

Jag tycker själv att leken vill lite för många olika saker... cranial plating och ornithopter är bra tillsammans men rätt dåliga med transmute+sundering titan-delen av leken. Baleful strix är ett value-kort och inget en snabb Plating giv är så intresserad av osv.

Ska du fortsätta på aggro-delen så tycker jag du ska ta ut Baleful Strix och lägga force of will i brädan (tillsammans med andra bra blå kort så du får upp blåcounten). Ersätt dessa med t.ex etched champion/Master of Etherium eller Arcbound Ravager. Standard-affinity ungefär.

Vill du bygga på transmute artifact-delen så föreslår jag ett mer kontrolligt skal baserat på planeswalkers (Tezzeret, agent of bolas och Jace, The mind sculptor). I denna kan du slänga in några talismaner för att trycka ut dessa redan runda 2. I detta kan du transmute artifacta efter ensnaring bridge eller thopter foundry/sword of the meek. Alternativt kan man vinna på Helm of Obedience/Leyline of the Void.

Vill du tvunget bygga på Myr Enforcer->Sundering Titan-leken så skulle mina ändringar vara:

-2 island -4 vault skirge
+4 springleaf drum +2 Ornithopter

Här får du mer explosiva drag och mer mana.

-4 force of will +2 thoughtcast +2 mox opal

och än mer gas...Multipla mox opaler är inga problem om du lirar 4 Transmute Artifact!

Du tappar lifegain från Vault skirge men det kommer bara vara relevant om du har en plating equippad... Och mot lekar där lifegain är relevant kommer den bara överleva om du har en Chalice of the void på 1 i spel. För många om och men tycker jag!

Förslag på bräda
4 force of will
2 tezzeret, agent of bolas
1 trinisphere
2 phyrexian revoker
2 tormod's crypt
1 spine of ish-sah
1 wurmcoil engine
2 flusterstorm

Med 4 opaler och 4 trummor är en tredje färg i princip gratis... här kan du t.ex trycka in ethersworn canonist, abrupt decay eller något annat:)
 
"Det som inte är jättedumt är istället löjligt självklart och uppenbart" - Simon Englund
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

2. Galet cool lek! Tror dock vi ... 10:01:41, 21/11 -14  
Galet cool lek!
Tror dock vi vill plocka ut FoWarna för fler Mox Opals och Thoughtcasts
 
“There are some qualities—some incorporate things,/ That have a double life, which thus is made/ A type of twin entity which springs/ From matter and light, evinced in solid and shade.”

Odyssey block 4-ever
Uppdaterad: 10:02:23, 21/11 -14
elof_the_mighty
ETERNALKUNGEN 2014
ETERNALKUNGEN 2009
Varberg
@svm s. 9/5 -02

906 rubriker
32767 svar

3. Utöver det som Truck skrev så ... 10:02:47, 21/11 -14  
Utöver det som Truck skrev så är blå counten i leken 14 inklusive FoW vilket är alldeles för lågt. Jag skulle inte själv gå under 18 i en sån här lek, möjligen med 3 fowar.
 
Scandinavian Master

Världsmästare i 93/94 2013
holmen
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 6/2 -03

252 rubriker
1880 svar

4. Bra respons! Ja, för låg blåco... 10:31:32, 21/11 -14  
Bra respons! Ja, för låg blåcount och spretig plan atm. Går hellre åt en explosiv lek än tezzkontroll.
Marunga
MEDLEM
@svm s. 29/9 -04

20 rubriker
3839 svar

5. 1 Sphinx Summoner för de gånge... 11:22:16, 21/11 -14  
1 Sphinx Summoner för de gångerna du har en frogmite men ingen enforcer?
Baalsebub
MEDLEM
Falun
@svm s. 21/4 -07

46 rubriker
427 svar

6. Memnite > Ornithopter?... 12:31:42, 21/11 -14  
Memnite > Ornithopter?
 
Söker foil Snow-Covered basics. Byter och köper.
Truck
STANDARDKUNGEN 2008
REDAX
HEDERSMEDLEM
Viken
@svm s. 20/6 -04

426 rubriker
4077 svar

7. Nej, ornithopter flyget in med... 12:56:51, 21/11 -14  
Nej, ornithopter flyget in med plating över tarmogoyf och pyromancertokens. Kanske kan man spela båda men risken är att leken blir för luftig.
 
"Det som inte är jättedumt är istället löjligt självklart och uppenbart" - Simon Englund
Baalsebub
MEDLEM
Falun
@svm s. 21/4 -07

46 rubriker
427 svar

8. Just ja, glömde bort Cranial P... 15:23:02, 21/11 -14  
Truck skrev 12:56, 21/11 -14 Nej, ornithopter flyget in med plating över tarmogoyf och pyromancertokens. Kanske kan man spela båda men risken är att leken blir för luftig.

Just ja, glömde bort Cranial Plating. Hjärnfjärt.
 
Söker foil Snow-Covered basics. Byter och köper.
holmen
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 6/2 -03

252 rubriker
1880 svar

9. Andra spännande saker är ju gr... 15:27:06, 21/11 -14  
Andra spännande saker är ju grön splasch för Shardless Agent, vit för Tidehollow Sculler och Canonist, eller ett gråare skal för Grim Monolith och Lodestone Golem.
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

10. Detta var onekligen mysigt.. S... 17:54:54, 21/11 -14  
Detta var onekligen mysigt.. Ska brewa lite ikväll och sen återkommer jag
 
forumsignaturer existerar endast för att störa folk..
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

11. Alltså, Transmute Artifact in ... 18:28:43, 21/11 -14  
Alltså, Transmute Artifact in i Sundering Titan är bara för mys... Har grubblat på den här leken hela dagen.
En mindre ensidad armageddon för UU i en affinitylek? Ja tack!
 
“There are some qualities—some incorporate things,/ That have a double life, which thus is made/ A type of twin entity which springs/ From matter and light, evinced in solid and shade.”

Odyssey block 4-ever
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!