Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 670 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Sugen på att bli domare? Ta do... Detta med att fylleköpa kort. ...
Favoritkanalerna!?
Senast läst: 02:56:45, 25/4 -24. Läst 2996 gånger.
Blotmossen
MEDLEM
@svm s. 19/3 -06

2 rubriker
19 svar

Favoritkanalerna!? 23:03:00, 22/10 -14  
Tjena!
Tänkte bara höra vad ni kollar för kanaler på tuben när de kommer till Magic samt lämna rekommendationer på de jag själv surfar förbi när jag har lite dötid.

Först den mest "seriösa" Star City Games.
http://www.youtube.com/user/starcitygamesvideo/featured
Jag gillar speciellt VS matcherna där de kör en Deck tech på två lekar för att sedan spöa på varandra. Det är mestadels standard och lite gamla men underhållande EDH/Commander finns även om man gräver runt lite.

Sedan kollar jag The Mana Source
http://www.youtube.com/user/TheManaSource
Jag tycker det dyker upp bra casual information sammanfattningar av större turneringar och vad som spelas där. Samt lite roliga deck tech's och EDH/Commander tips. Det finns även en Magic Lore serie där böckerna sammanfattas.
På min dator kan dock ljudet dissta och sedan kokas det väl ner till vad man tycker om presentatören.

Vill jag se någon som rippar lite lådor kollar jag på MTG Headquarter
http://www.youtube.com/user/mtgheadquarters/featured
Han går oftast igenom en låda i detalj när en ny expansion kommer för att sedan göra en "bara de göttigaste" ripp på lådorna. Det dyker upp lite annat som en Deck Tech eller liknande ibland men det är en kanal fokuserad på att bryta upp nya kort.

och så Tolarian Community College
http://www.youtube.com/user/tolariancommunity
Jag tyckte snubben var riktigt dryg när jag började kolla på kanalen och då såg jag produktrecensionerna av plastfickor som erbjuds på kanalen. Men snubben har växt för mig å nu gillar jag de mesta som kommer på kanalen. Bra budget lektips och recensioner på magicrelaterade prylar.

Fortsatt trevlig kväll.

JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

263 rubriker
2227 svar

1. Channel fireball, openboosters... 23:50:23, 22/10 -14  
Channel fireball, openboosters, star city games, mtgvideo
 
Jag saccar LED för tre blå.....
Faxius
MEDLEM
Borlänge
@svm s. 22/10 -13

12 rubriker
109 svar

2. AbsoluteMTG är en tub-kanal so... 00:19:39, 23/10 -14  
AbsoluteMTG är en tub-kanal som är lite som MTG Headquarters fast lite mer gameplay- videos.

Sen gillar jag Frank Lepores artiklar med medföljande deck tech och gameplay-video på lite annorlunda lekar. Oftast två artiklar i veckan, en fokuserad på modern, en på standard. Hans artiklar finnes här: Frank Lepore

Uppdaterad: 00:22:54, 23/10 -14
gazoline112

Golgari
MEDLEM
Heby
@svm s. 24/9 -13

2 rubriker
118 svar

3. Mana source och absolute mtg f... 00:34:43, 23/10 -14  
Mana source och absolute mtg för min del =)
karhart

Gruul
MEDLEM
Ersmark
@svm s. 7/5 -10

237 rubriker
2993 svar

4. Frank Lepore, världens skönast... 08:02:51, 23/10 -14  
Faxius skrev 00:19, 23/10 -14 AbsoluteMTG är en tub-kanal som är lite som MTG Headquarters fast lite mer gameplay- videos.

Sen gillar jag Frank Lepores artiklar med medföljande deck tech och gameplay-video på lite annorlunda lekar. Oftast två artiklar i veckan, en fokuserad på modern, en på standard. Hans artiklar finnes här: Frank Lepore

Frank Lepore, världens skönaste snubbe. Han lirar mtg till jazz och spelar Swamps, men han säger Schwaamp när han spelar landet. Plus att han är i en stadig relation med Melissa De Tora, en av världens främsta kvinnliga spelare. Det är trevligt att se dom streama drafts tillsammans.
 
If it ain't fixed, it isn't broken.
ember

Azorius
REDAX
Limmared
@svm s. 26/10 -02

181 rubriker
10832 svar

5. Sean "Day9" Plotts videos, som... 09:34:23, 23/10 -14  
Sean "Day9" Plotts videos, som jag tror han kallar "Spellslingers", där han spelar Magic mot folk från underhållningsbranschen, är väldigt roliga att se ofta, även om de knappast är lärorika.
 
PrettoPodden - en podcast för normalbegåvade och uppåt! Finns även på iTunes

GoyfWars - Min Magicblogg (eng.), om Legacy, EDH, lite limited och en massa annat. Lärdomar för den nye, nostalgi för den lärde!
TTA

Simic
MEDLEM
Borås
@svm s. 3/8 -10

3 rubriker
161 svar

6. Kollar på Vintage Super League... 10:04:17, 23/10 -14  
Kollar på Vintage Super League på twitch.tv/magic. De har också GP-coverage som jag kollar på i efterhand om det är bra kommentatorer. ChannelFireball har en del bra videopostare. Annars lite random streamare då och då.

Såg att du fråga om youtube nu. Ignore min post om det var viktigt att det var youtube.

Uppdaterad: 10:05:15, 23/10 -14
axbjaaaa
MEDLEM
Sjuntorp
@svm s. 10/1 -06

159 rubriker
2201 svar

7. LSV, Conley, travis woo på ch ... 10:43:09, 23/10 -14  
LSV, Conley, travis woo på ch fireball är riktigt nice. Kolla t.ex. lsv senaste playlists där han spelar U/R delver i modern. Lärorikt och roligt. De är alla tre ganska balla, på sitt sätt.
ALLLE
MEDLEM
Helsingborg
@svm s. 4/8 -07

67 rubriker
590 svar

#3 PWP Yearly

8. Haumph på Twitch är ganska rol... 12:04:12, 23/10 -14  
Haumph på Twitch är ganska roligt när LSV är där och trollar Paul Cheons drafter.
 
Fblthp had always hated crowds.

Each year that passes rings you inwardly with wisdom and might. Wield your heart and the world will tremble.

Jag säljer mina JudgeLänder!
psykopatmullvad

Boros
HEDERSMEDLEM
FSVM - REVISOR
Limmared
@svm s. 20/1 -04

664 rubriker
18454 svar

9. Jag såg den mot LSV. Knappast ... 16:30:18, 23/10 -14  
ember skrev 09:34, 23/10 -14 Sean "Day9" Plotts videos, som jag tror han kallar "Spellslingers", där han spelar Magic mot folk från underhållningsbranschen, är väldigt roliga att se ofta, även om de knappast är lärorika.

Jag såg den mot LSV. Knappast lärorik nej, men riktigt underhållande :D
 
"In my opinion, DOOM should be an example to game developers and movie makers everywhere when making entertainment for guys like me. Forget complex enemy AI and character development. Forget levelling up and stats. Forget tactics and complex gameplay mechanics. Demons. Marines. Mars. Guns. Chainsaws. Done."
Blotmossen
MEDLEM
@svm s. 19/3 -06

2 rubriker
19 svar

10. tack för alla härliga tips! F... 16:31:13, 23/10 -14  
tack för alla härliga tips!
Frank Lepore var riktigt bra i mitt tycke å Twitch brukar jag kolla liveturneringar om jag har tid.
Generellt ville ja bara dra igång en tråd med massa goa kanaler för inspiration och alla gillar vi ju olika format och videosorter å "programledare" så de e ju gött å kunna vraka å välja :)
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!