Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 649 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Fake conspiracy Exploration?... Runt märke på baksidan av ultr ...
Rookie i Malmö söker Obi Wan
Senast läst: 02:39:13, 26/4 -24. Läst 6569 gånger.
Erik_Sundberg
MEDLEM
Vänersborg
@svm s. 1/6 -06

63 rubriker
431 svar

#16 PT Points Yearly

21. Den här tråden ska jag visa mi... 00:03:29, 24/10 -14  
Den här tråden ska jag visa min sambo inför planeringen av barnuppfostran. Håller på och försöker visa på de extrema fördelar en person har av att spela magic. Gemenskap överallt.

Tycker Rosholms tanke om printade kort är riktigt smart. Är det däremot svårt att hitta folk som vill spela mot prints kan jag tipsa om att bara köpa dyra kort som inte tillhör de senaste serierna. Dessa kort går oftast bara uppåt i pris och är dyra av en anledning. Vissa är dock dyra för att folk samlar på dem men då märker du när du spelar att de är värdelösa rent spelmässigt.
meanberry
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 20/8 -08

161 rubriker
3246 svar

22. Vill bara passa på att säga Vä... 11:00:16, 26/10 -14  
Vill bara passa på att säga Välkommen till Svenskamagic och magicspelet.

Jag bor i götet men du kan få lite digitala tips.
Vill du börja spela turneringens lekar på mindre turneringar kan du få lite rekomendationer i början. Kom ihåg att detta bara är tips som passar min syn, i slutändan handlar det lm att göra vad du tycker är kul. Så tänk över tipsen men ignorera gärna dom bitar eller som du inte känner gör ditt spel roligare eller alltihop om du inte tror du gillar det alls.

I början av magic kan det kännas väldigt dyrt att skaffa en lek och standard blir ett frestande format. Men min rekomentadtion är att investera i en modern eller legacy lek eftersom leken håller många år och man behöver ofta bara byta ut ett kort per sett om ens det. Eftersom kort i modern och legacy ofta går upp med tiden snarare än ner är det generellt sett värt börja med det så tidigt som möjligt och göra en hård investering som tar lite i plånboken snarare än att spela lite standard och bygga en modern/legacy lek med tiden. Sen om du tycker snadard är det roligaste formatet ska du självklart spela det istället.

Vad ska jag spela???

När man investerar i en dyr lek som kan hålla länge gäller det att veta vad man gillar så man kan spela den lääänge utan att tröttna, det kan ta ett tag innan du är redo för att investera i en ny lek.

För att hitta din favoritlek är en bra metod som nämnts innan att proxa ut lekar med en skrivare, en annan metod är att test spela på gratis magic emulatorer som cockatrice (rekomenderas) eller mws (sämmre än cocka imo).

En bra buget lek har ett eget concept som råkar innehålla billigare kort för sitt mål. En tier 1 lek som blivigt omgjord för att få ner buget blir sällan bra. Det är dock väldigt bra om bugetleken trotts att den har ett eget koncept innehåller flera kort som finns i en dyrare lek som du vill ha när du har råd.

Tex röd bränn är en helt egen lek som inte kostar allt för mycket och ger dig flera kort till att bygga en U/r delver när du har råd med dubbelländer och force of will.

Ledsen lm det blev rörigt. Undrar du över något så e det bara att fråga så ska jag försöka förtydliga så gott jag kan.


Modernlekar som innehåller många kort som en bra legacy lek kan också spara många slantar om du vill ta steget in i legacy. Men det viktigaste 5 såklart att du hillar leken och att den passar din stil.
 
EDH lekar utan smokestack är inga riktiga lekar!

Sex is like 2hg if you don't have a good partner you better have a good hand.
Moo
MEDLEM
Bunkeflostrand
@svm s. 21/10 -14

19 rubriker
306 svar

23. Tack för välkomnandet och tips... 11:54:32, 26/10 -14  
meanberry skrev 11:00, 26/10 -14 Vill bara passa på att säga Välkommen till Svenskamagic och magicspelet.

Jag bor i götet men du kan få lite digitala tips.
Vill du börja spela turneringens lekar på mindre turneringar kan du få lite rekomendationer i början. Kom ihåg att detta bara är tips som passar min syn, i slutändan handlar det lm att göra vad du tycker är kul. Så tänk över tipsen men ignorera gärna dom bitar eller som du inte känner gör ditt spel roligare eller alltihop om du inte tror du gillar det alls.

I början av magic kan det kännas väldigt dyrt att skaffa en lek och standard blir ett frestande format. Men min rekomentadtion är att investera i en modern eller legacy lek eftersom leken håller många år och man behöver ofta bara byta ut ett kort per sett om ens det. Eftersom kort i modern och legacy ofta går upp med tiden snarare än ner är det generellt sett värt börja med det så tidigt som möjligt och göra en hård investering som tar lite i plånboken snarare än att spela lite standard och bygga en modern/legacy lek med tiden. Sen om du tycker snadard är det roligaste formatet ska du självklart spela det istället.

Vad ska jag spela???

När man investerar i en dyr lek som kan hålla länge gäller det att veta vad man gillar så man kan spela den lääänge utan att tröttna, det kan ta ett tag innan du är redo för att investera i en ny lek.

För att hitta din favoritlek är en bra metod som nämnts innan att proxa ut lekar med en skrivare, en annan metod är att test spela på gratis magic emulatorer som cockatrice (rekomenderas) eller mws (sämmre än cocka imo).

En bra buget lek har ett eget concept som råkar innehålla billigare kort för sitt mål. En tier 1 lek som blivigt omgjord för att få ner buget blir sällan bra. Det är dock väldigt bra om bugetleken trotts att den har ett eget koncept innehåller flera kort som finns i en dyrare lek som du vill ha när du har råd.

Tex röd bränn är en helt egen lek som inte kostar allt för mycket och ger dig flera kort till att bygga en U/r delver när du har råd med dubbelländer och force of will.

Ledsen lm det blev rörigt. Undrar du över något så e det bara att fråga så ska jag försöka förtydliga så gott jag kan.


Modernlekar som innehåller många kort som en bra legacy lek kan också spara många slantar om du vill ta steget in i legacy. Men det viktigaste 5 såklart att du hillar leken och att den passar din stil.

Tack för välkomnandet och tipsen!
Jag försöker att läsa på så mycket jag kan och kolla kort just nu. Har beställt en del kort, mest länder, t ex Isolated Chapel och Windbrisk Heights. Tanken är att först bygga en lek som inte är alltför dyr och sedan be någon vänlig själ här på forumet att möta mig med en bra lek. Då lär jag se vad som saknas och kan kanske få lite tips om förbättringar:) Vet inte om det är rätt sätt?

/Marcus
Marcus80

Izzet
MEDLEM
Växjö
@svm s. 16/10 -13

48 rubriker
229 svar

24. Det låter som bra sätt att kom... 11:59:14, 26/10 -14  
Det låter som bra sätt att komma in i magic Man lär sig mer genom att spela än att läsa regler (iaf jag)
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

25. Marcus, bara att säga till så ... 13:08:04, 26/10 -14  
Moo skrev 11:54, 26/10 -14
meanberry skrev 11:00, 26/10 -14 Vill bara passa på att säga Välkommen till Svenskamagic och magicspelet.

Jag bor i götet men du kan få lite digitala tips.
Vill du börja spela turneringens lekar på mindre turneringar kan du få lite rekomendationer i början. Kom ihåg att detta bara är tips som passar min syn, i slutändan handlar det lm att göra vad du tycker är kul. Så tänk över tipsen men ignorera gärna dom bitar eller som du inte känner gör ditt spel roligare eller alltihop om du inte tror du gillar det alls.

I början av magic kan det kännas väldigt dyrt att skaffa en lek och standard blir ett frestande format. Men min rekomentadtion är att investera i en modern eller legacy lek eftersom leken håller många år och man behöver ofta bara byta ut ett kort per sett om ens det. Eftersom kort i modern och legacy ofta går upp med tiden snarare än ner är det generellt sett värt börja med det så tidigt som möjligt och göra en hård investering som tar lite i plånboken snarare än att spela lite standard och bygga en modern/legacy lek med tiden. Sen om du tycker snadard är det roligaste formatet ska du självklart spela det istället.

Vad ska jag spela???

När man investerar i en dyr lek som kan hålla länge gäller det att veta vad man gillar så man kan spela den lääänge utan att tröttna, det kan ta ett tag innan du är redo för att investera i en ny lek.

För att hitta din favoritlek är en bra metod som nämnts innan att proxa ut lekar med en skrivare, en annan metod är att test spela på gratis magic emulatorer som cockatrice (rekomenderas) eller mws (sämmre än cocka imo).

En bra buget lek har ett eget concept som råkar innehålla billigare kort för sitt mål. En tier 1 lek som blivigt omgjord för att få ner buget blir sällan bra. Det är dock väldigt bra om bugetleken trotts att den har ett eget koncept innehåller flera kort som finns i en dyrare lek som du vill ha när du har råd.

Tex röd bränn är en helt egen lek som inte kostar allt för mycket och ger dig flera kort till att bygga en U/r delver när du har råd med dubbelländer och force of will.

Ledsen lm det blev rörigt. Undrar du över något så e det bara att fråga så ska jag försöka förtydliga så gott jag kan.


Modernlekar som innehåller många kort som en bra legacy lek kan också spara många slantar om du vill ta steget in i legacy. Men det viktigaste 5 såklart att du hillar leken och att den passar din stil.

Tack för välkomnandet och tipsen!
Jag försöker att läsa på så mycket jag kan och kolla kort just nu. Har beställt en del kort, mest länder, t ex Isolated Chapel och Windbrisk Heights. Tanken är att först bygga en lek som inte är alltför dyr och sedan be någon vänlig själ här på forumet att möta mig med en bra lek. Då lär jag se vad som saknas och kan kanske få lite tips om förbättringar:) Vet inte om det är rätt sätt?

/Marcus

Marcus, bara att säga till så tar jag med en bra lek =]. Har en modern RG Tron lek liggande här hemma. några av mina casual lekar är inte så dåliga heller.

Du får scouta efter en lek så du har en bra grund. Glöm inte att jämföra priser också =].
Moo
MEDLEM
Bunkeflostrand
@svm s. 21/10 -14

19 rubriker
306 svar

26. RolloTomasi Kanon, Sebastian!... 17:11:33, 26/10 -14  
RolloTomasi Kanon, Sebastian! Jag bygger på och hör av mig:)
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8357 svar

27. Kom till playoteket nu, moden ... 17:25:46, 27/10 -14  
Kom till playoteket nu, moden om 40 min
 
"Att vara vänster är att tillämpa sin privata logik på hela samhället. När det gäller den närmaste kretsen, så delar de flesta med sig."



"214 vet vad han snackar om" - nepO
Moo
MEDLEM
Bunkeflostrand
@svm s. 21/10 -14

19 rubriker
306 svar

28. Kunde inte idag. Ska försöka t... 22:54:52, 27/10 -14  
214 skrev 17:25, 27/10 -14 Kom till playoteket nu, moden om 40 min

Kunde inte idag. Ska försöka ta mig dit en måndag snarast och kolla lite:)
Abbe
MEDLEM
Malmö
@svm s. 13/8 -13

13 rubriker
64 svar

29. Jag dyker nog upp på måndag ja... 10:08:43, 28/10 -14  
Jag dyker nog upp på måndag jag med en stund om någon vill lira lite modern! :)
Steamliner
MEDLEM
@svm s. 7/9 -13

34 rubriker
538 svar

30. Har (nästan) alltid med mig nå... 22:38:52, 30/10 -14  
Har (nästan) alltid med mig någon quirkig modernlek extra om du skulle vara sugen på att spela på måndag. Droppa ett PM isf.

Välkommen till Malmö och Magic btw, det är en fantastiskt fin community av bra och kunniga människor.

Uppdaterad: 22:39:18, 30/10 -14



BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!