Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 664 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
MODERN UWR control ... Cascade into balance ...
Red Goblin or White Aura
Senast läst: 03:06:39, 26/4 -24. Läst 1521 gånger.
Ollegunnar
MEDLEM
Skara
@svm s. 4/3 -14

86 rubriker
153 svar

Red Goblin or White Aura 23:40:38, 1/9 -14  
Hej!

Jag har byggt två olika lekar!
En av dessa skulle jag vilja spela modern fnm och målet är att ha en chans! Skulle någon av dessa lekar funka? Varför/Varför inte? Vilka ändringar bör jag göra?

Första leken kommer här och den andra kommer i en kommentar nedanför..

Goblin aggro

Modern / Casual

Av: Ollegunnar
23:36, 1/9 -14

Ollegunnar kommenterar:
- inget :( -
Kategori: Casual
Format: ModernStorlek: 60 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
1133:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]166534[/lek]
Köp leken! Proxa leken!

Ollegunnar
MEDLEM
Skara
@svm s. 4/3 -14

86 rubriker
153 svar

1. [lek]166533[/lek]... 23:41:19, 1/9 -14  
Mono white enchantment

Modern / Turneringsspel

Av: Ollegunnar
23:16, 1/9 -14

Ollegunnar kommenterar:
- inget :( -
Kategori: Turneringsspel
Format: ModernStorlek: 60 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
677:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]166533[/lek]
Köp leken! Proxa leken!

Ganfar
MEDLEM
Skogås
@svm s. 31/8 -09

55 rubriker
472 svar

#20 PWP Yearly

2. Jag och en polare har testat G... 08:18:26, 2/9 -14  
Jag och en polare har testat Goblins. Den var rätt bra i kontroll metat. Vi körde två färger (B/R) för att få Mad Auntie och Warren Weirding.

4 Goblin Guide
4 Goblin Bushwhacker
4 Foundry Street Denizen
3 Mad Auntie
3 Warren Weirding
3 Goblin Grenade
4 Mogg War Marshal
2 Krenko, Mob Boss
4 Lightning Bolt
4 Goblin Chieftain
4 Auntie's Hovel
4 Arid Mesa
4 Scalding Tarn
2 Blood Crypt
3 Cavern of Souls
5 Mountain
3 Spike Jester
SB: 2 Earwig Squad
SB: 1 Flame Slash
SB: 3 Molten Rain
SB: 2 Rakdos Charm
SB: 1 Goblin King
SB: 2 Shatterstorm
SB: 4 Thoughtseize

Warren Instigator är rätt cool att få in med skada men han är 1/1 som kostar två. Goblins i modern har ingen riktiga dyra golbins som man vill få ut så det är bättre att köra rent aggro.

Intimidator Initiate kostar mana att aktivera sin förmåga och är en 1/1 för två. För liten

Bloodmark Mentor är också en 1/1 för två. Visst den ger first strike men det är inte bra nog. Djur som är stor nog att blocka kommer överleva First Strike ändå.

Aether Vial är för seg. Bättre att få ut en goblin istället.

Goblin Grenade är bra men inte du vill inte ha två i starthanden. Gå ner till 3.

P.S. Nä men hej Oskar. Du kan låna min Goblin lek om du vill på FNM för att testa. Problemet är det saknar några länder annars har den det mesta.
 
Kassör för Skövde Magicförening.

Vill du hitta spelare i Skövde PM:a mig.
Uppdaterad: 08:19:55, 2/9 -14
Kavli
MEDLEM
@svm s. 13/11 -10

114 rubriker
1345 svar

3. Hur är vialen för seg?! Den b... 09:11:05, 2/9 -14  
Ganfar skrev 08:18, 2/9 -14 Jag och en polare har testat Goblins. Den var rätt bra i kontroll metat. Vi körde två färger (B/R) för att få Mad Auntie och Warren Weirding.

4 Goblin Guide
4 Goblin Bushwhacker
4 Foundry Street Denizen
3 Mad Auntie
3 Warren Weirding
3 Goblin Grenade
4 Mogg War Marshal
2 Krenko, Mob Boss
4 Lightning Bolt
4 Goblin Chieftain
4 Auntie's Hovel
4 Arid Mesa
4 Scalding Tarn
2 Blood Crypt
3 Cavern of Souls
5 Mountain
3 Spike Jester
SB: 2 Earwig Squad
SB: 1 Flame Slash
SB: 3 Molten Rain
SB: 2 Rakdos Charm
SB: 1 Goblin King
SB: 2 Shatterstorm
SB: 4 Thoughtseize

Warren Instigator är rätt cool att få in med skada men han är 1/1 som kostar två. Goblins i modern har ingen riktiga dyra golbins som man vill få ut så det är bättre att köra rent aggro.

Intimidator Initiate kostar mana att aktivera sin förmåga och är en 1/1 för två. För liten

Bloodmark Mentor är också en 1/1 för två. Visst den ger first strike men det är inte bra nog. Djur som är stor nog att blocka kommer överleva First Strike ändå.

Aether Vial är för seg. Bättre att få ut en goblin istället.

Goblin Grenade är bra men inte du vill inte ha två i starthanden. Gå ner till 3.

P.S. Nä men hej Oskar. Du kan låna min Goblin lek om du vill på FNM för att testa. Problemet är det saknar några länder annars har den det mesta.

Hur är vialen för seg?!
Den blir ju speciellt bra mot just kontrollekar eftersom du kan lägga in okontringsbara män i EOT.
 
Jag gillar att räkna.
terbjo
MEDLEM
@svm s. 16/8 -11

15 rubriker
693 svar

4. Jag tror att han menar att via... 11:24:22, 2/9 -14  
Jag tror att han menar att vialen ar seg eftersom han vill lägga Goblin Guide eller Foundry Street Denizen tur 1. Både vial och dessa kort blir mycket sämre tur två.

Det har väl lite att göra med hur aggro man vill vara. Personligen tror jag att din monoröda lista kan fungera ok på fnm. (Jag spelar iof inte goblins.) Dock borde Intimidator Initiate, Bloodmark Mentor och kanske Arms Dealer bytas ut mot något bättre, typ Lightning Bolt, Shared Animosity, Goblin Wardriver eller Siege-Gang Commander.

Edit: Sideboarden kan nog förbättras en del. Fundera på vad det är du förlorar mot och välj "smala" kort som specifikt hatar ut de lekarna. T.ex. Relic of Progenitus mot gravlekar, Molten Rain mot Urza-tron, Smash to Smithereens mot affinity och pod, osv.

Den vita enchantmentlisan kommer inte fungera. Har motståndaren removal kommer du vara utan creatures så dina auror kommer sitta fast på handen. Även om motståndaren inte har removal så får du kanske dra ett eller ett par extra kort tur 4 och vinna tur 5. Det är väldigt långsamt för en så pass instabil lek. Även aggrolekar i block-contructed vinner tur 5.

Uppdaterad: 11:50:00, 2/9 -14
Kavli
MEDLEM
@svm s. 13/11 -10

114 rubriker
1345 svar

5. Precis du behöver mer kontroll... 11:41:06, 2/9 -14  
Precis du behöver mer kontroll för att kunna överleva post-turn-5.
 
Jag gillar att räkna.
Ganfar
MEDLEM
Skogås
@svm s. 31/8 -09

55 rubriker
472 svar

#20 PWP Yearly

6. Vial gör inget runda ett. Du v... 12:04:19, 2/9 -14  
Kavli skrev 09:11, 2/9 -14
Ganfar skrev 08:18, 2/9 -14 Jag och en polare har testat Goblins. Den var rätt bra i kontroll metat. Vi körde två färger (B/R) för att få Mad Auntie och Warren Weirding.

4 Goblin Guide
4 Goblin Bushwhacker
4 Foundry Street Denizen
3 Mad Auntie
3 Warren Weirding
3 Goblin Grenade
4 Mogg War Marshal
2 Krenko, Mob Boss
4 Lightning Bolt
4 Goblin Chieftain
4 Auntie's Hovel
4 Arid Mesa
4 Scalding Tarn
2 Blood Crypt
3 Cavern of Souls
5 Mountain
3 Spike Jester
SB: 2 Earwig Squad
SB: 1 Flame Slash
SB: 3 Molten Rain
SB: 2 Rakdos Charm
SB: 1 Goblin King
SB: 2 Shatterstorm
SB: 4 Thoughtseize

Warren Instigator är rätt cool att få in med skada men han är 1/1 som kostar två. Goblins i modern har ingen riktiga dyra golbins som man vill få ut så det är bättre att köra rent aggro.

Intimidator Initiate kostar mana att aktivera sin förmåga och är en 1/1 för två. För liten

Bloodmark Mentor är också en 1/1 för två. Visst den ger first strike men det är inte bra nog. Djur som är stor nog att blocka kommer överleva First Strike ändå.

Aether Vial är för seg. Bättre att få ut en goblin istället.

Goblin Grenade är bra men inte du vill inte ha två i starthanden. Gå ner till 3.

P.S. Nä men hej Oskar. Du kan låna min Goblin lek om du vill på FNM för att testa. Problemet är det saknar några länder annars har den det mesta.

Hur är vialen för seg?!
Den blir ju speciellt bra mot just kontrollekar eftersom du kan lägga in okontringsbara män i EOT.

Vial gör inget runda ett. Du vill inte grinda ner motståndaren som man gör i Goblin Legacy utan avsluta matchen så fort som möligt. Cavern of Souls är rätt bra emot kontrings lekar.

Svart har också i sideboard 4 Thoughtseize som är rätt bra emot kontroll,
 
Kassör för Skövde Magicförening.

Vill du hitta spelare i Skövde PM:a mig.
Yoggoth

Selesnya
MEDLEM
Karlholmsbruk
@svm s. 17/11 -08

49 rubriker
1329 svar

7. Som sagt Cavern of Souls är rä... 13:54:55, 2/9 -14  
Som sagt Cavern of Souls är rätt bra i en tribal-lek. Sen kan det var idé att köra röda fetchländer, så du tunnar ut leken och drar mer relevanta spells.
 
"See, as it happens, I've got a couple of front row tickets for the end of the universe. I thought it'd be best to use them now. I mean you never know... there might not be a second performance" -John Constantine
terbjo
MEDLEM
@svm s. 16/8 -11

15 rubriker
693 svar

8. Nja, jag håller inte med om fe... 14:08:14, 2/9 -14  
Yoggoth skrev 13:54, 2/9 -14 Som sagt Cavern of Souls är rätt bra i en tribal-lek. Sen kan det var idé att köra röda fetchländer, så du tunnar ut leken och drar mer relevanta spells.

Nja, jag håller inte med om fetch. Dels känns det som att frågeställaren vill ha en rimligt billig lek, dels tillför fetcharna väldigt lite till leken och dels så öppnar man sig för en del nytt hat, tex Leonin Arbiter, Aven Mindcensor och Suppression Field.
nargluj
MEDLEM
Älvängen
@svm s. 8/10 -13

30 rubriker
853 svar

9. Monoröd lek i modern utan Bloo... 18:12:31, 2/9 -14  
Monoröd lek i modern utan Blood Moon?

Cryptkeeper presenterar ett smakprov från sin guldvippade auktion *** Cryptkeepers Outlaw of Thunder Junction del 2 ***

Skaffa VIP Guld till din auktion för att få chansen att visa upp din auktion här

Tarnation Vista 55:-

Breeches, the Blastmaker 4:-

Annie Flash, the Veteran 10:-

Step Between Worlds 3:-

Fblthp, Lost on the Range 3:-

Lilah, Undefeated Slickshot 3:-

Vraska Joins Up 5:-

Obeka, Splitter of Seconds 10:-

Smuggler's Surprise 39:-

Greed's Gambit 10:-

Rakdos Joins Up 3:-

Blooming Marsh 29:-

Roxanne, Starfall Savant 3:-

Selvala, Eager Trailblazer 5:-

Taii Wakeen, Perfect Shot 3:-

Malcolm, the Eyes 3:-

Loot, the Key to Everything 35:-

Claim Jumper 5:-

Great Train Heist 30:-

Caustic Bronco 15:-


BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!