Magic the Gathering
Magic the Gathering34897 medlemmar 598 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
SYNPUNKTER & SUPPORT Förslag vid auktioner... Jaya Ballard, Task Mage inte l ...
Buggad biz
Senast läst: 22:39:48, 18/4 -24. Läst 3769 gånger.
Johewa
MEDLEM
Enskededalen
@svm s. 26/8 -12

11 rubriker
407 svar

Buggad biz 13:19:27, 31/8 -14  
Hej,

Skickade nyligen en biz på BO på min auktion där bizzen verkar ha buggat ur. Totalsummeras inte, utan ser ut som en bytesbiz typ fast inget ges i utbyte mot de utköpta korten. Inte varit med om just detta tidigare, men kan vara värt för någon att kolla på.

BizID: 591494
 
STOR SOMMARAUKTION!

Discus

Simic
HUVUDVäKTARE
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
KICKBACKER
Norrköping
@svm s. 5/3 -04

781 rubriker
9517 svar

1. Det är ett känt problem som be... 14:11:49, 31/8 -14  
Det är ett känt problem som beror på att det skapades en biz som inte skickades iväg innan buyout gjordes. Sedan när den bizen skickades iväg så tog den över för den andra bizen. Du fick även en notis som sa att "en biz ändrats" om jag inte minns helt fel.

Edit: Den eller de kort som berördes rycktes också bort från "0kr" bizen
 
Stay away from negative people, they have a problem for every solution!
Uppdaterad: 14:13:13, 31/8 -14
Johewa
MEDLEM
Enskededalen
@svm s. 26/8 -12

11 rubriker
407 svar

2. Kan inte säga att jag hänger m... 14:22:27, 31/8 -14  
Kan inte säga att jag hänger med direkt, men fick 2 meddelanden om att biz ändrats, men när jag tryckte på meddelandena kom jag till blank bizsida...
 
STOR SOMMARAUKTION!
Discus

Simic
HUVUDVäKTARE
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
KICKBACKER
Norrköping
@svm s. 5/3 -04

781 rubriker
9517 svar

3. Det jag ville ha sagt var allt... 14:46:20, 31/8 -14  
Det jag ville ha sagt var alltså att den biz du nämner inte bara är "nollad", den saknar också minst ett kort som hör till auktionsvinsten.

Förutom de 6 nämnda kort så vann han alltså minst ett kort till som ramlade bort från bizen och gick in i den biz du godkände när du fick din två meddelanden om att en biz ändrats.
 
Stay away from negative people, they have a problem for every solution!
Johewa
MEDLEM
Enskededalen
@svm s. 26/8 -12

11 rubriker
407 svar

4. Okej, så ett kort, okänt för m... 16:08:41, 31/8 -14  
Okej, så ett kort, okänt för mig har försvunnit från bizzen och är nu, var?
Jag fick en begäran om biz på BO och skickade via auktionsfunktionen en biz på BO. Har inte aktivt godkänt några ändringar, åtminstone inte medvetet. Var i det hela har det gått snett och hur löser man det? Får kontakta den andra parten i bizzen och kolla om ev. saknade kort, men snurrigt värre.
 
STOR SOMMARAUKTION!
codz

Izzet
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 27/6 -13

24 rubriker
85 svar

5. ja, det saknas ett kort vilket... 17:33:05, 31/8 -14  
ja, det saknas ett kort vilket förklarar det. men mitt konto ska även ha skickat ett mail om detta idag kl 13, då vet jag att jag var ute och promenerade och jag vet att jag inte skrev det. är det någon inbyggt funktion när bizzar buggar att kontot skickar automatiska mail?
 
spekulationer:
"Tror att vi kommer se nissa som grön planeswalker och garruk som svart"(i m15) 17/5 -14 obekräftad
Discus

Simic
HUVUDVäKTARE
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
KICKBACKER
Norrköping
@svm s. 5/3 -04

781 rubriker
9517 svar

6. @codz, vet inget om sådana mai... 17:37:49, 31/8 -14  
@codz, vet inget om sådana mail.

@Johewa, du bör lösa problemet efter eget huvud. Finns ingen mall för fall som detta. Codz bör ju kunna säga vilket kort som saknas och då kan du ju söka upp kortet bland dina bizar och sedan får du avgöra vem av dem som egentligen vann kortet.
 
Stay away from negative people, they have a problem for every solution!
codz

Izzet
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 27/6 -13

24 rubriker
85 svar

7. står att jag ska ha skrivit fö... 17:41:15, 31/8 -14  
står att jag ska ha skrivit följande:
codz skrev 13:16, 31/8 -14
> Bizzen jag skickade till dig verkar ha buggat ur och har inte totalsummerats. Ska ju stå 128 kr totalt plus porto. Ser nu ut som en bytesbiz där du inte ger något i byte. Skumt...

om någon som har skrivit script för sidan vill förklara det så skulle det uppskattas :)
 
spekulationer:
"Tror att vi kommer se nissa som grön planeswalker och garruk som svart"(i m15) 17/5 -14 obekräftad
Johewa
MEDLEM
Enskededalen
@svm s. 26/8 -12

11 rubriker
407 svar

8. Discus: Så det är ett kort so... 17:56:56, 31/8 -14  
Discus: Så det är ett kort som har köpts ut av två samtidigt, eller vad? Hur kan det ha hamnat i en annan biz? Inte svarat på någon bizförfrågan eller skickat annan biz samtidigt?

codz Jag skrev det meddelandet till dig, vet inte varför det står att du skrivit det, men återkom till mig via internpost om vilket kort som saknas i bizzen så försöker jag hitta var det har tagit vägen...

Förstår fortfarande inte anledningen till buggen. Varför har det blivit såhär?
 
STOR SOMMARAUKTION!
Johewa
MEDLEM
Enskededalen
@svm s. 26/8 -12

11 rubriker
407 svar

9. Det är visst en Revised ed. So... 21:11:36, 31/8 -14  
Det är visst en Revised ed. Sol Ring som saknas i bizzen. Det konstiga är att den verkar ha exilats från SvM. Finns inte i någon biz, på min auktion, någon avslutad biz eller min have. Spårlöst försvunnen förutom IRL där den fortfarande existerar.

Förstår som sagt fortfarande inte vad det är som har triggat buggen som exilade en Sol Ring och gjorde hela bizzen konstig. Vore bra att veta så att det kan undvikas i framtiden. :)
 
STOR SOMMARAUKTION!
codz

Izzet
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 27/6 -13

24 rubriker
85 svar

10. hijackar tråden lite efter ... 21:26:25, 31/8 -14  
hijackar tråden lite

efter alla buggar så finns det nu kvar så att det alltid ser ut som om jag har ett oläst meddelande i inkrogen. kan detta fixas må tro?
 
spekulationer:
"Tror att vi kommer se nissa som grön planeswalker och garruk som svart"(i m15) 17/5 -14 obekräftad
Discus

Simic
HUVUDVäKTARE
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
KICKBACKER
Norrköping
@svm s. 5/3 -04

781 rubriker
9517 svar

11. Som jag skrev i första tråden ... 22:01:49, 31/8 -14  
Som jag skrev i första tråden handlar detta om att skapa en biz med ett kort som sedan skickas iväg efter att det har gjorts en annan biz via auktionssystemet med samma kort.

Övrigt låter jag nu Beakid svara på!
 
Stay away from negative people, they have a problem for every solution!
Johewa
MEDLEM
Enskededalen
@svm s. 26/8 -12

11 rubriker
407 svar

12. Men hur kan man skapa en biz m... 22:06:42, 31/8 -14  
Discus skrev 22:01, 31/8 -14 Som jag skrev i första tråden handlar detta om att skapa en biz med ett kort som sedan skickas iväg efter att det har gjorts en annan biz via auktionssystemet med samma kort.

Övrigt låter jag nu Beakid svara på!

Men hur kan man skapa en biz med ett kort som är köpt på BO redan? Eller har det skett något simultant här på något konstigt sätt med en tredje part inblandad (fick ett meddelande om bizförfrågan som också föreföll sig leda till en blank sida)? Har en tredje person lagt till Sol Ringen i en köplista innan kortet köpts ut på auktion och sen skickat bizzen efter då Sol Ringen av någon anledning inte har försvunnit från dennes köplista och då kajkat hela systemet? Typ gamla legendary rule. En person försöker köpa ett redan köpt kort och då upphör båda att existera? Weird, men bör ju förhoppningsvis inte ske så ofta.
 
STOR SOMMARAUKTION!
Discus

Simic
HUVUDVäKTARE
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
KICKBACKER
Norrköping
@svm s. 5/3 -04

781 rubriker
9517 svar

13. Då förklarar jag igen: 1. någ... 22:17:26, 31/8 -14  
Då förklarar jag igen:
1. någon skapar en biz (skickar EJ iväg den) med ett kort som ligger på en auktion.
2. Någon gör buyout på samma kort eller vinner den på en auktion.
3. Auktionsförrättaren skickar ut en biz med kortet!
4. Den tidigare skapade bizen skickas iväg!

Där har du sedan buggen!
 
Stay away from negative people, they have a problem for every solution!
Johewa
MEDLEM
Enskededalen
@svm s. 26/8 -12

11 rubriker
407 svar

14. Tack! Klart och tydligt! ;)... 22:23:23, 31/8 -14  
Tack!

Klart och tydligt! ;)

Störigt värre, men sker förhoppningsvis inte så ofta. :)
 
STOR SOMMARAUKTION!
RPGLORD
MEDLEM
Skövde
@svm s. 1/4 -02

132 rubriker
810 svar

15. Jag har precis varit med om nå... 13:47:16, 3/9 -14  
Jag har precis varit med om något liknande och tänkte jag kunde få svar här.
En kille buyoutar 5 kort från min auktion för typ 2 dagar sen. Jag skickar biz. Allt är bra. Han skickar pengar allt är bra. Sen idag när jag vaknar på morgonen så står det att en av mina bizar har blivit ändrad. Sen så är bara 3 av dom 5 korten kvar i den gamla bizen och jag har fått en ny biz med dom 2 andra korten, och bizen är från en helt annat person.

Är detta också en bug eller har personerna med bizarna bett om att få det här gjort eller vad? Dom bor relativt nära varandra, så dom skulle kunna vara IRL kompisar.

Jag har försökt maila personen som jag har huvudbizen med, men han är bara online på kvällarna typ, så jag har inte fått något svar..

Vore skönt att få klarhet i det här så jag vet vilka kort som ska skickas var osv. Sen att han redan har betalat för alla 5 korten krånglar till det ytterligare.
Discus

Simic
HUVUDVäKTARE
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
KICKBACKER
Norrköping
@svm s. 5/3 -04

781 rubriker
9517 svar

16. Det är EXAKT samma bugg, läs o... 13:53:50, 3/9 -14  
Det är EXAKT samma bugg, läs ovan!
 
Stay away from negative people, they have a problem for every solution!
RPGLORD
MEDLEM
Skövde
@svm s. 1/4 -02

132 rubriker
810 svar

17. Ok, så jag kan bara avslå bize... 13:56:30, 3/9 -14  
Ok, så jag kan bara avslå bizen på dom 2 korten i den nya bizen då och göra en till biz med den första personen på dom 2 korten eller? Det är väl typ det enklaste sättet? För det går väl inte att lägga till dom i den gamla bizen?

Uppdaterad: 13:56:53, 3/9 -14
Discus

Simic
HUVUDVäKTARE
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
KICKBACKER
Norrköping
@svm s. 5/3 -04

781 rubriker
9517 svar

18. Enklast är väl att avslå bizen... 13:58:40, 3/9 -14  
RPGLORD skrev 13:56, 3/9 -14 Ok, så jag kan bara avslå bizen på dom 2 korten i den nya bizen då och göra en till biz med den första personen på dom 2 korten eller? Det är väl typ det enklaste sättet? För det går väl inte att lägga till dom i den gamla bizen?

Enklast är väl att avslå bizen och sedan vet väl den person du har gjort biz 1 med vilka kort det handlar om så ett internmail borde räcka.
 
Stay away from negative people, they have a problem for every solution!
RPGLORD
MEDLEM
Skövde
@svm s. 1/4 -02

132 rubriker
810 svar

19. Ok, tack för snabba svar :)... 13:59:16, 3/9 -14  
Ok, tack för snabba svar :)
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!