Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 673 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
KORTVäRDERINGAR Animar, Seele der Elemente.... Foil Dack Fayden ...
Framtidssiare välkomna!
Senast läst: 05:33:57, 14/4 -24. Läst 1664 gånger.
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

Framtidssiare välkomna! 09:22:49, 31/7 -14  
Jag gjorde ett byte igår som jag måste ha er input på.

2 Mox Opal mot 1 Bayou (ex)


Vilken part fick bäst värde nu? Vem gjorde bästa affären om 6 månader och om ett år?

duddelutten
MEDLEM
Kalmar
@svm s. 6/3 -06

449 rubriker
5229 svar

1. Mox Opals värde korrelerar til... 09:30:00, 31/7 -14  
Mox Opals värde korrelerar till affinitys popularitet i modern. Jag tror affinity kommer vara en lek även om 1-2 år, med andra ord kommer inte opalerna sjunka i pris så mycket. Fram tills den dagen då affinity dör tror jag 2 opaler är värda mer. Dock kan de ju mycket väl reprintas. Båda korten lär ju stiga i pris inom den tidshorisonten du anger.
 
"Riktiga män ger upp före motståndaren..." - Xorna
ottifant
HEDERSMEDLEM
Brandstorp
@svm s. 7/10 -02

91 rubriker
1239 svar

2. Långsiktigt tror jag på en til... 09:38:15, 31/7 -14  
Långsiktigt tror jag på en till release av Opalen (MM2) men inom dina tidsramar håller jag på dem. Beror även på din "arbetsyta". I Sverige har vi en stabil Legacyscen, medan majoriteten i USA verkar gå mot Modern pga för hög ingångströskel och färre möjligheter att spela på reguljär basis.
Måste ta i beaktande att PTQ-grinden inom specifikt format försvinner till hösten med det nya PTQQ-upplägget där butiker väljer ett format själva. Säsongsvarianserna kommer upphöra.
elof_the_mighty
ETERNALKUNGEN 2014
ETERNALKUNGEN 2009
Varberg
@svm s. 9/5 -02

906 rubriker
32767 svar

3. Jag hade hellre tagit en Bayou... 09:43:41, 31/7 -14  
Jag hade hellre tagit en Bayou.

Det motiverar sig kanske inte på kort tid men jag tror på tillräckligt lång tid så är Bayoun stabilare. Affinity kräver Opaler men då kommer de också reprintas förr eller senare och jag är lite skeptisk till att affinity är en lek i modern (även om det faktiskt är så).

Saker som kan ändras är om Opaler börjar spelas på mer ställen, vilket inte är omöjligt.
 
Scandinavian Master

Världsmästare i 93/94 2013
nepO
JUDGE L1
Skellefteå
@svm s. 11/11 -08

30 rubriker
453 svar

4. helt upp till vad wizards prin... 10:24:53, 31/7 -14  
helt upp till vad wizards printar...
reprintas opalen lär priset på den sjunka
printas nått nytt kort som kan spelas i affinity och leken blir populärare så kan opalen stiga i värde.

händer inget av detta så lär inget av korten röra sig särskilt mycket i pris under tidsperioden du angav.


jag hade tyckt bäst värde till den som fick opalerna
donhaggis
MEDLEM
Malmö
@svm s. 27/5 -10

26 rubriker
139 svar

5. Bayou har imo potential att vä... 10:46:37, 31/7 -14  
Bayou har imo potential att värdera sig på samma nivå som blåa duals tack vare shaman och decay. Lägg där till att opalen känns som klassisk reprint-material i exempelvis FTV-expansioner. Wizard har väl dessutom intresse av att få ner priset på Modern?
Min röst går på Bayou.
anthrox
TOMTE
Eksjö
@svm s. 16/4 -04

520 rubriker
12070 svar

6. Om ett eller två år så kommer ... 10:47:05, 31/7 -14  
Om ett eller två år så kommer ett nytt artefakt-block, vilket möjliggör ett ökat intresse för moxen. Innan mm2 kommer den bara att stiga. Reprintas den så lär inte priset sjunka nämnvärt. Mozarts är och kommer förbli mer värda Under en lång tid framöver.
 
7
"Jag är din veckodag... Alla dagar i veckan. Du är som ett Sinkhole i mitt hjärta när du Duress:ar mig. Men ack, trots allt, så är du min Olivia Voldaren."

Anthrox på scen med The Bailout!
Wexio Spelkonvent
Team Kaffebryggers
Fizkas
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 26/9 -09

118 rubriker
2465 svar

7. Lägger min röst på Bayoun. Med... 13:24:12, 31/7 -14  
Lägger min röst på Bayoun. Med det sagt så är det förstås helt en fråga om reprints, vilket hat respektive nya bra kort som trycks och interagerar med affinity framöver.
pellekuling

Simic
MEDLEM
Trelleborg
@svm s. 23/12 -08

103 rubriker
1382 svar

8. Som det sagts tidigare beror d... 13:36:49, 31/7 -14  
Som det sagts tidigare beror det väldigt mycket på MM2 vilket troligtvis kommer nästa år, OM det kommer så är det troligt att både fetchländer och Opalen kommer där tillsammans med mycket annat som det investerats i.

Om Opalen mot all förmodan inte kommer i MM2 kommer 2 sådana kosta mer än 1 bayou inom året, inom den tidsperiod du säger tror jag dem kommer vara likvärdiga prismässigt.

Som en långtidsinvestering eller om Opalen printas i MM2 (vilket som sagt är väldigt troligt) eller i ett artifactset inom samma tidsperiod så kommer den gå ner i pris till 150-200

Personligen gillar jag att investera i kort som har väldigt liten/icke existerande risk för reprints (duals, fow, wasteland osv)
 
Följ Spelborgen på Facebook för att få förstatjing på vad som kommer komma till salu här på svm
stein
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 5/8 -12

56 rubriker
782 svar

9. Modern masters hade ingen påve... 14:11:49, 31/7 -14  
Modern masters hade ingen påverkan av priserna på de dyrare korten, snarare tvärtom. Har svårt att tänka mig att nästa modern masters skulle påverka priserna mer.

Jag tror dock att båda korten kommer ligga rätt jämnt i prisutveckling.
pellekuling

Simic
MEDLEM
Trelleborg
@svm s. 23/12 -08

103 rubriker
1382 svar

10. Wizards har dock gått ut och s... 14:29:50, 31/7 -14  
Wizards har dock gått ut och sagt att dem inte trodde att modern skulle bli så stort som det har blivit vilket gör det i min mening mer troligt att MM2 kommer släppas i större volymer än MM1 gjorde (+ den monetära aspekten för wotc/Hasbro iom sjuka försäljningar av MM2)
 
Följ Spelborgen på Facebook för att få förstatjing på vad som kommer komma till salu här på svm
yespair
JUDGE L2
Trollhättan
@svm s. 10/3 -14

117 rubriker
1709 svar

11. Jag tror, helt sonika, att den... 18:26:53, 31/7 -14  
Jag tror, helt sonika, att den som blev med Bayou gick som vinnare ur bytet.
 
Kika gärna in /r/mypacktopower och hojta till om du vill byta någonting!
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8357 svar

12. Vad är tvärtom mot ingenting? ... 21:28:15, 31/7 -14  
stein skrev 14:11, 31/7 -14 Modern masters hade ingen påverkan av priserna på de dyrare korten, snarare tvärtom. Har svårt att tänka mig att nästa modern masters skulle påverka priserna mer.

Jag tror dock att båda korten kommer ligga rätt jämnt i prisutveckling.

Vad är tvärtom mot ingenting? Menar du att mm hade jättemycket påverkan på priserna? Ditt inlägg är typ omöjligt att tyda
 
Have/Want på forumet
.
Monsterauktion med massa gött
.
Just nu söker jag:
Gitaxian Probe(sign), Cabal Therapy(sign), Ad Nauseam(sign), Past in Flames(sign), Grim Tutor(sign), Gemstone Mine(sign), Mox Pearl(unl), Time Walk (unl), Mox Ruby (unl)Underground Sea(unl), Tropical Island(unl), Bayou (unl), Volcanic Island(unl), City of Brass(an)
stein
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 5/8 -12

56 rubriker
782 svar

13. Jag skrev på en telefon där ja... 22:20:47, 31/7 -14  
Jag skrev på en telefon där jag inte såg hela texten. Dessutom laggade den friskt, så min text blev något osammanhängande eftersom jag inte såg sammanhanget och orkade inte gå tillbaka och ändra. Vet inte om det har med modern masters att göra, men priserna på modernkorten steg ju efter modern masters succé. Kanske hade det skett ändå men hypen kring modern masters gjorde nog sitt.
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!