Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 672 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
CASUAL Grixit standard - feedback... Nybörgare hjälp mig med min gr ...
Behöver tips till min monogröna alvlek
Senast läst: 09:29:49, 12/4 -24. Läst 2295 gånger.
Adde3333
MEDLEM
Linköping
@svm s. 2/4 -13

2 rubriker
1 svar

Behöver tips till min monogröna alvlek 14:34:54, 15/4 -14  
http://www.svenskamagic.com/deckbox/index.php?ID=157951&p=&sok=japp

Behöver gärna lite hjälp/tips/synpunkter på min alvlek. All hjälp uppskattas innerligt :)

214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8357 svar

1. Natural Order, Green Sun's Zen... 14:36:43, 15/4 -14  
Natural Order, Green Sun's Zenith, Glimpse of Nature
 
HUR SVÅRT KAN DET VARA ATT HITTA FBB Volcanic Island??? Hojta om du har

AUKTION
Uppdaterad: 14:47:36, 15/4 -14
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

263 rubriker
2227 svar

2. [lek]157951[/lek]... 14:53:56, 15/4 -14  
Trädkramare (Elves)

Legacy / Casual

Av: Adde3333
14:03, 15/4 -14

Adde3333 kommenterar:
Work in progress!

Försöker knöka ihop en snabb alvlek där bl.a. Genesis Wave är ett centralt kort. Tanken är också att kunna pumpa upp mina alver med hjälp av Bramblewood Paragon, Joraga Warcaller och Imperious Perfect.
Lätt kort-engine med visionary och symbiote
Kategori: Casual
Format: LegacyStorlek: 60 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
719:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]157951[/lek]
Köp leken! Proxa leken!

 
Köper foilade basics av alla sorter, helst Zendikar eller gamla ramen.
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

263 rubriker
2227 svar

3. Billigare alternativ, Descenda... 14:55:19, 15/4 -14  
Billigare alternativ, Descendants' Path
 
Köper foilade basics av alla sorter, helst Zendikar eller gamla ramen.
Louie
MEDLEM
Lund
@svm s. 7/5 -12

95 rubriker
1339 svar

4. Cavern of Souls är bra om du m... 16:47:54, 15/4 -14  
Cavern of Souls är bra om du möter kontroll.
Har för mig att Arbor Elf är sämre än Llanowar Elves och Elvish Mystic. Har för mig att man kan svara på dess trigger och förstöra landet du tappar upp.
 
If it's broken, fix it.
If it's not, fix it anyway!
Skopsen

Simic
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 11/10 -05

61 rubriker
1328 svar

5. Sylvan Messenger... 17:05:53, 15/4 -14  
Sylvan Messenger
 
"Han har inte alla indianer i kanoten om man säger så." - Uppsalapolisen
0o00o0
MEDLEM
@svm s. 1/5 -13

8 rubriker
125 svar

6. Ptja förutom det som nämnts ov... 18:21:34, 15/4 -14  
Ptja förutom det som nämnts ovan, Birchlore Rangers är en rätt trevlig alv. Elvish Visionary plus Wirewood Symbiote funkar utmärkt tillsammans, även om Symbioten inte är en alv själv. Priest of Titania, Eternal Witness tillsammans med Plow Under kanske? Sen Gaea's Cradle såklart, fast den kanske inte är särskillt casual.
terbjo
MEDLEM
@svm s. 16/8 -11

15 rubriker
693 svar

7. Jag försökte bygga en alvlek f... 19:05:41, 15/4 -14  
Jag försökte bygga en alvlek för legacy precis när Genesis Wave släpptes. För inf mana körde jag Elvish Archdruid och Priest of Titania tillsammans med Umbral Mantle och eftersom nästan alla alverna i leken hade tap-abilities blev gubbarna inf stora. Har för mig att leken hade ca 25% chans att guldfiska en vinst tur 3. Lite för långsamt för kombo i tävlingslegacy, speciellt när kombon kan stoppas av spotremoval, men mot casual-lekar är det (kanske lite för) starkt.

Quirion Ranger är lätt att underskatta innan man spelat med den. Winter Orb är riktigt bra mot en mängd lekar om de flesta av dina alver tappar för mana, och speciellt bra mot kontroll.

I din lista känns Parallel Lives och Elvish Promenade lite långsamma.
Hur har Joraga Warcaller och Bramblewood Paragon funkat för dig? warcaller har ju dålig synergi med Genesis Wave om du inte har Bramblewood i spel, och Bramblewood har väl bara 16 kort som ger dig Warriors?
Blinking
MEDLEM
Fagersta
@svm s. 13/5 -06

191 rubriker
2081 svar

8. Winter Orb är faktiskt riktigt... 19:10:40, 15/4 -14  
Winter Orb är faktiskt riktigt nasty i en alvlek, minns att en polare körde den för typ 5år sen och det var inte alls trevligt, vet inte om den är lika bra nu som då dock
 
svm-blinking på magic online, spelar modern :)
Adde3333
MEDLEM
Linköping
@svm s. 2/4 -13

2 rubriker
1 svar

9. Har inte testat med Joraga War... 23:02:32, 15/4 -14  
terbjo skrev 19:05, 15/4 -14 Jag försökte bygga en alvlek för legacy precis när Genesis Wave släpptes. För inf mana körde jag Elvish Archdruid och Priest of Titania tillsammans med Umbral Mantle och eftersom nästan alla alverna i leken hade tap-abilities blev gubbarna inf stora. Har för mig att leken hade ca 25% chans att guldfiska en vinst tur 3. Lite för långsamt för kombo i tävlingslegacy, speciellt när kombon kan stoppas av spotremoval, men mot casual-lekar är det (kanske lite för) starkt.

Quirion Ranger är lätt att underskatta innan man spelat med den. Winter Orb är riktigt bra mot en mängd lekar om de flesta av dina alver tappar för mana, och speciellt bra mot kontroll.

I din lista känns Parallel Lives och Elvish Promenade lite långsamma.
Hur har Joraga Warcaller och Bramblewood Paragon funkat för dig? warcaller har ju dålig synergi med Genesis Wave om du inte har Bramblewood i spel, och Bramblewood har väl bara 16 kort som ger dig Warriors?

Har inte testat med Joraga Warcaller eller Bramblewood Paragon ännu.
Blev tipsade dessa av en kompis.
Måste säga att jag fått många häftiga tips, ska nog defenetivt slänga in ett par Elvish Visionary iaf.
Måste överse hur jag ska får Joraga Warcaller att funka med Genesis Wave på något vis.
Louie
MEDLEM
Lund
@svm s. 7/5 -12

95 rubriker
1339 svar

10. Wirewood Symbiote är svaret. P... 04:08:58, 16/4 -14  
Adde3333 skrev 23:02, 15/4 -14
terbjo skrev 19:05, 15/4 -14 Jag försökte bygga en alvlek för legacy precis när Genesis Wave släpptes. För inf mana körde jag Elvish Archdruid och Priest of Titania tillsammans med Umbral Mantle och eftersom nästan alla alverna i leken hade tap-abilities blev gubbarna inf stora. Har för mig att leken hade ca 25% chans att guldfiska en vinst tur 3. Lite för långsamt för kombo i tävlingslegacy, speciellt när kombon kan stoppas av spotremoval, men mot casual-lekar är det (kanske lite för) starkt.

Quirion Ranger är lätt att underskatta innan man spelat med den. Winter Orb är riktigt bra mot en mängd lekar om de flesta av dina alver tappar för mana, och speciellt bra mot kontroll.

I din lista känns Parallel Lives och Elvish Promenade lite långsamma.
Hur har Joraga Warcaller och Bramblewood Paragon funkat för dig? warcaller har ju dålig synergi med Genesis Wave om du inte har Bramblewood i spel, och Bramblewood har väl bara 16 kort som ger dig Warriors?

Har inte testat med Joraga Warcaller eller Bramblewood Paragon ännu.
Blev tipsade dessa av en kompis.
Måste säga att jag fått många häftiga tips, ska nog defenetivt slänga in ett par Elvish Visionary iaf.
Måste överse hur jag ska får Joraga Warcaller att funka med Genesis Wave på något vis.

Wirewood Symbiote är svaret. Plocka upp din Joraga Warcaller efter en stor Genesis Wave, tappa upp en alv som ger mycket mana (typ Elvish Archdruid) och spela ut den som vanligt med multikicker.

Jag kör med två Beastmaster Ascension i min modernversion av en casual alvstompy. Man kommer lätt upp i sju varelser att attakera med.
 
If it's broken, fix it.
If it's not, fix it anyway!
Thalanor
MEDLEM
Linköping
@svm s. 1/7 -10

10 rubriker
40 svar

11. Oran-Rief, the Vastwood är mys... 09:23:52, 16/4 -14  
Louie skrev 04:08, 16/4 -14
Adde3333 skrev 23:02, 15/4 -14
terbjo skrev 19:05, 15/4 -14 Jag försökte bygga en alvlek för legacy precis när Genesis Wave släpptes. För inf mana körde jag Elvish Archdruid och Priest of Titania tillsammans med Umbral Mantle och eftersom nästan alla alverna i leken hade tap-abilities blev gubbarna inf stora. Har för mig att leken hade ca 25% chans att guldfiska en vinst tur 3. Lite för långsamt för kombo i tävlingslegacy, speciellt när kombon kan stoppas av spotremoval, men mot casual-lekar är det (kanske lite för) starkt.

Quirion Ranger är lätt att underskatta innan man spelat med den. Winter Orb är riktigt bra mot en mängd lekar om de flesta av dina alver tappar för mana, och speciellt bra mot kontroll.

I din lista känns Parallel Lives och Elvish Promenade lite långsamma.
Hur har Joraga Warcaller och Bramblewood Paragon funkat för dig? warcaller har ju dålig synergi med Genesis Wave om du inte har Bramblewood i spel, och Bramblewood har väl bara 16 kort som ger dig Warriors?

Har inte testat med Joraga Warcaller eller Bramblewood Paragon ännu.
Blev tipsade dessa av en kompis.
Måste säga att jag fått många häftiga tips, ska nog defenetivt slänga in ett par Elvish Visionary iaf.
Måste överse hur jag ska får Joraga Warcaller att funka med Genesis Wave på något vis.

Wirewood Symbiote är svaret. Plocka upp din Joraga Warcaller efter en stor Genesis Wave, tappa upp en alv som ger mycket mana (typ Elvish Archdruid) och spela ut den som vanligt med multikicker.

Jag kör med två Beastmaster Ascension i min modernversion av en casual alvstompy. Man kommer lätt upp i sju varelser att attakera med.

Oran-Rief, the Vastwood är mysig med Joraga och Bramblewood.
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!