Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 666 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
THEROS Spoilers... Öppnade Theros booster och fic ...
Kommande gudar
Senast läst: 22:48:44, 25/4 -24. Läst 7304 gånger.
ozckarr

Simic
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 8/6 -05

45 rubriker
350 svar

Kommande gudar 16:48:38, 20/9 -13  
Snart släpps Theros och det kommer bli kalas, kanske tidigt att se framåt men tio tvefärgade är omnämnda i en av MaRo's artiklar så man undrar lite vad det är gudar över, vilka färger de har och kanske t o m vad kortet kommer göra. (Vi kan skippa cmc och p/t) Då alla gudar hittills har tydliga referenser till grekiska gudar skulle jag gissa att dessa har det också. Kan dock lägga till att de inte är helt linjära rip offs utan snarare hur vi hade tänkt ut gudar idag om vi inte var så trista och monoteistiska.(För förr var det uppenbarligen logiskt med att en havsgud var gud över hästar och en solgud var gud över pest...) Namn och smådetaljer har dock hintats bland korten och här är de och mina spekulationer.

Ephara nämns hos Ephara's Warden , ska ha hjälpt Meletia genom att lära folk magi för att krossa en ond archon enligt PgtT 2
Okej ...och kanske då alla referenser till Meletia är det annars är det öppet. Och är den är känns det som om det är en kunskap och visdoms-gud.

Karametra, the god of the hearth nämns hos Setessan Battle Priest . I PgtT 1(Planeswalker's Guide to Theros, Part 1) Hen verkar syssla med jordbruk. Och i PgtT 2 att hen är gud över föräldralösa och beskyddar Setessa.
Jordbruk, hjärtan och vita kort. Karametra är GW och är antagligen gud över hundvalpar, kuddkrig och skumbad...man kan bli lite trött på helylle-image ibland :P Känns ganska Demeter trots att nylea fick lite av hennes domäner

Atheros nämns hos Scholar of Atheros, Sentry of the Underworld
Helt klart och någon slags Karon-figur. Men vad mer?

Phenax nämns hos Disciple of Phenax
Sååå, , känns väldigt cloak and dagger så kanske även eller vad tror ni?

Pharika nämns hos Pharika's Cure, Pharika's Mender och Viper's Kiss
En -läkargud, skulle gissa på att hen kommer regga dina gubbar.

Iroas nämns hos Arena Athlete ,Priest of Iroas, poppis i Akros, är den ena ”Twins of War” enligt PgtT 2
Är och den klara referensen till krigsgudarna Atena (det taktiska kriget) och Ares (det våldsamma kriget) är tydlig. De har nog tagit bort Atena's visdomsstämpel och adderat Nike's segerstämpel istället.

Keranos, god of storms nämns hos Lightning Strike, Steam Augury. Nämns som god of storms i PgtT 2
Då Heliod är en Zeus som är gud över solen istället så fick Keranos hens plats istället, kanske en Apollo. Apollo har dock en härlig blandning av domäner så svårt att spekulera.

Kruphix nämns hos Agent of Horizons
Vi lämnar det vid , eller?

Mogi nämns hos Mogis's Marauder, Borderland Minotaur , Deathbellow Raider, Fanatic of Mogis. Gud över blodlust och våld, följs av bl a kannibaler och minotaurer, är den ena ”Twins of War” enligt PgtT 2.
Kan sätta pengar på att hen är , Ares onda tvilling, alltså gud över våld med mera. Skulle inte säga att mogi är ond, hen har dock permanent vaknat på fel sida.

Det är det jag lyckats klämma fram, kanske mer saker kan klämmas ur multicolor korten, tänk fritt. Har inte hittat någon namn som passar en -gud.

Uppdaterad: 12:14:36, 22/11 -13

berry
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 16/10 -10

169 rubriker
5762 svar

1. Varför är vissa gudar den, vis... 17:07:02, 20/9 -13  
Varför är vissa gudar den, vissa hen och vissa han? Du förvirrar mig.
 
Arketypnörd.

Team ÖPÖ OL!

Regerande Yatzymästare.
ozckarr

Simic
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 8/6 -05

45 rubriker
350 svar

2. Så där, min grekiska är usel s... 17:10:43, 20/9 -13  
Så där, min grekiska är usel så jag han inte könsbestämma dem. Maskulinum kröp dock in några gånger.
Neonar116
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 4/4 -13

13 rubriker
90 svar

3. Spoilervarning.. Xenagos verka... 17:05:20, 21/9 -13  
Spoilervarning.. Xenagos verkar bli en gud i de kommande expansionen Born of the Gods och Journey into Nyx. Om man googlar lite. Wizards råkade spoila artwork. Så det är mycket möjligt Xenagos tar platsen som röd/grön gud.
ozckarr

Simic
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 8/6 -05

45 rubriker
350 svar

4. Oh, vart hittade du detta?... 23:20:01, 21/9 -13  
Oh, vart hittade du detta?
Neonar116
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 4/4 -13

13 rubriker
90 svar

5. http://www.reddit.com/r/magicT... 23:43:10, 21/9 -13  
http://www.reddit.com/r/magicTCG/comments/1lql8m/ diskussionstråd från reddit. Bilder följer med. Seems legit to me.
ozckarr

Simic
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 8/6 -05

45 rubriker
350 svar

6. Så där var alltså, tufft. The... 00:13:46, 22/9 -13  
Så där var alltså, tufft. Theros har inte mycket story än, men det kommer onekligen. Älskart.
ozckarr

Simic
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 8/6 -05

45 rubriker
350 svar

7. Ett problem bara: han har inte... 00:51:06, 22/9 -13  
Ett problem bara: han har inte stjärnskuggan. Är han en riktig Gud då?
Neonar116
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 4/4 -13

13 rubriker
90 svar

8. Vet ej. Men i trailern säger j... 15:20:48, 23/9 -13  
Vet ej. Men i trailern säger ju Heliod att det finns en "Usurper" som snor något från honom.. gudomlighet kanske? Och det är ju Xenagos feja man ser också.
anthrox
TOMTE
Eksjö
@svm s. 16/4 -04

520 rubriker
12070 svar

9. Hur menar du?... 15:34:03, 23/9 -13  
ozckarr skrev 00:51, 22/9 -13 Ett problem bara: han har inte stjärnskuggan. Är han en riktig Gud då?

Hur menar du?
 
7
"Jag är din veckodag... Alla dagar i veckan. Du är som ett Sinkhole i mitt hjärta när du Duress:ar mig. Men ack, trots allt, så är du min Olivia Voldaren."

Anthrox på scen med The Bailout!
Wexio Spelkonvent
Team Kaffebryggers
ozckarr

Simic
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 8/6 -05

45 rubriker
350 svar

10. Okej skrev det när jag hade mo... 18:17:44, 23/9 -13  
Okej skrev det när jag hade mobilskärm och inte såg riktigt, helomvändning då. Xenagos är den sista guden
joli13
MEDLEM
Ljungby
@svm s. 27/12 -12

4 rubriker
65 svar

11. Riktigt fräckt, kommer devotio... 21:22:08, 23/10 -13  
Riktigt fräckt, kommer devotion för de dubbelfärgade gälla båda färgerna då?
 
Min legacy-lek 'Reaper 1.2': <a href="http://www.svenskamagic.com/deckbox/index.php?ID=146372">http://www.svenskamagic.com/deckbox/index.php?ID=146372</a>
Alla tjejer som äger dessa kan PM:a för garanterad dejt: http://svenskamagic.spreadshirt.se/svm-thong-A5873923/customize/color/2
ozckarr

Simic
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 8/6 -05

45 rubriker
350 svar

12. Antingen det eller så måste ma... 21:28:09, 23/10 -13  
Antingen det eller så måste man ha multicolor...
joli13
MEDLEM
Ljungby
@svm s. 27/12 -12

4 rubriker
65 svar

13. Ska bli spännande :) är kär i ... 21:31:28, 23/10 -13  
Ska bli spännande :) är kär i nya expansionen iaf
 
Min legacy-lek 'Reaper 1.2': http://www.svenskamagic.com/deckbox/index.php?ID=146372
Alla tjejer som äger dessa kan PM:a för garanterad dejt: http://svenskamagic.spreadshirt.se/svm-thong-A5873923/customize/color/2
Megaloman
MEDLEM
Ystad
@svm s. 13/11 -06

18 rubriker
289 svar

14. Är det Ajani som står bredvid ... 16:15:22, 8/11 -13  
Neonar116 skrev 23:43, 21/9 -13 http://www.reddit.com/r/magicTCG/comments/1lql8m/ diskussionstråd från reddit. Bilder följer med. Seems legit to me.

Är det Ajani som står bredvid Elspeth på den sista bilden? Påminner en hel del om när de kämpade mot Nicol Bolas.

Har funderat en del över multicolor devotion. Hur tror ni att det kommer att fungera?

"Devotion to R/G (Each R and G in the mana cost of permanents you control counts toward your devotion to G/R"

Eller kanske

"Devotion to R/G (Each R and G in the mana cost of permanents you control (divided by two, rounded down) counts toward your devotion to G/R"
 
"Om du lyckas dö på två sätt på samma gång så dör du."

-Partysmurphen
partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
Linköping
@svm s. 19/2 -03

175 rubriker
7354 svar

15. dagens input från Wizards Se... 13:22:23, 18/11 -13  
dagens input från Wizards
Ser onekligen ut som Ajani.
 
“The one who dies with the most toys is still dead.” —Geth, keeper of the Vault
ozckarr

Simic
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 8/6 -05

45 rubriker
350 svar

16. Kruphix är gud över Horisonter... 12:12:56, 22/11 -13  
Kruphix är gud över Horisonterna... smal grej men varför inte
http://www.wizards.com/magic/magazine/article.aspx?x=mtg/daily/arcana/1332

Simonnice presenterar ett smakprov från sin guldvippade auktion April-auktion med lite som ej finner spel!

Skaffa VIP Guld till din auktion för att få chansen att visa upp din auktion här

Extraplanar Lens 35:- Buyout: 70:-

Adarkar Wastes 26:- Buyout: 50:-

Sculpting Steel 4:- Buyout: 10:-

Mox Opal 329:- Buyout: 650:-

Enlightened Tutor 89:- Buyout: 175:-

Necromancy (EX) 51:- Buyout: 95:-

Sacred Foundry 75:- Buyout: 130:-

Sword of Fire and Ice (EX) 112:- Buyout: 220:-

Snow-Covered Plains 2:- Buyout: 4:-

Snow-Covered Plains 2:- Buyout: 4:-

Snow-Covered Plains 1:- Buyout: 4:-

Snow-Covered Plains 1:- Buyout: 4:-

Snow-Covered Plains 1:- Buyout: 4:-

Snow-Covered Plains 1:- Buyout: 4:-

Snow-Covered Plains 1:- Buyout: 4:-

Snow-Covered Plains 1:- Buyout: 4:-

Snow-Covered Plains 1:- Buyout: 4:-

Snow-Covered Plains 1:- Buyout: 4:-

Snow-Covered Plains 1:- Buyout: 4:-

Snow-Covered Plains 1:- Buyout: 4:-


BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!